ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل برای بهبود عمر باتری ایربادهای وایرلس چیپ بلوتوثی تازه ای می سازد

براساس گزارش تازه ای که توسط نشریه فوربس منتشر شده، اپل مدتی است که روی یک چیپ بلوتوثی سفارشی سازی شده کار می کند و قصد دارد با استفاده از آن، عمر باتری ایربادهای وایرلس ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

براساس گزارش تازه ای که توسط نشریه فوربس منتشر شده، اپل مدتی است که روی یک چیپ بلوتوثی سفارشی سازی شده کار می کند و قصد دارد با استفاده از آن، عمر باتری ایربادهای وایرلس خود را بهبود بدهد.

در این مطلب که به نقل از یک «منبع آگاه از پروژه اپل» منتشر شده، آمده است: «احتمال دارد» ایربادهای جدید همراه با آیفون های آتی در شهریورماه رونمایی شوند اما مسائلی که در رابطه با عملکرد بلوتوثی این دستگاه ها ظرف سال های اخیر مطرح گردیده، مشکلاتی را برای این پروژه به وجود آورده است.

حالا، تراشه تازه طراحی شده که انرژی اش را هم از باتری می گیرد، مشکلات مذکور را تاحدود زیادی تخفیف داده، هرچند که هنوز نمی دانیم آیا اپل قصد استفاده از آن را در ایربادهای جدید دارد یا اینکه می خواهد یکی از تراشه های ارائه شده توسط تامین کنندگان شخص ثالث از جمله Broadcom را مورد استفاده قرار دهد؟

در هر صورت، گزارش منتشر شده حکایت از آن دارد که چیپ اپل با بهره گیری از تکنولوژی توسعه یافته توسط Passif Semiconductor ساخته شده است؛ همان شرکتی که کوپرتینویی ها در سال 2013 میلادی خریداری اش کردند.

triptico_1470323342747

اگر اپل تصمیم بگیرد که جک هدفون را از روی بدنه آیفون های آتی حذف کند، آنگاه نیاز به ارائه هدفون های بلوتوثی بهبود یافته برای این موبایل بیش از هر زمان دیگری احساس خواهد شد. در واقع بدون وجود این جک برای اتصال هدفون های سیمی خود به آیفون حتما به کانکتور لایتنینگ نیاز خواهید داشت؛ یعنی هدفون های شما صرفا با دیگر دستگاه های اپل کار خواهند کرد (البته اگر نخواهید از آداپتور برای این منظور استفاده نمایید).

هنوز مشخص نیست که آیا اپل هدفون های وایرلس خود را نیز همراه با آیفون های جدید عرضه می کند یا خیر، با این همه، گزارشی که در ماه ژانویه توسط خبرنگاری به نام مارک گرومن منتشر شد نشان می دهد که شرکت مورد بحث مشغول توسعه ایربادهای وایرلس تازه ایست که احتمالا «ایرپاد» خوانده می شوند.

تفاوت این ایرفون ها با انواع استاندارد بلوتوثی هم این است که با استفاده از کابل یا هرچیز مشابه ای به هم متصل نیستند. البته این را هم اضافه نماییم که تنها اپل قصد تولید چنین محصولی را ندارد و پیشتر نام هایی نظیر سامسونگ و Doppler Labs نیز این هدفون ها را تولید کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سینا اکبری
    سینا اکبری | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

    جدا باشن که بده, همینجوریش با سیم مشکل داشتیم. همین مونده یکیش گم بشه دنبال اون یکی بگردیم.

مطالب پیشنهادی