ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ بر ضد آب بودن نسخه اکتیو گلکسی S7 تحت استاندارد IP68 اصرار می ورزد

چند روز قبل خبری منتشر کردیم مبنی بر اینکه وب سایت Consumer Reports اعلام کرد قادر به رده بندی نسخه اکتیو از تلفن همراه گلکسی S7 نیست، زیرا این موبایل نتوانسته از آزمون مقاومت در ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۸ تیر ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

چند روز قبل خبری منتشر کردیم مبنی بر اینکه وب سایت Consumer Reports اعلام کرد قادر به رده بندی نسخه اکتیو از تلفن همراه گلکسی S7 نیست، زیرا این موبایل نتوانسته از آزمون مقاومت در بر ابر آب، سربلند بیرون بیاید.

این موضوع عجیب  به نظر می رسد، زیرا گواهی IP68 صادر شده برای این دیوایس، با گواهی صادر شده برای دو عضو دیگر این خانواده یعنی گلکسی S7 و نسخه Edge آن یکسان بوده؛ ضمن اینکه هر دو مدل اشاره شده آزمون مقاومت در برابر آب را با موفقیت به پایان رساندند و در حال حاضر در صدر اسمارت فون های پیشنهادی توسط این مجله اینترنتی قرار دارند.

بنا به گفته سایت رسمی Consumer Reports اگر نسخه اکتیو این موبایل محبوب هم می توانست در آزمون انجام شده موفق باشد، حتماً در کنار دو برادر خود جای می گرفت.

طبق راهنمای کاربری سامسونگ گلکسی S7 اکتیو، این تلفن همراه می تواند به مدت حداکثر 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام بیاورد، بدون اینکه مشکلی برای آن ایجاد شود.

در آزمایشگاه تحقیقاتی یاد شده، دو نمونه از این اسمارت فون را درون محفظه تحت فشار قرار دادند که عمق 1.5 متری آب را شبیه سازی نمایند. همچنین مدت زمان باقی ماندن در این محفظه نیز 30 دقیقه تعیین شد. زمانی که این دو دیوایس از محفظه بیرون آورده شدند، کاملاً مشخص بود که آب در قسمت صفحه نمایش آنها نفوذ کرده و هر دو دستگاه نیز با مشکلاتی در بخش دکمه پاور روبرو بودند.

به نظر می رسد سامسونگ راه گریز از زیر بار مسئولیت خود در این رابطه را نیز باز گذاشته، زیرا در بخش دیگر راهنمای کاربر گلکسی S7 اکتیو می خوانیم: «با وجود دریافت گواهی IP68، دستگاه شما به هیچ وجه در برابر صدمات ناشی از نفوذ آب مقاوم نخواهد بود».

اما در همین راستا، سامسونگ به تازگی بیانیه ای صادر کرده و گفت این اسمارت فون تحت آزمون های سخت و دشواری قرار گرفته، و از صدور گواهی IP68 برای این موبایل حمایت می کند. این شرکت همچنین افزوده که بر پایه گارانتی محدود استاندارد، آن دسته از دیوایس های گلکسی S7 اکتیو که از نفوذ آب صدمه دیده اند را تعویض خواهد کرد.

بیانیه اصلی سامسونگ به این شرح است:

"گلکسی S7 اکتیو، آزمون های متعدد و سختی را برای تضمین استاندارد IP68 و مقاومت در برابر آب گذرانده است. سامسونگ این موضوع را با اطمینان کامل تأیید می کند، و در صورت آسیب دیدن هرکدام از این دستگاه ها بخاطر نفوذ آب، تحت سیاست گارانتی محدود خود اقدام به تعویض آنها خواهد نمود".

لازم به ذکر است که نسخه اکتیو از گلکسی S7 در ایالات متحده به صورت انحصاری از سوی AT&T عرضه می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مسعود خدادادی
    مسعود خدادادی | ۲۸ تیر ۱۳۹۵

    نتیجه: سامسونگ خر است

    • alinajafi
      alinajafi | ۲۸ تیر ۱۳۹۵

      هوی شعور خرو اوردی پایین

  • سپهر هدایت
    سپهر هدایت | ۲۸ تیر ۱۳۹۵

    این جمله:
    راهنمای کاربر گلکسی S7 اکتیو می خوانیم: «با وجود دریافت گواهی IP68، دستگاه شما به هیچ وجه در برابر صدمات ناشی از نفوذ آب مقاوم نخواهد بود»
    من را یاد جمله مدیر شیائومی میاندازد که ازش سوال کردند که چرا شما گوشی ضد آب نمیسازید گفت:
    دو علت این کار را انجام نخواهیم داد.
    اول اینکه موبایل های مقاوم در برابر آب، بسیار حساس هستند و در برابر هرگونه آسیب دیدگی، این ویژگی خود را از دست می دهند. این قابلیت با کوچک ترین ضربه به تلفن همراه از بین می رود.
    دوم قیمت هر گوشی ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش میابد که با سیاست های کنونی شرکت برای ارائه موبایل هایی ارزان هماهنگی ندارد.

    پس معلومه که این ضد آب بودن یه چیز کاربردی نیست و شرکتها برای تبلیغ و غلو در محصولاتشان و سود بیشتر به جیب زدن بکار میبرند.


  • امیرحسام.‌‌شیخی
    امیرحسام.‌‌شیخی | ۲۸ تیر ۱۳۹۵

    دیجیاتو کاش میشد خودتم یه تستی میکردی

مطالب پیشنهادی