ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: Samsung Gear Fit 2

سامسونگ در سال 2014 نخستین نسل از دستبند هوشمند ورزشی خود را با نام Gear Fit به بازار عرضه کرد، محصولی با قیمت 200 دلار که تنها با تلفن های هوشمند گلکسی کار می کرد ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۲:۰۰

سامسونگ در سال 2014 نخستین نسل از دستبند هوشمند ورزشی خود را با نام Gear Fit به بازار عرضه کرد، محصولی با قیمت 200 دلار که تنها با تلفن های هوشمند گلکسی کار می کرد و توانایی ثبت فعالیت های چندان متنوعی را هم نداشت، در نتیجه توجه چندانی را به خود جلب نکرد.

اکنون اما سازنده با نسل دوم از این محصول بازگشته و این بار بسیاری از ایرادات دستبند پیشین را رفع کرده است. «گیر فیت 2» حالا با تمام تلفن های هوشمند مجهز به نسخه های اخیر اندروید کار می کند و علاوه بر آن به GPS مجهز است تا استقلال بیشتری از تلفن های هوشمند داشته باشد.

توانایی مدل تازه نسبت به قبل به شکل قابل توجهی افزایش یافته و حالا کاربر می تواند فعالیت های بسیار متنوعی را با استفاده از «گیر فیت 2» ثبت کند، آن هم در حالی که قیمت محصول جدید 20 دلار کاهش یافته و همه ی این مجموعه امکانات با قیمت 179 دلار به فروش می رسد.

البته باید توجه داشته باشیم که ابزارهای پوشیدنی هنوز در حال طی کردن اولین مراحل بلوغ هستند. در حال حاضر اگر برای تهیه ی چنین ابزارهایی به بازار مراجعه کنید دو حق انتخاب خواهید داشت.

اولین انتخاب ساعت های هوشمند هستند که عمده ترین تفاوت آنها گذشته از طراحی و امکانات، به کیفیت چشمگیر نمایشگر باز می گردد و بر همین اساس از قیمت بالاتر و البته، عمر باتری بسیار پایین تری برخوردار هستند.

در دسته ی دوم نیز شاهد حضور دستبندهای سلامتی هستیم که از طراحی ساده تری برخوردار هستند و کیفیت نه چندان بالای نمایشگر آنها، ضمن کاهش قیمت، عمر باتری دستگاه را به شکل قابل توجهی افزایش داده است.

هرچند دستبند هوشمند سامسونگ در دسته ی دوم قرار می گیرد، اما در عین حال از یک نمایشگر بسیار با کیفیت برخوردار است که البته باعث شده عمر باتری این محصول با بسیاری از دستبندهای ورزشی قابل مقایسه نباشد.

در ادامه ی این مطلب با بررسی Gear Fit 2 همراه باشید تا نگاهی دقیق تر داشته باشیم به ویژگی ها و جزئیات دومین نسل از دستبند هوشمند سلامتی سامسونگ.

طراحی

_MG_0052-w600

چشمگیر ترین بخش دستبند جدید نمایشگر خمیده و با کیفیت دستگاه به حساب می آید و بر همین اساس، بررسی طراحی محصول را نیز از همین قسمت آغاز می کنیم. «گیر فیت 2» به یک نمایشگر 1.5 اینچی امولد مجهز است.

سازنده رزولوشن 216 در 432 را برای این صفحه نمایش در نظر گرفته که به 322 پیکسل در هر اینچ منجر شده است. نمایشگر «گیر فیت 2» ضمناً به لطف فناوری امولد مثل نسل گذشته از رنگهای پویا، مشکی عمیق و سرعت عملکرد مناسبی برخوردار است.

_MG_0083-w600

اما این بار شاهد حاشیه های عجیب مدل قبلی نیستیم و سازنده طراحی اطراف نمایشگر (محل اتصال به بند) را ساده و تخت کرده است، موضوعی که باعث شده طراحی بدنه ی دستگاه یکپارچه و زیبا تر به نظر برسد و البته ظاهر مایکروسافت بند 2 را به ذهن متبادر نماید.

اما «گیر فیت 2» بر خلاف دستبند مایکروسافت اطلاعات را به شکل عمودی نمایش می دهد تا لازم نباشد کاربر برای مطالعه ی نوتیفیکیشن ها، زاویه ی دست خود را تغییر دهد.

_MG_0146-w600

در مجموع نمی توان از کیفیت و عملکرد این نمایشگر خمیده ایراد چندانی گرفت، جز اینکه زیر نور مستقیم خورشید، خوانایی آن به شکل چشمگیری کاهش خواهد یافت، مشکلی که البته حتی محصولات گران قیمت مثل اپل واچ هم دچارش هستند.

اما مسئله اینجاست که بسیاری از افراد دستبندهای سلامتی را برای دنبال کردن آمار مربوط به فعالیت های ورزشی خود تهیه می کنند و خوانا نبودن نمایشگر هنگام دوچرخه سواری یا دویدن در محیط های باز، می تواند تجربه ی کاربری دستگاه را تحت تاثیر قرار دهد.

از طرف دیگر باید توجه داشته باشید که تقریباً همه ی دستبندهای هوشمند مجهز به نمایشگر رنگی، کمابیش به همین مشکل دچار هستند و اگر خوانایی دستگاه در هر شرایطی برای شما از اهمیت بالا برخوردار است، باید زرق و برق صفحه نمایش های رنگی را به دست فراموشی سپرده و یکی از مدل های سیاه و سفید را تهیه نمایید تا به این مشکل دچار نباشد.

_MG_0082-w600

محافظت از نمایشگر دستگاه نیز به گوریلا گلس 3 سپرده شده که هرچند آخرین نسل از این شیشه ی مستحکم نیست، اما تا حد زیادی خیال کاربر را بابت مخاطراتی که صفحه نمایش دستگاه را تهدید می کند، آسوده خواهد کرد.

وجود نمایشگر 1.5 اینچی ضمناً باعث شده وزن و اندازه ی این محصول از دیگر مدل های موجود در بازار بیشتر باشد، آن هم در حالی که بسیاری از کاربران، دستبند هوشمند خود را طولانی مدت (حتی هنگام خواب) در دست دارند و به همین دلیل هنگام انتخاب، برای این دو خصوصیت اهمیت بالایی در نظر می گیرند.

اما باید بدانید با این وجود «گیر فیت 2» با وزن حدود 30 گرم (که در صورت استفاده از بند کوچک به 28 گرم کاهش خواهد یافت) از ارگونومی مناسبی برخودار است و به راحتی می توانید پس از مدت کمی به حضور آن عادت کنید.

_MG_0093-w600

در ساخت بدنه ی دستگاه از آلومینیوم و فایبرگلس استفاده شده که در عین سبک بودن، از استحکام مناسبی برخوردار است. بند 20 میلی متری سبک و انعطاف پذیر دستگاه نیز از پلی کربنات ساخته شده و از طرح خاصی برخوردار است که لمسش حس دلپذیری منتقل می کند.

نحوه ی باز و بسته کردن بند محصول به ساده ترین شکل انجام می گیرد

باز و بسته کردن بند نیز به لطف سیستم ابتکاری سامسونگ با یک دست به سادگی با کشیدن و فشار دادن انجام می شود، آن هم بدون اینکه احساس کنید قفل موجود روی بند مطمئن نیست یا احتمال باز شدن اتفاقی آن وجود داشته باشد. بر همین اساس باید بگوییم باز و بسته کردن بند «گیر فیت 2» نسبت به رقبایی مثل فیت بیت یا Jawbone با راحتی به مراتب بیشتری انجام می گیرد.

این بندها ضمناً به لطف گواهی IP68 در برابر آب مقاوم هستند و غوطه ور شدن در عمق حداکثر 1.5 متری تا حداکثر 30 دقیقه مشکلی در کارکرد آنها ایجاد نخواهد کرد، اما لازم است بدانید بدنه ی دستگاه بر خلاف رقبایی مثل محصولات پبل یا مایکروسافت بند 2 ضد آب نیست و در نتیجه نمی توانید این ابزار را هنگام شنا یا استحمام مورد استفاده قرار دهید.

_MG_0055-w600

امکان جدا کردن و تعویض بند برای دستگاه در نظر گرفته شده و بر اساس اندازه ی مچ دست خود، می توانید یکی از بندهای بزرگ یا کوچک «گیر فیت 2» را تهیه کنید. این محصول ضمناً در 3 رنگ آبی، مشکی و صورتی (متمایل به بنفش) ساخته شده تا قادر باشد سلیقه های مختلف را تحت پوشش قرار دهد.

روی بدنه ی دستگاه تنها 2 دکمه مشاهده می شود که تمام عملکردها از طریق آنها (و البته نمایشگر لمسی) انجام خواهد گرفت. یکی از این دو دکمه به عنوان Home و Power ایفای وظیفه می کند و دیگری نقش دکمه ی بازگشت را بر عهده دارد.

_MG_0057-w600

در مجموع باید گفت هرچند کلیات طراحی «گیر فیت 2» تغییر چندانی نداشته، اما تردیدی وجود ندارد که سازنده موفق شده ظاهر و خصوصیات محصول خود را به شکل محسوسی نسبت به مدل قبلی بهبود دهد.

بند این محصول حالا بسیار انعطاف پذیر تر است و نمایشگر بزرگتر، امکان نمایش اطلاعات بیشتر را فراهم آورده است. همین خصوصیت ضمناً باعث شده طراحی دستبند سلامتی سامسونگ تا حد زیادی به ساعت های هوشمند شباهت داشته باشد، موضوعی که البته در عین حال عمر باتری دستگاه را نیز به ساعت های هوشمند شبیه ساخته است.

عملکرد و قابلیت ها

_MG_0163-w600

سامسونگ پردازنده ی دومین نسل از دستبند سلامتی هوشمند خود را به شکل قابل توجهی بهبود داده و همان اگزینوس 3250 دو هسته ای با قدرت 1 گیگاهرتز را مورد استفاده قرار داده که پیشتر در ساعت هوشمند Gear S2 نیز مشاهده کرده بودیم.

دیگر بخش های سخت افزاری دستگاه اما نسبت به نسل قبل بدون تغییر است و بار دیگر شاهد حضور 512 مگابایت حافظه ی رم و 4 گیگابایت حافظه ی داخلی برای ذخیره سازی فایل های موسیقی هستیم.

اما نقطه ی تمایز دستگاه با محصولات دیگر در این است که سامسونگ در ابزارهای پوشیدنی اش به جای اندروید Wear، سیستم عامل اختصاصی خود به نام تایزن را مورد استفاده قرار می دهد و «گیر فیت 2» هم از این قاعده مستثنی نیست.

_MG_0064-w600

هرچند سیستم عامل اختصاصی سامسونگ در مجموع از طراحی و عملکرد قابل قبولی برخوردار است، اما به نظر می رسد روی فرم فکتور «گیر فیت 2» با یکی از بهترین تجربه های کاربری تایزن مواجه باشیم.

نکته ای که تایزن را برای این دستبند هوشمند مناسب کرده این است که سیستم عامل سامسونگ از طراحی و عملکرد بسیار ساده ای برخوردار است، یعنی همان خصوصیتی که بیشتر از هر چیز روی ابزارهای پوشیدنی مورد نیاز است.

_MG_0120-w600

راه اندازی این دستبند هوشمند در چند مرحله و با نصب اپلیکیشن Samsung Gear و چند افزونه روی تلفن هوشمند شما انجام می گیرد. پس از آن دستگاه آماده به کار خواهد بود و پس از آن واچ فیس پیش فرض سازنده را مشاهده خواهید کرد.

برای تغییر واچ فیس ها کافی است انگشت خود را روی صفحه نگه دارید. این کار البته از طریق اپلیکیشن سازنده نیز قابل انجام است، ضمن اینکه اگر بخواهید واچ فیس های بیشتری دانلود کنید، لازم است این کار را با استفاده از اپلیکیشن Samsung Gear روی تلفن هوشمند انجام دهید.

_MG_0142-w600

همه چیز روی «گیر فیت 2» به شکل عمودی نمایش داده می شود و عملکردهای  دستگاه نیز به همین شکل هستند. با سوایپ کردن از بالای صفحه، یک نوار ظاهر می شود که با استفاده از آن می توانید به امکانات مختلفی دسترسی داشته باشید، از جمله درصد باتری، دکمه های کنترل موسیقی، تنظیم نور صفحه، مشاهده ی وضعیت اتصال بلوتوث و در نهایت انتخاب حالت Do Not Disturb.

با سوایپ کردن به سمت چپ نوتیفیکیشن ها را مشاهده خواهید کرد. «گیر فیت 2» در این بخش برای مثال آماری از وضعیت خواب شب گذشته ی شما را به اطلاع می رساند و علاوه بر آن می توانید نوتیفیکیشن های تلفن هوشمند خود را نیز مشاهده کنید که شامل پیامک های دریافتی، تماس ها، ایمیل، تقویم و نوتیفیکیشن اپلیکیشن ها از جمله اینستاگرام و تلگرام خواهد بود.

_MG_0091-w600

امکان پاسخگویی از طریق دستبند هوشمند به پیام های دریافتی در اپلیکیشن های اجتماعی مثل تلگرام یا پیامک های دریافتی نیز وجود دارد، اما باید توجه داشته باشید که مثل بسیاری از رقبا (از جمله مایکروسافت بند 2)، امکان تایپ روی نمایشگر دستگاه وجود ندارد و تنها می توانید یکی از پاسخ هایی که پیشتر در حافظه ی دستگاه ثبت کرده اید یا یکی از اسمایلی های موجود را ارسال نمایید.

هنگام دریافت تماس نیز «گیر فیت 2» این موضوع را به اطلاع شما می رساند، اما لازم است برای پاسخگویی به تلفن هوشمند خود مراجعه کنید و در غیر این صورت تنها می توانید با انتخاب یک پیام کوتاه از پیش نوشته شده، تماس را رد کنید.

اپلیکیشن های ویجت شکل دستبند هوشمند نیز با سوایپ به سمت راست در دسترس خواهند بود.

_MG_0161-w600

این اپلیکیشن ها اطلاعات و قابلیت های متنوعی را در اختیار شما قرار می دهند، از جمله میزان کالری مصرفی، اطلاعات مربوط به فعالیت ورزشی که در حال انجام آن هستید، تعداد قدم ها و پله های طی کرده، آخرین وضعیت ضربان قلب (که هر 10 دقیقه یکبار به شکل خودکار بروزرسانی می شود)، میزان مصرف آب و قهوه در طول روز (که باید آن را به شکل دستی بروزرسانی کنید) و در نهایت یک اپلیکیشن برای رقابت با دوستان در زمینه ی فعالیت های ورزشی.

البته باید بدانید که انجام عملکردهای «گیر فیت 2» به شکل کامل توسط نمایشگر لمسی انجام نمی شود و 2 دکمه نیز روی بدنه وجود دارد. یکی از این دکمه ها وظیفه ی بازگشت به صفحه ی قبلی را بر عهده دارد و در صورت فشردن دکمه ی Home لیستی از بخش های مختلف سیستم نمایان می شود که می توانید آنها را بسته به نیاز خود مورد استفاده قرار دهید.

_MG_0101-w600

بخش تنظیمات دستگاه در این قسمت قرار دارد و علاوه بر آن می توانید آماری از میزان فعالیت 24 ساعت گذشته ی خود را به شکل یک نمودار (شامل میزان کالری مصرفی) مشاهده نمایید.

_MG_0104-w600

از دیگر امکانات این بخش می توان به پخش کننده ی موسیقی، کرنومتر، تایمر، شمارنده ی ضربان قلب، یک دکمه برای به صدا در آوردن تلفن هوشمند (find my phone) و یک بخش برای انتخاب و آغاز فعالیت های ورزشی اشاره کرد.

البته باید توجه داشته باشید که «گیر اس 2» قادر است به شکل خودکار نیز برخی از فعالیت های کاربر را تشخیص دهد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

تشخیص و ثبت فعالیت ها

_MG_0139-w600

«گیر فیت 2» با استفاده از حسگرهای خود از جمله شتاب سنج، ژیروسکوپ، فشار سنج و حسگر ضربان قلب، قادر است برخی از فعالیت های کاربر مثل راه رفتن، دویدن، وزنه برداری و حتی یوگا را تشخیص داده و ثبت اطلاعات مربوط به آن را آغاز نماید.

این موضوع در کنار وجود GPS موجب می شود قادر باشید بدون نیاز به همراه داشتن تلفن هوشمند و حتی بدون نیاز به انجام هرگونه عمل خاصی، تنها در حالی که «گیر فیت 2» را در دست دارید فعالیت خود را آغاز کنید تا دستگاه به شکل خودکار آن را تشخیص داده و عملیات ثبت و ارائه ی آمار به شما را آغاز نماید.

این محصول می تواند فعالیت های متنوعی را به شکل خودکار تشخیص و بدون دخالت کاربر ثبت نماید

برای بررسی این قابلیت یک پیاده روی سبک در جاده سلامتی باشگاه انقلاب تهران را آغاز کردیم که «گیر فیت 2» در مدت کوتاهی این فعالیت را تشخیص داده و در طول مدت آن به ثبت، ارائه آمار و تشویق به ادامه ی فعالیت پرداخت. دقت تشخیص «گیر فیت 2» نیز مناسب بود؛ البته صرف از چند دقیقه ای که پس از پایان پیاده روی سوار خودرو به آرامی در ترافیک در حال حرکت به سمت منزل بودم و دستبند سلامتی سامسونگ، با تصور اینکه مشغول پیاده روی هستم به تشویق و ارائه ی آمار ادامه می داد. اما به طور کلی، ثبت این فعالیت بدون نیاز به دخالت کاربر و بدون خطای غیر قابل چشم پوشی، به انجام رسید.

در مجموع می توان گفت وجود قابلیت تشخیص خودکار فعالیت کاربر در کنار وجود حافظه ی داخلی برای پخش موسیقی (که در بخش بعدی به جزئیات آن خواهیم پرداخت) و GPS، تا حد زیادی استفاده از دستبند سلامتی هوشمند سامسونگ را ساده می کند و آزادی عمل بیشتری نسبت به محصولاتی که فاقد این امکانات هستند، به ارمغان خواهد آورد.

پخش موسیقی

_MG_0169-w600

یکی از تمایز های «گیر فیت 2» با برخی رقبا در این است که دستبند سلامتی سامسونگ به 4 گیگ حافظه ی داخلی مجهز است و از امکان استفاده از حساب اسپاتیفای پشتیبانی می کند.

البته لازم است بدانید که این قابلیت برخلاف GPS به شکل کاملاً مستقل از تلفن هوشمند عمل نمی کند و برای استفاده از اسپاتیفای، لازم است ابتدا اپلیکیشن این سرویس را روی ابزار موبایل خود نصب و راه اندازی نمایید.

در حقیقت روند انجام کار به این شکل است که کاربر هدفون بلوتوث خود را به دستبند هوشمند متصل می کند و با استفاده از آن، حساب کاربری خود در اسپاتیفای و عملکرد پخش موسیقی را کنترل کنید.

متاسفانه به نظر می رسد مدل های موجود در ایران از اسپاتیفای پشتیبانی نمی کنند

متاسفانه دستگاهی که برای بررسی در اختیار ما قرار داشت فاقد اپلیکیشن اسپاتیفای بود و تلاش ما برای دانلود این اپلیکیشن از طریق فروشگاه Galaxy Apps نیز نتیجه ای نداشت، بر همین اساس احتمال می دهیم این قابلیت در کشور ایران پشتیبانی نشود.

اما از طرف دیگر باید بدانید که «گیر فیت 2» به 4 گیگابایت حافظه ی داخلی مجهز است که می توانید موسیقی های مورد نظر خود را به این حافظه انتقال داده و بدون نیاز به تلفن هوشمند، آن را با هدفون های بلوتوث مورد استفاده قرار دهید.

_MG_0099-w600

چرا که حتی بدون وصل کردن این ابزار به تلفن هوشمند خود، می توانید فعالیت های خود را ثبت کرده، میزان کالری مصرفی و ضربان قلب خود را مشاهده کنید و البته به موسیقی های مناسب برای تشویق به ادامه ی فعالیت و توصیه های ورزشی دستگاه گوش فرا دهید.

البته این موضوع شامل ورزشهای آبی مثل شنا نخواهد شد، چرا که بدنه ی «گیر فیت 2» بر خلاف بندهای پلاستیکی دستگاه از گواهی IP68 برخوردار نیست و در نتیجه نمی توانید آن را درون آب همراه داشته باشید.

پایشگر سلامتی و کیفیت خواب

_MG_0059-w600

اندازه گیری ضربان قلب و کیفیت خواب، دو مورد از قابلیت های جنجالی دستبندهای سلامتی هستند که جنجال بسیاری در مورد میزان دقت و قابل اطمینان بودن آنها وجود دارد.

سنجش هر دو مورد در «گیر فیت 2» همانطور که انتظار می رود از طرق مچ دست کاربر انجام می شود و هرچند راه حل مناسبی برای سنجش دقیق میزان دقت دستگاه در این زمینه وجود نداشت، اما بد نیست تجربه ی کاربری استفاده ی چند روزه از محصول را در اختیار شما قرار دهم.

دقت تشخیص حسگر ضربان قلب دستگاه تا حد زیادی به نوع فعالیت کاربر بستگی دارد

به طور معمول، اگر در حال انجام یک فعالیت مثل دوچرخه ی ثابت در محیطی مثل باشگاه ورزشی باشید، سنجش ضربان قلب شما با ابزارهای پزشکی، اختلاف چشمگیری نسبت به آنچه «گیر فیت 2» اعلام می کند نخواهد داشت.هنگام دویدن هم در اکثر مواقع با رقم های دور از واقعیت مواجه نخواهید شد، اما هرچه میزان تکان های بدن شما و شرایط محیطی نامناسب تر باشد، میزان دقت سنجش دستگاه نیز کاهش خواهد یافت.

اما به نظر می رسد دقت سنجش کیفیت خواب دستگاه از پایش ضربان قلب پایین تر باشد، چرا که موارد متعددی پیش خواهد آمد که پس از یک خواب شبانه ی نه چندان لذت بخش، با آماری از کیفیت 85 تا 90 درصدی خواب شب گذشته مواجه شوید، در نتیجه توصیه می کنیم حساب چندانی روی این ویژگی دستگاه باز نکنید.

عمر باتری

_MG_0166-w600

عمر باتری از مهمترین ویژگی های ابزارهای پوشیدنی و البته یکی از نقاط اصلی تمایز ساعت های هوشمند با دستبند های سلامتی به حساب می آید، برای نمونه محصولی مثل Pebble Time قادر است با هر شارژ تا 10 روز کاربر را همراهی کند و این میزان برای Withings Go تا 8 ماه می رسد.

اما به دلیل وجود نمایشگر بزرگ، عمر باتری «گیر فیت 2» بیش از دستبند های سلامتی به ساعت های هوشمند شبیه است و سازنده اعلام کرده این محصول قادر است با هر شارژ تا حداکثر 5 روز کاربر را همراهی کند.

به نظر می رسد بیشتر کاربران در نهایت یک روز در میان باتری «گیر فیت 2» را شارژ کنند

البته توجه داشته باشید که این میزان در صورتی رقم می خورد که استفاده ی زیادی از «گیر فیت 2» نداشته باشید، اما در حالت عادی که بخش هایی مثل نمایشگر، GPS و حسگرهای دستگاه را به شکل روزانه مورد استفاده قرار دهید، این میزان تا حداکثر 2 روز کاهش خواهد یافت.

استفاده ی مدارم از GPS دستگاه این رقم را به تنها 9 ساعت کاهش خواهد داد و فعال کردن قابلیت Always On نمایشگر (برای نمایش همیشگی ساعت روی صفحه) نیز قابلیت دیگری است که موجب کاهش عمر باتری خواهد شد.

_MG_0160-w600

در نهایت لازم است اشاره کنیم که شارژ دستگاه به ساده ترین شکل با استفاده از داک آهنربایی انجام می گیرد، موضوعی که در کنار مکانیزم بسیار راحت سازنده برای باز و بسته کردن بند «گیر فیت 2» باعث شده کاربر به سادگی قادر باشد تقریباً یک روز در میان این محصول را شارژ کند.

جمع بندی

_MG_0128-w600

زمانی که سامسونگ اولین نسل از Gear Fit را به بازار عرضه کرد، بسیاری این محصول را یک دستبند هوشمند ورزشی نه چندان عالی پنداشتند که تنها برای خالی نبودن عریضه ساخته شده و البته، به نمایشگری چشمگیر و عالی مجهز است.

حالا در نسل دوم، با محصولی مواجه هستیم که طراحی و قابلیت های آن به شکل قابل توجهی بهبود یافته و جایی بین ساعت ها و دستبند های پوشیدنی قرار می گیرد؛ محصولی که تلاش می کند با قیمت 179 دلار، برخی از ویژگی های هر دو دنیا را برای کاربر، فراهم آورد.

عرض نمایشگر باکیفیت «گیر فیت 2» حالا نسبت به قبل حدود دو برابر بیشتر شده تا نمایش اطلاعات برای کاربر ساده تر باشد. امکان نمایش نوتیفیکیشن های تلفن هوشمند روی این نمایشگر بزرگ و با کیفیت هم قابلیت دیگری است که این محصول را به ساعت های هوشمند شبیه تر کرده است.

دستبند سلامتی جدید سامسونگ علاوه بر این قادر است فعالیت های متنوعی از پیاده روی و یوگا گرفته تا دوچرخه سواری (با دوچرخه ی ثابت یا متحرک)، دویدن روی تردمیل، پیلاتس، دراز نشست، حرکت اسکات و غیره را تشخیص دهد.

البته تشخیص و ثبت بسیاری از این فعالیت ها به لطف حسگرهای دستگاه به شکل خودکار انجام می گیرد و لازم نیست کاربر دخالتی در این زمینه داشته باشد. علاوه بر این باید توجه داشته باشید که «گیر فیت 2» به GPS مجهز است، در نتیجه برای ثبت فعالیت های کاربر به تلفن هوشمند وابسته نیست و می توانید بدون همراه داشتن ابزار موبایل اطلاعات مربوط به فعالیت های ورزشی خود را ثبت و آمار مربوط به آن را مشاهده نمایید.

_MG_0148-w600

موضوع دیگری که آزادی عمل بیشتری از تلفن هوشمند برای کاربر به ارمغان خواهد آورد این است که سازنده 4 گیگابایت حافظه ی داخلی برای دستگاه در نظر گرفته که می توانید روی آن موسیقی ذخیره کرده و با اتصال هدفون های بلوتوث مورد استفاده قرار دهید.

علاوه بر این امکان اتصال به حساب کاربری اسپاتیفای موجود روی تلفن هوشمند کاربر و کنترل عملکردهای آن از طریق «گیر فیت 2» نیز وجود دارد که هرچند یکی از متمایز ترین ویژگی های این محصول است، اما در مدل های وارد شده به کشورمان وجود نداشته باشد.

هرچند سامسونگ ویژگی انقلابی که به شکل چشمگیری از دیگران متمایز باشد را در «گیر فیت 2» ارائه نکرده است، اما در مجموع می توان گفت دومین نسل از دستبند سلامتی این شرکت محصول قابل قبولی است که جایی بین ساعت های هوشمند و ابزارهای پوشیدنی موسوم به دنبال کننده های سلامتی قرار می گیرد؛ آن هم در حالی که محصولات مشابه مثل مایکروسافت بند 2 یا Vivosmart HR+ بالاتر از 200 دلار قیمت دارند.

البته لازم است هنگام انتخاب، توجه بیشتری به این موضوع داشته باشید که «گیر فیت 2» بین دو دنیا قرار می گیرد. با تهیه ی این محصول قابلیت های مربوط به دستبندهای سلامتی را در اختیار خواهید داشت، اما از طرف دیگر دستگاه مثل ساعت های هوشمند به یک نمایشگر بزرگ و با کیفیت مجهز است که عمر باتری دستگاه را نیز به ساعت های هوشمند شبیه می کند.

باتری 200 میلی آمپر ساعتی این محصول هرچند نسبت به نسل قبل بهتر شده، اما در بهترین حالت قادر است تا 4 روز شما را همراهی کند که این میزان با استفاده ی هرچه بیشتر از نمایشگر و GPS دستگاه به شکل قابل توجهی (حتی بیشتر از نصف) کاهش خواهد یافت.

_MG_0072-w600

در نهایت به نظر می رسد با توجه به عمر باتری یک روز در میان لازم باشد باتری «گیر فیت 2» را شارژ کنید، اما خبر خوب اینکه باز و بسته کردن بند دستگاه به لطف مکانیزم سازنده به ساده ترین شکل انجام می گیرد و این دستبند سلامتی از این نظر نسبت به بسیاری از رقبا برتری دارد.

در مجموع باید گفت دستبند سلامتی جدید سامسونگ محصولی است که قابلیت های آن بیش از هرچیز برای افراد علاقه مند به انجام دائمی فعالیت های ورزشی کارایی خواهد داشت.

اما در عین حال این محصول یکی از مدل های جذاب و زیبا به حساب می آید که می توانید با استفاده از آن آماری از میزان فعال بودن خود در طول روز در اختیار داشته و در صورت لزوم، به لطف داشتن چنین ابزاری، خود را به فعالیت فیزیکی بیشتر تشویق نمایید.

البته باید توجه داشته باشید که محصول سامسونگ مبتنی بر سیستم عامل تایزن عمل می کند و نه تنها به اپلیکیشن های اختصاصی سازنده محدود است، بلکه از تلفن های هوشمند غیر اندرویدی نیز پشتیبانی نمی کند.

در نتیجه و در نهایت، این شما هستید که باید انتخاب کنید نمایشگر با کیفیت این محصول را ترجیح می دهید، یا عمر باتری به مراتب طولانی تر محصولات رقیب، یا حتی اپلیکیشن های پر تعداد ساعت های هوشمند مبتنی بر پلتفرم اندروید پوشیدنی.

نکات مثبت

  • طراحی و ارگونومی
  • کیفیت نمایشگر
  • قیمت مناسب با توجه به قابلیت ها
  • مجهز به جی پی اس
  • 4 گیگابایت حافظه ی داخلی برای ذخیره سازی و پخش موسیقی (با هدفون های بلوتوث)
  • قابلیت تشخیص و ثبت خودکار فعالیت های ورزشی و خواب کاربر

نکات منفی

  • عمر باتری در مقایسه با دستبندهای سلامتی
  • خوانایی نامناسب زیر نور مستقیم خورشید
  • عدم پشتیبانی از محصولات غیر اندرویدی
  • عدم مقاومت در برابر آب
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • AliReza
    AliReza | ۲۲ مرداد ۱۳۹۵

    سلام. لطفا اصلاح کنید میزان مقاومت در برابر آب و غوطه ور شدن در آب به عمق 1.5 متر تا حداکثر 30 دقیقه و گواهینامهIP68 هم داره ممنونم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی