ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

باستان شناسان کتیبه های جادویی دو هزار ساله پیدا کرده اند

باستان شناسان در صربستان مشغول کشف رمز وردهای جادویی هستند که روی کتیبه های باریک و کوچک طلایی و نقره ای حک شده است. این کتیبه ها در کنار اسکلت انسان هایی متعلق به دو ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

باستان شناسان در صربستان مشغول کشف رمز وردهای جادویی هستند که روی کتیبه های باریک و کوچک طلایی و نقره ای حک شده است. این کتیبه ها در کنار اسکلت انسان هایی متعلق به دو هزار سال قبل پیدا شده اند.

میومیر کوراچ، باستان شناسی که این پروژه را عهده دار است می گوید: «الفبای به کار گرفته شده یونانی است ولی به زبان Aramaic. این یک راز خاورمیانه ای برای ما به حساب می آید.»

3421

اسکلت ها در کوستولاک واقع در شمال شرقی صربستان پیدا شده اند، جایی که تا چندی پیش یک کارخانه تولید انرژی بوده و قرار است در آینده یک کارخانه تولید برق در آنجا راه اندازی شود. هزاران سال پیش، شهر ویمیناسیوم متعلق به رم باستان در این منطقه بوده.

هفته گذشته، پس از اینکه تیم Korać با احتیاط کامل خاک را از روی استخوان ها کنار می زدند، متوجه دو سنگ طلسم شدند که از سرب ساخته شده بود. پس از باز کردن آن ها، درون هر کدام کتیبه های کوچکی از جنس طلا و نقره نهفته شده بود که با حکاکی های مختلفی مزین شده اند.

3451

باستان شناسان معتقدند که نوشته ها وردهای جادویی هستند و درون قبر و کنار اجساد گذاشته شده اند تا قدرت های آسمانی را فرابخواند.

ایلیا دانکوویچ، باستان شناسی دیگر می گوید که از روی این کتیبه ها موفق شده اند که نام تعدادی از شیاطین را بخوانند که با افسانه های امروزی سوریه نیز مرتبط است. با این حال، این کتیبه ها احتمالا هیچگاه به شکل صد در صد درک نمی شوند و کسی نمی تواند رمز آن ها را پیدا کند.

دانکوویچ می گوید در صربستان اولین بار است که این طلسم ها یافت می شوند اما در کشورهای دیگر طلسم هایی پیدا شده بود که ارتباط شان را با سحر و جادو می توان تایید کرد.

gyhckhekx3qosfcpakit

او می گوید: «معمولا طلسم های عشق هستند، که به یک فرد عشق نفر دیگر را القا می کنند، اما در بین آن ها جادوی سیاه هم هست، طلسم های خطرناک با مضمون امید به مرگ کسی و تبدیل بدن اش به سردی و سختی این سرب.»

طلسم های جادویی معمولا کنار اجسادی قرار می گرفته که یک مرگ خشونت بار داشته اند. مردم معتقد بوده اند که روح این افراد مدت زمان بیشتری زمان لازم دارد تا آرامش را بیابد و شانس بالایی در یافتن شیاطین و خدایان داشته اند. در ملاقات با شیاطین و خدایان آن ها درخواست و آرزوهای خود را مطرح می کنند، بنابراین جادوها همراه شان می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • میطی
    میطی | ۲۲ مرداد ۱۳۹۵

    Aramaic: زبان آرامی. یجوری با حروف انگلیسی نوشتید انگار هیچ وقت در مورد زبان آرامی با زبون فارسی چیزی نوشته نشده.

  • سپهر هدایت
    سپهر هدایت | ۲۱ مرداد ۱۳۹۵

    به انسان ۲۰۰۰ سال پیش میشه حق داد که با خرافات زندگی کنند، چون علت و معلول را نمیتوانستند درک کنند، پس مجبور بودند رو بیاورند به این داستانها و خرافات.
    اما انسان امروزی که قادر به درک علت و معلول است چرا دست از سر خرافات و اعقاید و داستانهای گذشتگانش برنداشته است، و حتی متعصب تر از اجدادش از آنها دفاع میکند. واقعا جای تعجب دارد.
    پیروی از این اعقاید و خرافات و داستانها آن هم با تعصب و کورکورانه و بدون بررسی و تحقیق و تعقل نمونه اش همین کشوری میشود که در آن داریم زندگی میکنیم.

    • Sav
      Sav | ۲۱ مرداد ۱۳۹۵

      متأسفانه هیچ دلیل علمی آفاقی برای عدم وجود چنین مسائلی ارائه نشده. دلیل علمی آفاقی برای وجودش هم ارائه نشده. اگر قائل به عقلانیت آفاقی نباشیم، نه به آن‌ها میشه خرده گرفت و نه به شما. و اگر به عقلانیت آفاقی قائل باشیم، هم به آن‌ها میشه خرده گرفت و هم به شما! چون که هر دو از چیزی دفاع می‌کنید که استدلال بیرونی صحیح براش ندارید.
      اشکال من به شما: شما هم بر تمام معلول‌های تمام علت‌های موجود احاطه علمی ندارید که بتونید بگید با درک اون‌ها می‌شه گفت جادو جنبل خرافاته! دارید؟
      خدا پدر توماس کوهن و رفقاش (منجمله فایرابند) رو بیامرزه! در فلسفه علم این‌ها، حرف‌های جالبی پیدا می‌کنید. البته صد درصد هم درست نمیگن، اما دیدتون رو خیلی باز می‌کنه.

    • سپهر هدایت
      سپهر هدایت | ۲۲ مرداد ۱۳۹۵

      این تعداد منفی ها نشان دهنده این هست که تعداد زیادی در این کشور هنوز به خرافات و داستانهای گذشتان (نه بعنوان داستان بلکه به عنوان واقعیت) و جادو و جمبل اعتقاد دارند. و در بیرون با هر چیزی (حالا میخواهد وسیله باشد، ورد باشد، دعا باشد و...) میخواهند از خود محافظت کنند و یا به آرامش برسند.
      به قول خیام: گر به دنبال جام جهان نما میگردی در درون خود یاب.
      عقل و قلب و احساس چیزهای درونی است به آنها اعتماد کنید،وهر کجا عقل ترسید و احساسات ناپایدار شد تنها به دنبال قلب بروید.
      شما هر چه را که در بیرون پیدا کردید توهم و دروغ است و عده ای آن را ساخته اند برای حکمرانی بر شما.
      تا آن وقتی که این اعقاد وجود داشته باشد این کشور به کام رمالها و ملاها ست.

مطالب پیشنهادی