ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسکنر عنبیه چشم در گلکسی نوت 7 پشتیبانی نرم افزاری خوبی ندارد

همان طور که مستحضرید، گلکسی نوت 7 به تازگی از سوی سامسونگ معرفی شده و اهالی رسانه هرکدام به بررسی یکی از ویژگی های جدید این فبلت پرداخته اند. یکی از این قابلیت ها، اسکنر ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۵

همان طور که مستحضرید، گلکسی نوت 7 به تازگی از سوی سامسونگ معرفی شده و اهالی رسانه هرکدام به بررسی یکی از ویژگی های جدید این فبلت پرداخته اند. یکی از این قابلیت ها، اسکنر عنبیه چشم است که البته ویژگی جدیدی محسوب نمی شود، اما کمپانی فوق امیدوار است بتواند آن را به یک فناوری پرکاربرد تبدیل نماید، هرچند ظاهراً تجربه استفاده از این تکنولوژی چندان جذاب نخواهد بود.

زمانی را به خاطر دارید که حسگر اثر انگشت به تازگی روی دیوایس های پرچمدار تعبیه شده بود. اسکنر عنبیه چشم روی گلکسی نوت 7 نیز دقیقاً وضعیتی مشابه دارد، یعنی فقدان پشتیبانی نرم افزاری. در حال حاضر،  Iris Scanner نمی تواند جایگزین حسگر اثر انگشت شود، زیرا بیشتر نرم افزارها نمی توانند از آن برای اعتبارسنجی استفاده کنند.

ظاهراً سامسونگ هیچ مکانیسمی در این موبایل تعبیه نکرده که با استفاده از آن بتوان پیام تأیید مشابه با حسگر اثر انگشت را از سوی اسکنر عنبیه چشم برای نرم افزارهای مربوطه ارسال نمود.

بدین ترتیب، از این فناوری جدید نمی توان برای انجام خرید، تأیید اعتبار در اپلیکیشن های امنیتی و خصوصی و مواردی مشابه استفاده کرد. البته حسگر جدید می تواند قفل تلفن همراه را باز کند، اما پس از انجام این کار، از آن فقط می توان در نرم افزارهای رسمی سامسونگ از جمله «Secure Folder» استفاده نمود.

لازم به ذکر است این اسکنر جدید در عمل به خوبی کار می کند و با تابش نور فروسرخ بر روی چشم فرد، عملیات تشخیص را ساده تر می سازد. خبرنگاران حتی از پشت عینک نیز عملکرد خوب فناوری فوق را مشاهده کردند. در حال حاضر حسگر اثر انگشت سریع تر از اسکنر عنبیه عمل می کند، اما استفاده از Android Pay، تأیید اعتبار در گوگل پلی، استفاده از PayPal و دیگر موارد مشابه صرفاً با حسگر اثر انگشت ممکن خواهد بود.

البته احتمالاً در آینده شاهد پشتیبانی بیشتر از این تکنولوژی امنیتی جدید خواهیم بود، همان طور که با معرفی اندروید 6.0 مارشمالو یکپارچگی حسگر اثر انگشت با سیستم عامل را مشاهده نمودیم، اما خریداران فبلت پرچمدار سامسونگ باید اندکی منتظر بمانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • سامان جعفری
    سامان جعفری | ۱۴ مرداد ۱۳۹۵

    کلا همیشه گند میزنه , بی کاربرد ترین چیزی ک توی عمرم دیدم ٬ فقط جنبه تبلیغاتی و فروش بیشتر داره ک اخرم به هیچ جا نمیرسه ٬ اپل سنسور اثرانگشت و ۳دی تاچ میزنه همه ی دنیا کف میکنن و ازش کپی میکنن بعد اینو ببین ! نواوری های (اصلا نمیشه گفت نواوری) بچگانه مثل لبه خمیده و سنسور عنبیه بی کاربرد میزنه !

  • امینnew
    امینnew | ۱۳ مرداد ۱۳۹۵

    مطمینا سامسونگ با کارنامه ای که داره اين بخش هم رفته رفته ارتقا میده و خیلی کاربردی تر میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی