ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارائه آزمایشی اینترنت وای فای در مکان های عمومی شهر های شیراز، تهران و مشهد

یک ارائه‌ دهنده ی خدمات ارتباطات ثابت از ارائه‌ خدمات اینترنت بی‌ سیم در شیراز، تهران و مشهد خبر داده و اولویت راه‌ اندازی این خدمات را اماکن عمومی از جمله فرودگاه ها، فروشگاه‌ های ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۱:۱۵

یک ارائه‌ دهنده ی خدمات ارتباطات ثابت از ارائه‌ خدمات اینترنت بی‌ سیم در شیراز، تهران و مشهد خبر داده و اولویت راه‌ اندازی این خدمات را اماکن عمومی از جمله فرودگاه ها، فروشگاه‌ های بزرگ، مراکز تفریحی بزرگ و ایستگاه ها عنوان کرده است.

محمد علی یوسفی زاده، مدیرعامل ارتباطات ثابت آسیاتک در مراسم اختتامیه ی سومین دوره ی جایزه ی کیفیت AQA از نهایی شدن مراحل آزمایشی این طرح خبر داده است.

وی در این باره گفته است: «در روند جهانی نرخ های قیمت اینترنت 3G و 4G موبایل گران تر از وای فای است؛ علاوه بر این اینترنت موبایل به ویژه در سرعت های بیش از ۱۰ مگابیت بر ثانیه مصرف باتری به مراتب بیشتری نسبت به وای فای دارد که استفاده از پاور بانک ها را فراگیر کرده است. مجموع این عوامل ضرورت توسعه ی وای فای را تشدید کرده است که در همین راستا شاهد توسعه ی وای فای در اماکن عمومی هستیم».

یوسفی زاده افزوده است: «با این امکان مشترکان سرویس اینترنت ثابت می‌ توانند در مکان های عمومی که شرکت متبوع سرویس اینترنت عمومی ارائه می دهد، از اینترنت بی‌ سیم با قیمت ADSL استفاده کنند».

وی در خصوص جزئیات این خدمات توضیح داده است که در این سرویس مشخصات مشترک روی ابزار مورد استفاده (برای مثال موبایل) از طریق سامانه ی رگولاتوری تأیید می‌ شود و سپس مشترک امکان دسترسی به سرویس اینترنت بی‌ سیم عمومی را خواهد داشت. به گفته ی یوسفی زاده، خدمات WiFi عمومی تحت نظارت حاکمیت بوده و ضوابط آن توسط وزارت ارتباطات تعیین شده است.

به گفته ی یوسفی زاده با توجه به وابستگی هر چه بیشتر مردم به خدمات اینترنتی، افزایش کیفیت و دسترسی اینترنت ضرورت بیشتری پیدا می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • soheil abbasi
    soheil abbasi | ۲ شهریور ۱۳۹۵

    به نظر من طرح خوبیه ، به شرطی که یه پهنای باند اختصاصی داشته باشه

  • Mohammad Armin
    Mohammad Armin | ۲ شهریور ۱۳۹۵

    هم مردم ميدونن اينترنتمون چه وضعيتي داره هم خود مسيولين گران قدرمون فقد كسي انگار دلش نميخواد بهتر بشه اين وضعيت...
    مشكل اينجاس ك هيچ وقت قرار نيست هيچي درست شه وگرنه ما صبرمون خيلي بيشتر از ي اينترنت ٥١٢ كيلو بايت ماهي ٣٠ تومنه

  • Hadi.TJ
    Hadi.TJ | ۲ شهریور ۱۳۹۵

    این کارا، تو ایرانی که قیمت ADSLش به مراتب بالاتر از LTE و 3G هست اصلا اصلا مقرون به صرفه نیست...الان یک گیگ ADSL باید بخری 3500 تومان ... واقعا مسخره اس...در ضمن کشورهای توسعه یافته که از این کارا میکنن، میان میگن در این مناطق، اینترنت برای مشترکین ما رایگان هست...نه اینکه از گیگ ADLSشون کم کنیم...این که دیگه نشد خدمات اضافه، کار و کاسبیه برای خودش...تو همه جای دنیا، اپراتورهای موبایل، تو مکان های عمومی و شلوغِ، اینترنت رایگان Wifi برای مشترکین خودشون میذارن، تا هم الکی پهنای باند LTE خودشون مشغول نشه و هم باعث خوشنودی کاربراشون بشه...اینا دقیقا دارن برعکسش و انجام میدن...یعنی یه کاری میکنن هم باعث خوشنودی نشه (چون از حجمت کم میکنن)، هم میبینی همین باعث میشه که کاربران اون مناطق سرعت اینترنتشون افت کنه (چون پهنای باند جدایی براش اختصاص ندادن و همون پهنای باند منطقه رو میان share میکنن برای این مناطق عمومی )...

    • mohammad
      mohammad | ۲ شهریور ۱۳۹۵

      اخه اگر رایگان باشه ملت غیور ما دهنشو آسفالت میکنن ... . در کل اینترنت رایگان چیز جالبیه!!!

  • Reza
    Reza | ۲ شهریور ۱۳۹۵

    تا چند وقت پیش که میگفتن ایرانسل قراره اینترنت ثابت وای فای رو کاملا رایگان ارائه کنه
    الان هم آسیاتک میخواد همین خدمت رو با هزینه ارائه بده ، شماها سرویستون رو درست کنید نیاز به اینترنت ثابت توی خیابون نداریم ????

مطالب پیشنهادی