ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فراگیر شدن استفاده از سنسور اثر انگشت
تکنولوژی

سال آینده نیمی از موبایل ها به سنسور اثر انگشت مجهز خواهند بود

بعد از آن که اپل حسگر اثر انگشت را برای اولین بار در آیفون ۵s وارد محصولات خود کرد، دیگر شرکت ها نیز به تبعیت از این کمپانی تلاش کردند چنین قابلیتی را به محصولات ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۰:۴۵

بعد از آن که اپل حسگر اثر انگشت را برای اولین بار در آیفون ۵s وارد محصولات خود کرد، دیگر شرکت ها نیز به تبعیت از این کمپانی تلاش کردند چنین قابلیتی را به محصولات خود بیافزایند و به تدریج بهره مندی از این سنسور به یک استاندارد در میان پرچمداران تبدیل شد. حال متخصصین بازار پیش بینی می کنند که در سال آینده شاهد حضور حسگر اثر انگشت در تعداد بیشتری از موبایل های تولیدی خواهیم بود.

بر طبق بررسی های به عمل آمده، در سال ۲۰۱۵ نرخ استفاده از سنسور اثر انگشت در محصولات تولیدی موبایل سازها حدود ۲۰ درصد بوده است، اما از آن تاریخ تاکنون میزان فراگیری این قابلیت هر سال افزایش یافته و پیش بینی می شود عدد مذکور در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۵۰ درصد برسد.

در حال حاضر عجیب نیست که ببینیم قابلیت باز کردن قفل از طریق شناسایی اثر انگشت، در بسیاری از موبایل های میان رده و حتی اقتصادی نیز حاضر باشد، و باید انتظار روزی را بکشیم که به مانند امکانی چون بلوتوث، شاهد حضور این سنسور در تمام تلفن های هوشمند باشیم.

تولید کنندگان مطرح حسگر اثر انگشت در چین و تایوان متمرکز شده اند و بر اساس آمارها به طور میانگین، هر سال حجم فروش آنها دو برابر می شود. در حال حاضر قیمت این سخت افزار حدود ۳ دلار است و پیش بینی شده با افزایش ادامه دار تقاضا باز هم قیمت آن پایین تر رود. همین کاهش قیمت نیز به نوبه خود می تواند به فراگیر شدن بیشتر چنین قابلیتی کمک کند. پس همانطور که در بالا گفتیم، در آینده ای خیلی نزدیک سنسور اثر انگشت چون بلوتوث، به یک استاندارد قطعی و پیش فرض در تمام تلفن های هوشمند بدل خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • amirhosin
    amirhosin | ۳۰ مرداد ۱۳۹۵

    اثر انگشت امنیت پایین داره چون به راحتی با یک خمیر مخصوص می شه اثر انگشت تو که هرجای گوشی باشه جعل کنن و روی سنسوربزار . ولی انبیه چشم امنیت ش بالاتر هست ولی عیب ش این که توی تاریک ی نمی تونه تشخیص بده

    • soheil abbasi
      soheil abbasi | ۳۰ مرداد ۱۳۹۵

      شما اول برو یکم اطلاعاتت رو در این مورد بالا ببر بعد بیا اینجا نظر بده . حسگر هایی که بعضی از شرکت ها توی بالا رده ها ازش استفاده میکنن ، مثل هواوی یا ... ، هیچ وقت نمیشه بایه خمیر گولش بزنی ، چه قدر تو (ن.ف.ه.م.ی) . به نظرت آیا توی خمیر مولکول زنده هست ؟؟

      نه آخه میخوام بدونم هست آیا ؟؟

      با کیا شدیم 80 میلیون نفر .

      شمام که با اون حسگر عینبه تون ......

      قول میدم این اولین و اخرین گوشی بود که از حسگر عینبیه استفاده کرد ، دیگه تموم شد ، چون خیلی روی قیمت گوشی تاثیر میزاره .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی