ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تنها نمونه اولیه بورد اصلی کامپیوتر Apple-I به حراج گذاشته شد

چندی پیش از نمونه اولیه بورد اصلی کامپیوتر Apple-1 با نام «Celebration» رونمایی شد. این بورد الکترونیکی به تازگی به حراج گذاشته شده و بخشی از مبلغ خرید آن صرف امور خیریه می شود. این ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

چندی پیش از نمونه اولیه بورد اصلی کامپیوتر Apple-1 با نام «Celebration» رونمایی شد. این بورد الکترونیکی به تازگی به حراج گذاشته شده و بخشی از مبلغ خرید آن صرف امور خیریه می شود.

این قطعه یکی از کامل ترین مستندات راهنما را در اختیار دارد، ضمن اینکه محتوای بازاریابی، منبع تغذیه، بورد ارتباطی با نوار کاست، و کاست اصلی Apple Basic که توسط کارمند و برنامه نویس قدیمی اپل یعنی «دنیل کوتک» امضا شده همراه آن عرضه می شود.

apple1_celebration_auction_1

«استیو وزنیاک» از بنیانگذاران کمپانی یاد شده معتقد است هیچ بوردی از این نوع به صورت عمومی فروخته نشده، و اگرچه احتمال می رود که بتوان آن را دوباره به کار انداخت، اما بسیاری مخالف این کار هستند، زیرا معتقدند این وسیله باید در شرایط 40 سال قبلش باقی بماند.

در همین رابطه «کوری کوهن» ارزیاب حراجی فوق می گوید این بورد یک نمونه اولیه و آزمایشی بوده، و بنابراین قطعاتی با کیفیت در آن به کار رفته اند. این وسیله نام «Celebration» را به خود گرفته، زیرا تنها نمونه موجود از بوردهای ساخته شده قبل از تولید نهایی به شمار می رود.

apple1_celebration_auction_2

ظاهراً مالک اصلی این وسیله الکترونیکی، یکی از کارمندان سابق اپل بوده که در سال 1977 آن را به فرد دیگری فروخته و سرانجام مالک کنونی در سال 2000 آن را به مبلغ 18 هزار دلار خریداری کرده است.

لازم ذکر است حراج این دستگاه در تاریخ 25 آگوست (4 شهریور) به پایان می رسد، و تا روز جمعه پیشنهادات برای خرید آن به حدود 270 هزار دلار رسیده. جالب است بدانید در سال 2014 یکی از 50 نمونه موجود «Apple I» در حراجی به مبلغ 905 هزار دلار فروخته شد و رکورد قبلی با رقم 671400 دلار را با اختلاف زیاد شکست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • امیرحسام.‌‌شیخی
    امیرحسام.‌‌شیخی | ۳۱ مرداد ۱۳۹۵

    به چیا پول میدن...?

    • Hadi.TJ
      Hadi.TJ | ۳۱ مرداد ۱۳۹۵

      به چیزایی که ارزش واقعی دارن...مثل این برد...

مطالب پیشنهادی