ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل با عرضه iOS 9.3.5 آسیب پذیری بزرگ و خطرناک دستگاه هایش را برطرف کرد

روز گذشته بود که اعلام شد یک کمپانی فروشنده نرم افزارهای جاسوسی برای موبایل های هوشمند به نام NSO Group، با استفاده از سه آسیب پذیری مختلف، موفق به دسترسی به آیفون های قربانیان خود ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۵ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

روز گذشته بود که اعلام شد یک کمپانی فروشنده نرم افزارهای جاسوسی برای موبایل های هوشمند به نام NSO Group، با استفاده از سه آسیب پذیری مختلف، موفق به دسترسی به آیفون های قربانیان خود شده و می تواند حرکات آن ها را به صورت کامل زیرنظر داشته باشد.

در همین راستا، اپل فوراً آپدیتی نرم افزاری برای آیفون ها و آیپدهای خود در نظر گرفته که با به روز رسانی سیستم عامل iOS به نسخه 9.3.5، تمام آسیب پذیری های مورد بحث را از بین می برد. اگرچه اکثر دارندگان دیوایس های iOS احتمالاً فعلاً از iOS 9 استفاده می کنند، اما لازم به اشاره نیست که به روزرسانی 9.3.5 بسیار مهم بوده و لازم است به سرعت آن را از طریق این لینک دریافت کنید.

بد افزار مورد بحث، که گزارش آن برای نخستین بار از سوی موسسه های امنیتی Citizen Lab و Lookout ارائه شد، موبایل های اپل را به شکلی جدی در معرض خطر قرار می دهد و هیچگاه حمله ای مشابه آن علیه دستگاه های iOS صورت نگرفته بوده است.

اما گذشته از این، سوالی که برای بسیاری پیش آمد آن بود که آیا iOS 10 هم از این آسیب پذیری ها رنج می برد و توسعه و دهندگان و تسترهای عمومی این سیستم عامل در معرض خطر قرار دارند؟ خوشبختانه به گفته اهالی کوپرتینو تا زمانی که آخرین ورژن بتا را نصب کرده باشید خطری تهدیدتان نمی کند چرا که «رخنه های امنیتی در آخرین نسخه های iOS 10 از بین رفته اند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • devil-tears
    devil-tears | ۶ شهریور ۱۳۹۵

    اشغال ترین ios همین ۹ هستش
    فراوون باگ داره لامصب
    زده رو دست اندروید

مطالب پیشنهادی