ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین واکنش ها به تصمیم ستاد مبارزه با قاچاق کالا مبنی بر جمع آوری آیفون از سطح بازار

خبر جمع آوری تلفن های هوشمند شرکت اپل از سطح بازار کشورمان در صورت ثبت نکردن نمایندگی از سوی این شرکت در ایران، آن هم تا مرداد ماه، با واکنش هایی از سوی اتحادیه های ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۷ تیر ۱۳۹۵ | ۱۷:۴۵

خبر جمع آوری تلفن های هوشمند شرکت اپل از سطح بازار کشورمان در صورت ثبت نکردن نمایندگی از سوی این شرکت در ایران، آن هم تا مرداد ماه، با واکنش هایی از سوی اتحادیه های فعال در این زمینه مواجه شده است. نخعی، مدیر کل دفتر مبارزه با قاچاق کالا پیش از این اعلام کرده بود در صورتی که شرکت اپل تا اجرایی شدن طرح رجیستری، اقدام به ثبت نمایندگی رسمی در ایران نکند، آیفون های موجود در سطح بازار جمع آوری می شوند و به هیچ عنوان رجیستر نخواهند شد.

سید مهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه ی فناوران رایانه ی تهران در واکنش به اظهارات نخعی مبنی بر جمع‌ آوری آیفون از بازار گفته است: «چنین اقداماتی تنها سبب افزایش قاچاق کالا خواهد شد و در آستانه ی اجرای طرح رجیستری، حتی به پیدا شدن راه هایی برای دور زدن این طرح کمک خواهد کرد».

میرمهدی در ادامه افزوده است: «این محدودیت‌ ها تنها به نفع فروشنده خواهد بود زیرا موبایل آیفون کالای پر استفاده‌ ای است که به دلیل وجود متقاضی، عرضه ی این کالا نیز انجام خواهد شد و پس از این اقدام قیمت این کالا افزایش خواهد یافت و قاچاق آن نیز بیشتر می‌ شود».

رئیس اتحادیه ی فناوران رایانه ی تهران: «پس از این اقدام قیمت این کالا افزایش خواهد یافت و قاچاق آن نیز بیشتر می‌ شود»

وی با یادآوری اینکه موبایل و تبلت های اپل در حوزه ی فعالیت اتحادیه ی موبایل، و مک بوک های اپل در حوزه ی فعالیت اتحادیه ی فناوران است، گفته: «به جز موبایل و تبلت‌ ها، دیگر محصولات اپل اغلب از طریق واردکننده‌ های رسمی وارد کشور می‌ شوند و بحث قاچاق درباره ی آنها چندان مصداق ندارد».

رئیس اتحادیه ی دستگاه های مخابراتی نیز به این خبر واکنش نشان داده است. غلامحسین کریمی با اظهار بی اطلاعی از ابلاغیه‌ ی جمع‌ آوری آیفون از بازار گفته است: «سرنوشت این روش اجرای رجیستری برای مقابله با قاچاق بدون اطلاع اتحادیه پر ابهام‌ است. اتحادیه ی دستگاه های مخابراتی موافق مبارزه با قاچاق است اما با روش فعلی مخالف است، زیرا کار از طریق کارشناسان پیگیری نمی‌ شود».

رئیس اتحادیه ی دستگاه های مخابراتی: «اتحادیه ی دستگاه های مخابراتی موافق مبارزه با قاچاق است اما با روش فعلی مخالف است، زیرا کار از طریق کارشناسان پیگیری نمی‌ شود»

وی ادامه داده است: «اگر ابلاغیه‌ ای درباره ی جمع‌ آوری گوشی‌ های برندی صادر شده، این ابلاغیه باید از طریق اتحادیه به اطلاع اعضاء رسانده شود، در حالی که اتحادیه از چنین ابلاغیه‌ ای بی‌ خبر است».

رئیس اتحادیه ی دستگاه‌ های مخابراتی در خصوص نمایندگی اپل در کشور اظهار کرده است:‌ «در حال حاضر هیچ شرکتی نمایندگی رسمی اپل را در ایران ندارد و درباره ی برند های کره‌ ای و چینی موبایل، تقریباً نمایندگی به صورت مستقیم است. درباره ی اپل نیز اگر از اتحادیه مشورت می‌ گرفتند نظر اتحادیه این بود که با توجه به پر استفاده بودن موبایل های آیفون، بهتر است واردکنندگان مجاز این برند مشخص شوند و تعداد دستگاه‌ هایی که وارد کرده‌ اند همراه با IMEI مشخص شود. زیرا نمی‌ توان یک برند پر استفاده را از بازار حذف کرد.

کریمی تصریح کرده است: «علاوه بر نمایندگی های غیرمستقیمی که اقدام به واردات موبایل اپل می کنند، هم‌ اکنون ۴ تا ۵ شرکت دیگر نیز در اتحادیه ی دستگاه‌ های مخابراتی برای درخواست مجوز واردات گوشی های اپل تشکیل پرونده داده‌ اند که هنوز چیزی به اتحادیه ارائه نکرده‌ اند».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • | ۲۸ تیر ۱۳۹۵

    طرح خوب و منطقیه که هر شرکتی در هر کشوری که قصد فعالیت داره، باید نمایندگی برای ارایه خدمات پس از فروش داشته باشه ولی ای کاش این ابلاغیه رو چند ماه زودتر اعلام میکردن تا اپل فرصت کافی برای تصمیم گیری و اقدام رو داشت

  • nhgccbb
    nhgccbb | ۲۸ تیر ۱۳۹۵

    اچ تی سی هم.نمایندگی نداره یعنی اونم پر؟؟؟

  • بیژن
    بیژن | ۲۸ تیر ۱۳۹۵

    مگه نمیگه گوشی های قاچاق رجیستر نشده کار نمیکنه پس چرا نخعی میگه قاچاق بیشتر میشه؟!

    • Hadi.TJ
      Hadi.TJ | ۲۸ تیر ۱۳۹۵

      بخاطر اينكه با اين طرح، قيمت ايفون به شدت ميكشه بالا، چون كسايي كه ايفون دوست دارن بخاطر اين طرح دست از ايفون نميكشن و بعد چون سودش زيادع ميگردن و يه روش براي دورزدنش پيدا ميكنن و ديگه كاملا به صورت قاچاق وارد ميشه گوشي...مطمئن باش هر گوشي يه روش براي دورزدن اين طرح داره

  • Link
    Link | ۲۸ تیر ۱۳۹۵

    معلوم نیست بچه کدوم مسئولی می خواد به زور خودش رو نماینده اپل تو ایران بکنه
    اقا این گوشی خوبه یا z3
    http://rayaneh724.com/product-detail/گوشی-موبایل-سونی-Xperia-XA-Dual/19233/Fa.aspx

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی