ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

فروش دیجیتالی بازی ها در ماه مه؛ Uncharted 4 توانست بهترین عملکرد را روی کنسول ها داشته باشد

یکی از بهترین ماه های تاریخ صنعت گیمینگ را در مه 2016 گذراندیم. بازگشت دوباره دووم، آخرین ماجراجویی ناتان دریک و انتشار عنوان جدید بلیزارد پس از هفده سال خودشان به تنهایی می توانستند هر ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۴ تیر ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

یکی از بهترین ماه های تاریخ صنعت گیمینگ را در مه 2016 گذراندیم. بازگشت دوباره دووم، آخرین ماجراجویی ناتان دریک و انتشار عنوان جدید بلیزارد پس از هفده سال خودشان به تنهایی می توانستند هر کسی را به وجد بیاورند، اکنون تصور کنید تمامی آن ها در یک ماه به بازار عرضه شوند. تازه بسته الحاقی جدید ویچر و عناوین مورد انتظار اما ضعیف تری مانند بتلبورن و هوم فرانت را هم نباید فراموش کنیم.

جدای از این که بازیکن ها به واسطه انتشار این بازی خیلی سرشان شلوغ است، ولی سوال اینجاست با وجود تمامی آن ها چه عنوانی توانسته موفق تر از بقیه ظاهر شود. آمار ماه مه آمریکای شمالی که آنچارتد 4 را پیروز این نبرد انتخاب کرده بود. اکنون گزارشاتی از سوی SuperData منتشر شده که نشان می دهد این بازی پر فروش ترین عنوان دیجیتالی کنسول ها در این منطقه هم بوده است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، این عنوان انحصاری پلی استیشن 4 توانست بهترین عملکرد را در کنسول ها داشته و 56 میلیون دلار بفروشد. همچنین گفته شده که نسخه های دیجیتالی بازی حدود شش برابر بیشتر از Uncharted: Nathan Drake Collection در مدت زمان مشابه فروخته است. در بخش فروش بازی ها روی پلتفرم پی سی هم همان طور که انتظار می رفت اوورواچ با کنار زدن دووم فروش رویایی 269 میلیون دلاری را برای خود رقم زد.

عملکرد این بازی آن قدر عالی بود که موجب شد تا بازار پی سی رشد 8 درصدی را به خود ببینید. بد نیست بدانید بلیزارد چند روز پیش اعلام کرده بود که تعداد پلیرهای بازی از مرز 10 میلیون نفر گذشته است. این رقم را زمانی می توانیم بهتر درک کنیم که بدانید از انتشار بازی حدود یک ماه می گذرد. البته باید بگوییم تعداد بازیکن ها برابر با نسخه های فروخته شده نیستند. چون امکان دارد چندین فرد یک نسخه را بازی کنند.

شاید جالب باشد بدانید رقیب این بازی، یعنی بتلبورن تنها توانست از فروش دیجیتالی خود 18 میلیون دلار درآمدزایی کند. در ادامه می توانید دیگر بازی های پر فروش این ماه رو ببینید. باز هم تاکید می کنیم تمامی آمار مربوط به نسخه های دیجیتالی در منطقه آمریکای شمالی هستند.

پرفروش ترین بازی ها روی پی سی

Overwatch
DOOM
Counter-Strike: Global Offensive
Dark Souls III
Minecraft

پر فروش ترین بازی ها روی کنسول ها

Uncharted 4: Thief’s End
Call of Duty: Black Ops III
FIFA 16
Tom Clancy’s The Division
Overwatch

clash

از دیدگاه درآمدزایی بخش موبایل، Monster Strike توانست در صدر قرار بگیرد؛ عنوانی نقش آفرینی از کمپانی ژاپنی Mixi که سال 2013 انتشار یافت. رتبه های دوم و سوم این قسمت را هم عناوین کلش آو کلنز و کلش رویال سوپرسل قرار دارند. این دو بازی مجموعا توانستند 193 میلیون در این ماه درآمدزایی کنند.

همان طور هم که می دانید چند روز پیش سوپرسل با 8.6 میلیارد دلار به کمپانی چینی Tencent، دارندگان محصولات WeChat و League of Legends، فروخته شد. شاید جالب ترین نکته لیست را هم بتوان به نام نبود عنوان کندی کرش زد. لیست کامل را می توانید در ادامه مشاهده کنید.

پردرآمدترین بازی های موبایل

Monster Strike
Clash Royale
Clash of Clans
Game of War: Fire Age
Puzzle & Dragons
اکنون که به مهمترین آمار فروش دیجیتالی در مه اشاره کردیم، باید بگوییم درآمدزایی بخش دیجیتال بازی ها در این ماه نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 11 درصد افزایش یافت. حتی این آمار از ماه گذشته هم 9 درصد بیشتر است که دلیل اصلی آن را می توان انتشار بازی هایی مانند اوورواچ دانست. در پایان باید اشاره کنیم فروش دیجیتالی این ماه در آمریکای شمالی 2.6 میلیارد دلار بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • محمد
    محمد | ۶ تیر ۱۳۹۵

    بازی فوق العاده ای بود اصلا دوست ندارم توم بشه اخرش با اون موزیک تیتراژ اشکم رو در اورد اصلا دوست ندارم تمام بشه??

  • ...
    ... | ۵ تیر ۱۳۹۵

    کنسول ها؟ رو یه کنسول بیشتر نیومده ها

  • فقط سونی
    فقط سونی | ۴ تیر ۱۳۹۵

    عالیه

مطالب پیشنهادی