ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نکات مهم در انتخاب لاستیک و تایر مناسب برای خودروهای سواری

بسیاری از رانندگان متوجه آسیب های ناشی از لاستیک خودرو کهنه و به ظاهر نو عرضه شده در بازار نیستند. در هنگام خرید لاستیک نو بسیار پیش می آید که علی رغم پرداخت هزینه ی بالا ...

سروش نیرومند
نوشته شده توسط سروش نیرومند | ۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۰

بسیاری از رانندگان متوجه آسیب های ناشی از لاستیک خودرو کهنه و به ظاهر نو عرضه شده در بازار نیستند. در هنگام خرید لاستیک نو بسیار پیش می آید که علی رغم پرداخت هزینه ی بالا فروشندگان لاستیک های به ظاهر نو اما کهنه را در اختیار مصرف کننده قرار می دهند.

لاستیک هایی که سال ها در انبار ها باقی مانده و قطعا کیفیت خودشان را از دست داده اند اما ظاهری دقیقا مشابه لاستیک های تازه تولید شده دارند.

لاستیک خودرو

خطرات این لاستیکها با توجه به شرایط آب و هوائی گرم و جاده های پر دست انداز،رعایت نکردن سرعت مطمئن و خانواده های پر جمعیت و تکمیل ظرفیت کامل خودرو توسط افراد خانواده ، ... باعث ناامنی استفاده از این لاستیک ها در جاده های کشور به خصوص در زمان مسافرت و استفاده از خودرو در مدت زمان و ساعت بیشتر می شود .

برای خرید لاستیک در اولین قدم تلاش کنید که از نمونه های تولید شده در ایران استفاده کنید چرا که حجم تولیدات کمتر و فروش بالاتر موجب فروش سریع تر می شود و در نتیجه می توان به شکل کلی گفت که تایرهای ایرانی زمان گمتری را در انبار شرکت ها باقی می مانند.

در مقابل لاستیک های خارجی تا 5 یا 6 سال در بعضی موارد انبار می شود.

'Those winter tires you sold me don't work!!'

سازندگان خودرو برای مشخص کردن زمان تولید لاستیک ملزم به ثبت تاریخ ساخت هستند اما متاسفانه این تاریخ به شکلی بر روی لاستیک درج شده که توسط مصرف کننده به راحتی قابل تشخیص نیست.
داخل جداره بیرونی لاستیک ها یک عدد چهار رقمی درج شده که مشخص کننده زمان تولید لاستیک خواهد بود .این عدد بر اساس سال تولید و تعداد هفته است.دو رقم اول تعداد هفته و دو رقم اخر سال تولید را نشان خواهد داد .
برای مثال درج عدد 2909 بر روی یک لاستیک یعنی این لاستیک در بیست و نهمین هفته سال 2009 تولید شده است.

11621_333

اعداد و ارقام درج شده بر روی دیواره تایر معانی متعددی را به همراه دارند که مهمترین آنها در تصویر فوق قابل مشاهده است.

بهترین حالت این است که تایر را دقیقا طبق دفترچه راهنمای خودرو انتخاب نمایید.

همچنین در صورت علاقه به استفاده از رینگ و تایر اسپرت، سعی کنید تا حداکثر 2 سایز بیشتر از چرخ استاندارد خودرو را انتخاب کرده و قطر کلی چرخ را ثابت در نظر بگیرید.

بدین معنا که در صورت تعویض رینگ 16 اینچی با 17 اینچی ، باید از تایری با دیواره کوتاه تر استفاده کنید تا سایز کلی چرخ تغییر چندانی نکند.

TYRE CODE-1

از نظر پهنا نیز استفاده از تایرهای بسیار پهن باعث افزایش مصرف سوخت و افزایش فشار بر روی سیستم تعلیق و بلبرینگ، جعبه فرمان و ..می شود.

از این رو بهترین کار استفاده از تایری است که 1 یا 2 شماره از تایر استاندارد پهن تر باشد، برای مثال برای خودرویی که به شکل استاندارد به تایر 185 میلیمتری مجهز است، تایر بالاتر از 205 میلیمتر توصیه نمی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Dani_Borgir
    Dani_Borgir | ۱ مرداد ۱۳۹۵

    پست عالی بود بنده چند سالی لاستیک کار کردم ولی واقعن لاستیک ایرانی کیفیت نداره مثل ماشینامون اما به عنوان مثال لاستیک کره ای هم خوب نسبت به قیمت هم با چند ماه اختلاف وارد میشه

    • salari
      salari | ۲ مرداد ۱۳۹۵

      چی خوبه

  • Aliba
    Aliba | ۱ مرداد ۱۳۹۵

    نویسنده گرامی!
    از مقاله متشکرم.
    لطفاً فقط یک بار با دقت متن را بخوانید تا پی به اشتباهات دستوری ببرید. لطفاً کمی در اشتباهات زیر دقت نموده و آنها را اصلاح نمایید:
    1- «بسیاری از رانندگان متوجه آسیب هایی که لاستیک های کهنه به ظاهر نو که در انبار‌های شرکت ها و سایر بخش های فروش مانده است نیستند.» درست است بنویسید: ««بسیاری از رانندگان متوجه آسیب های لاستیک های....»
    2- «در هنگام خرید لاستیک نو بسیاری از مواقع اتفاق خواهد افتاد که علی رغم پرداخت هزینه ی بالا فروشندگان لاستیک های به ظاهر نو اما کهنه را در اختیار مصرف کننده قرار خواهد داد.» . در این مورد نیازی نیست از افعال زمان آینده استفاده نمایید. اتفاقی که آن را شرح داده اید ممکن است در آینده نیفتد، ولی در گذشته قطعاً افتاده است.
    3- «لاستیک هایی که سال ها در انبار ها باقی مانده و قطعا کیفیت خودشان را از داده اند اما ظاهری دقیقا مشابه لاستیک های تازه تولید شده دارند.». شکل درست: «...کیفیت خودشان را از دست داده اند...»
    4- «برای خرید لاستیک در اولین قدم تلاش کنید که از نمونه های تولید شده در ایران استفاده کنید چرا که حجم تولیدات کمتر و فروش بالاتر موجب فروش سریع تر که در نتیجه کمتر شدن زمان ماندن در انبار را در پی خواهد داشت.» . اگر قصد دارید در دو جمله پی در پی، فعل اول را حذف نمایید، باید در صورتی که فعل دوم را در جای فعل اول قرار دهید، جمله اول، صحیح باشد و معنی درستی داشته باشد.
    5- «سازندگان خودرو براي مشخص کردن زمان توليد لاستيک ملزم به ثبت تاريخ ساخت هستن» . «هستند» صحیح است.
    متشکرم.

    • ali
      ali | ۱ مرداد ۱۳۹۵

      تاحالا فک میکردم ازمن بیکارتر وجود نداره،اما شما ثابت کردید ازمن بیکارترم هس?حوصله ای داری تواما

    • james james
      james james | ۱ مرداد ۱۳۹۵

      دوست عزیز هر نویسنده ای سبک نوشتاری خاص خودش رو داره این جا هم قرار نیست کسی کتاب ادبی بنویسه
      مواردی که اشاره کردید برای نوشته های ادبی صادق هست نه فضای مجازی با چنین سبکی که این جا می بینید

    • سپهر زنگنه
      سپهر زنگنه | ۲ مرداد ۱۳۹۵

      با سلام و تشکر از دقت نظر شما، مطلب تصحیح شد ..

مطالب پیشنهادی