ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بویینگ پتنت یک پهپاد خورشیدی با ظاهری عجیب را به ثبت رساند

شرکت بویینگ مدتی پیش پتنتی را با عنوان «هواپیمای خورشیدی» به ثبت رسانده که بر اساس آن می توان گفت قصد دارد یک پهپاد بزرگ را که از یک بال و تعداد زیادی ملخک تشکیل ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

شرکت بویینگ مدتی پیش پتنتی را با عنوان «هواپیمای خورشیدی» به ثبت رسانده که بر اساس آن می توان گفت قصد دارد یک پهپاد بزرگ را که از یک بال و تعداد زیادی ملخک تشکیل شده بسازد و تمام سطح آن را از سلول های خورشیدی بپوشاند. طراحی خاص این پهپاد به این دلیل است که قادر باشد مدتی طولانی در ارتفاع بسیار بالا باقی بماند، یعنی چیزی مشابه پروژه هایی که فیس بوک و گوگل نیز در دست توسعه دارند.

اما در پاسخ اینکه چرا بویینگ وارد رقابت با غول های سیلیکون ولی شده باید اشاره کنیم که پیش بینی می شود در آینده پهپادهای خورشیدی قادر باشند برای برخی عملکردها از جمله ارتباطات رادیویی راه دور جای ماهواره ها را بگیرند. شرکت بویینگ نیز در حال حاضر به عنوان یکی از تولید کنندگان مهم ماهواره های تجاری به حساب می آید و تعجبی ندارد که علاقه نداشته باشد کسب و کار خود را در آینده به شرکت های دیگر واگذار نماید.

ظاهر عجیب این پهپاد نیز به این دلیل است که پهپادهای خورشیدی برای تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز خود به سطح قابل توجهی که از سلول های خورشیدی پوشیده باشد نیاز دارند تا نور خورشید را به اندازه ی کافی جذب نمایند. برای نمونه می توانید Solar Impulse 2 را در نظر بگیرید که اندکی پیش با موفقیت سفر خود بر فراز اقیانوس ها را به پایان رساند و از طراحی مشابهی (شامل بال های بسیار بلند) برخوردار بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی