ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

آیا نسخه ماد شده اسکایریم کامپیوتر می تواند در حد نسخه ویژه ریمستر باشد

نسخه ریمستر الدر اسکرولز اسکایریم دارای ارتقائات گرافیکی بسیار زیادی است؛ از فضای سبز و طبیعت گسترده تر و سایه زنی های بیشتر گرفته تا وسعت دید داینامیک و نورپردازی حجمی بهتر. منتها بدون شک ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۰

نسخه ریمستر الدر اسکرولز اسکایریم دارای ارتقائات گرافیکی بسیار زیادی است؛ از فضای سبز و طبیعت گسترده تر و سایه زنی های بیشتر گرفته تا وسعت دید داینامیک و نورپردازی حجمی بهتر. منتها بدون شک بسیاری از این ویژگی های دیدنی را می توان همین حالا با استفاده از ماد های دست ساز نسخه کامپیوتر اسکایریم تجربه کرد. حالا سوالی برای ما پیش میاید؛ آیا نسخه ماد شده اسکایریم کامپیوتر می تواند در حد نسخه ویژه ریمستر باشد یا خیر؟

ماد های بسیار متنوع و زیادی در سراسر اینترنت یافت می شوند و بسیاری از آنها گرافیک های مختلف را از جنبه های متفاوتی ارتقا می بخشند و بعضا با همه ی پردازنده ها سازگاری ندارند. در این بین اگر به دنبال نتیجه ای مشابه با نسخه ریمستر بتسدا هستید، ماد RealVision ENB بهترین گزینه خواهد بود.

این ماد موارد بسیار زیادی از افکت های پس-پردازشی را در یک بسته مشخص به نمای بصری اسکایریم اضافه می کند، هرچند مراحل نصب دشواری پیش رویتان می گذارد. روش گام به گام پیاده سازی این ماد در وب سایت Nexusmods وجود دارد، همینطور چند گزینه اختیاری برای افزودن به آن وجود دارد که در صورت تمایل می بایست دانلود کنید.

image

به عنوان مثال سه گزینه اضافی روی این ماد سوار کردیم. اولین افزونه Skyrim HD: 2K نام داشت که با حجم 3 گیگابایت جزئیات محیط بازی را به کمک بافت های با کیفیت بهینه سازی می کند. اگر قصد دارید نزدیک گرافیک نسخه ریمستر شوید، حتما باید این ماد را در اولین مرحله پیاده سازی کنید؛ برای تکمیل این آن نیز می بایست فولدر بافت ها را در داخل محل نصب بازی کپی کنید. به همین ترتیب برای ارتقای کیفیت درختان و گیاهان ماد Steam Workshop بهترین گزینه بوده و جهت بهبود جزئیات و دقت طراحی ریورود و وایتران ماد شهرها و روستاهای بهینه انتخاب مناسبی خواهد بود.

تغییراتی که با این افکت های تصویری در بازی ایجاد می شود تا حدودی نا متناسب به نظر رسیده و در قیاس با یکپارچگی نسخه ریمستر تفاوت های زیادی از خود نشان می دهد. ماد بهینه سازی شهرها در واقع بیشترین ارتقائات را در نمای کلی بازی ایجاد می نماید و به اضافه کردن چند درخت به نقاط مختلف محیط بسنده نمی کند. بلکه فضای ریورود را سیل وسیعی از درختان، مردم هوش مصنوعی، حیات وحش و دیگر اجزای جذاب پر می کند. این المان ها اصلا در نسخه ویژه بتسدا وجود ندارد و نشان می دهد اگر سازندگان می خواستند تا چه حد می شد نمای اسکایریم را ارتقا بخشید.

از دیگر تغییرات اساسی اعمال شده در کیفیت بافت ها، می توان به ترکیب ماد های RealVision و 2K اشاره کرد که جزئیات بی نظیر و چشم نوازی را به تک تک اجزا و بافت های سراسر بازی اضافه کرده و نمای کلی کوهستان ها و جاده ها را دیدنی تر می کند. سایه زنی های مایعات نیز ارتقا خارق العاده ای داشته و رودخانه ها و آب های محیط را در کیفیت بالاتر و جریان روان تری قرار داده است. اگرچه تصاویر های منتشر شده از نسخه ریمستر بازی فشرده سازی شده (برای نمایش در بستر اینترنت) هستند، اما در مقایسه های تصویر در کنار تصویر اسکایریم، نسخه ماد شده اگر قوی تر نباشد، به راحتی با ریمستر برابری می کند.

image

یکی از نقاطی که نسخه ماد شده توانایی برابری با ریمستر اسکایریم نداشت، سایه زنی ها و دقت طراحی برف و هوای مه آلود مناطق ذکر شده است. ماد 2K تنها وضوح و کیفیت بافت هر بخش را ارتقا می دهد، در حالی که نسخه اصلی سطوح برفی و یخی را به واقعیت نزدیک تر کرده و با انمیشین و سایه زنی مناسب جلوه ای زیباتر به آن می بخشد. با امتحان کردن بسیاری از ماد های موجود در اینترنت، بتسدا نشان داده است در این زمینه بی رقیب بوده و بهترین سطح کیفی را در نسخه ریمستر خود ارایه نموده است.

ماد RealVision تمام افکت های خود را به وسیله تکنیک پس-پردازش پیاده سازی کرده و با ارتقای میدان دید و انعکاس نور در تصویر جلوه ی ظاهری زیبایی به بازی می بخشد. در حالی که نسخه ریمستر عمق میدان دید را به شکل داینامیک در آورده و جزئیات و کیفیت بافت به محض نزدیک شدن به اجزا و المان های محیطی تغییر می کند. این تکنیک و استفاده از حال و هوای رنگی تر در محیط زمستانی اسکایریم، کیفیت گرافیکی تماشایی و جذابی به نسخه ریمستر داده است.

اگرچه این نسخه ی ماد شده اسکایریم را نمی توان بهتر از گرافیک نسخه ریمسر دانست، اما دارای نکات مثبتی است که اگر بتسدا نیز آن را مورد توجه قرار می داد با نتیجه بسیار بهتری روبرو بودیم. پوشش گیاهی، بافت ها و سایه زنی های بهتر نقطه قوت مادهای بازی محسوب شده و میدان دید وسیع تر نیز از جهاتی دلنشین است.

image

از اصلی ترین نقاط قوت بزرگی که نسخه ریمستر اسکایریم در خود جای داده و هیچ مادی یارای رقابت با آن را ندارد، سیستم نورپردازی جدید به لطف موتور گرافیکی ارتقا یافته Creation (همچون فال آوت 4) است که جلوه خاصی به بازی بخشیده است. چند ماد مختلف برای تولید مه و غبار با تکنیک های نورپردازی متفاوت وجود دارند ولی هیچ کدام نتیجه ای حتی نزدیک به دستاورد بتسدا ارایه نمی کنند.

انجام آزمایشات متفاوت در نقاط مختلف تجربه جالبی بود که نتایج ترکیبی به جای گذاشت. در برخی از موارد نسخه ماد شده حرف هایی برای گفتن داشت و در بعضی از نقاط بتسدا اسکایریم را به مراحل جدیدی رسانده است. همینطور پیتر هاینز مدیر بازاریابی بتسدا در اطلاعیه ای اذعان کرد نسخه ریمستر اسکایریم برای کامپیوتر های 64 بیتی خواهد بود و بازیکنان دیگر دچار مشکل محدودیت رم که در نسخه 32 بیتی وجود داشت نخواهند شد. قبل از این چند ماد مختلف از پس این معضل بر آمده بودند اما پیاده سازی کلی آن روی بازی مسرت بخش است.

نسخه ویژه یا ریمستر اسکایریم ماه اکتبر سال جاری برای اکس باکس وان، پلی استیشن 4 و کامپیوترهای خانگی منتشر خواهد شد و کسانی که نسخه پی سی قبلی آن را در حال حاضر خریداری کرده اند، می توانند به صورت کاملا رایگان ریمستر را دانلود کنند. اگر صبر زیادی ندارید همین حالا با استفاده از چند ماد مختلف می توانید تجربه ای شبیه به نسخه ریمستر را تجربه کنید، اما اگر شکیبایی پیشه کنید بهترین گرافیک ممکنی که تا کنون در اسکایریم دیده اید مقابل دیدگان تان قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • TNT
    TNT | ۲ مرداد ۱۳۹۵

    بیشتر بازیهای جدید رو با تنظیمات گرافیکی medium روی رزولوشن 1920 * 1080 با فریم ریتی حدود 30-35 فریم بر ثانیه میتونید اجرا کنید،فقط دقت کنید که refresh rate صفحه نمایش لپ تاپ مورد نظرتون (فک کنم باید msi باشه)ل حتما 60Hz باشه یا بالاتر وگرنه در هنگام اجرای بازی ها دچار مشکل tearing خواهید شد، میزان رم هم مناسب هست و برای لپ تاپی با این مشخصات سخت افزاری بیشترش توصیه نمیشه چون مطمئناً بازی ای که در هنگام اجرا بیش از ۸ گیگابایت رم نیاز داشته باشه با لگ بر روی این سیستم اجرا خواهد شد، چه با ۸ گیگابایت رم چه ۱۶ گیگابایت

  • احسان چهری
    احسان چهری | ۲ مرداد ۱۳۹۵

    گرافیک خود بازی فوق العادست، اما مراحل و گیم پلی بازی پر از باگه?

    • frazp
      frazp | ۲ مرداد ۱۳۹۵

      اصلا میدونی باگ یعنی چی که در مورد بازی به کار میبری

  • MohammadRezabagheri
    MohammadRezabagheri | ۲ مرداد ۱۳۹۵

    سلام خدمت دوستان و به ویژه دیجیاتو
    میخواستم سوالی ازتون کنم
    من لپتابی با این مشخصات میخوام بگیرم:
    Ram:8
    GTX:950
    Cori:7
    4g
    و کیفیت تصویرشم4kهست
    به نظرتون تمامی بازیها رو با کیفیت خوب و بدون لگ اجرا میکنه؟
    فقط قصدم اینه که ببینم خوبه یا نه
    ممنون میشم پاسخ بدید
    دیجیاتو ممنون از فعالیتت☺

    • Mehdi Bashari
      Mehdi Bashari | ۲ مرداد ۱۳۹۵

      رم لپ تاپ به نظرم پایینه چون بازیای جدیدی که دارن میان نیاز به رم بیشتری دارن گرافیکم از میان رده های انویدیا هستش که میتونین تقریبا بازیارو بدون مشکل اجرا کنین

    • TNT
      TNT | ۲ مرداد ۱۳۹۵

      بیشتر بازیهای جدید رو با تنظیمات گرافیکی medium روی رزولوشن 1920 * 1080 با فریم ریتی حدود 30-35 فریم بر ثانیه میتونید اجرا کنید،فقط دقت کنید که refresh rate صفحه نمایش لپ تاپ مورد نظرتون (فک کنم باید msi باشه)ل حتما 60Hz باشه یا بالاتر وگرنه در هنگام اجرای بازی ها دچار مشکل tearing خواهید شد، میزان رم هم مناسب هست و برای لپ تاپی با این مشخصات سخت افزاری بیشترش توصیه نمیشه چون مطمئناً بازی ای که در هنگام اجرا بیش از ۸ گیگابایت رم نیاز داشته باشه با لگ بر روی این سیستم اجرا خواهد شد، چه با ۸ گیگابایت رم چه ۱۶

  • روزبه روزی طلب
    روزبه روزی طلب | ۲ مرداد ۱۳۹۵

    به نظرم جواب رو خودتون دادید
    با تشکر

مطالب پیشنهادی