ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ جزئیات بیشتری را در مورد حسگر عنبیه چشم نوت 7 منتشر کرد

مهم ترین خبری که طی هفته اخیر منتشر شد، شاید رونمایی از گلکسی نوت 7 باشد. این دستگاه که تا ماه ها شایعات و خبرهای مختلفی در رابطه با آن به گوش می رسید عاقبت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

مهم ترین خبری که طی هفته اخیر منتشر شد، شاید رونمایی از گلکسی نوت 7 باشد. این دستگاه که تا ماه ها شایعات و خبرهای مختلفی در رابطه با آن به گوش می رسید عاقبت دوازدهم مردادماه معرفی گردید و همانطور که پیش بینی می شد به یک اسکنر عنبیه چشم مجهز بود تا امنیت کاربر را یک پله بالاتر از نسخه قبلی اش ببرد.

حالا که این فبلت به صورت رسمی معرفی شده، سامسونگ هم بر آن شده تا جزئیات و اطلاعات بیشتری را در رابطه با عملکرد این تکنولوژی در اختیارمان قرار دهد.

اسکنر یاد شده در اصل نوعی سیستم تشخیص بیومتریک خودکار است که می تواند الگوهای موجود در عنبیه یک یا هر دو چشم کاربر را تشخیص دهد. محض اطلاع شما باید بگوییم که در این دنیا الگوی عنبیه چشم هر فرد منحصر به خود اوست و با دیگری فرق دارد. سامسونگ اعلام داشته که این الگوها در سنین جوانی روی عنبیه چشم نقش می بندند و به خاطر منحصربفرد بودنشان ایمن ترین و معتبرترین تکنیک برای تشخیص هویت افراد هستند.

GalaxyNote7_Feature_Iris_Main_Final_4 GalaxyNote7_Feature_Iris_Main_Final_3_2

اطلاعات مربوط به عنبیه چشم یک فرد نیز در قالب کدهای رمزگذاری شده ذخیره سازی می گردند و وقتی مجددا عمل اسکن انجام شود اطلاعات دریافتی با آن جزئیات مطابقت داده می شوند . نوت 7 برای این منظور یک دوربین اختصاصی به همراه فیلتر تصویر دارد و از آن برای تشخیص تصاویر مربوط به عنبیه همراه با لامپ LED مادون قرمز بهره می گیرد. وجود لامپ LED مادون قرمز هم بدان معناست که تصاویر اسکن شده تحت تاثیر رنگ عنبیه یا نور محیط قرار نخواهند گرفت.

گفتنی است که این اسکنر حتی در نور کم هم می تواند اطلاعات مربوط به عنبیه چشم را دریافت کند. سامسونگ اعلام داشته که مکانیزم یاد شده مشکلی را برای سلامتی کاربران ایجاد نخواهد کرد و خود فناوری هم گواهی IEC 62471 را دریافت کرده که بالاترین سطح موجود است. در مواردی هم که شخص بیش از اندازه به LED مادون قرمز نزدیک باشد یا موبایل تشخیص دهد که اکسپوژر حسگر IR LED زیاد است به صورت خودکار خاموش می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • hadizare83
    hadizare83 | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

    خیلی منتظرش بودیم?

  • hadizare83
    hadizare83 | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

    گوشی فوق العاده خوبیه

  • alinajafi
    alinajafi | ۱۶ مرداد ۱۳۹۵

    خانم موسوی لطفا یه مطلب در مورد دیپ وب و راه های ورود بهش رو بزارید

  • benyamin.A
    benyamin.A | ۱۶ مرداد ۱۳۹۵

    عشقه نوت 7??????

مطالب پیشنهادی