ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین از کاوشگر و مریخ نورد برای اعزام به سیاره سرخ در سال 2020 رونمایی کرد

اوایل سال جاری میلادی، چین از برنامه های جاه طلبانه اش برای کره مریخ پرده برداشت، و در ماه اردیبهشت نیز جزئیات بیشتری از این پروژه را اعلام نمود. حال آنها دوباره به حوزه اکتشافات فضایی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۹ شهریور ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

اوایل سال جاری میلادی، چین از برنامه های جاه طلبانه اش برای کره مریخ پرده برداشت، و در ماه اردیبهشت نیز جزئیات بیشتری از این پروژه را اعلام نمود. حال آنها دوباره به حوزه اکتشافات فضایی بازگشته و طرح اصلی کاوشگر و مریخ نوردشان را برای ارسال به سیاره سرخ در اواسط سال 2020 ارائه نمودند.

در حال حاضر کاوشگر و مریخ نورد مورد بحث، اسم خاصی ندارند و ظاهراً چینی ها می خواهند برای انتخاب اسم آنها مسابقه ای عمومی را برگزار نمایند. کشور مذکور قصد دارد سطح مریخ را به منظور یافتن آب یا یخ و دیگر ویژگی های مهم مورد بررسی قرار دهد.

china-probe-1

گفتنی است تصاویری که مشاهده می کنید، رندرهای کامپیوتری هستند که از سوی «سازمان ملی علوم، تکنولوژی و صنایع برای دفاع ملی» یا SASTIND منتشر شده. در این عکس ها، مریخ نورد شش چرخ و همچنین فضاپیما و سامانه فرود را می توان دید.

china-probe-2

گفتنی است چینی ها در سال 2011 نیز قصد انجام عملیاتی مشابه روی سیاره سرخ را داشتند و بدین منظور کاوشگری را با استفاده از فضاپیمای روسی به سمت این سیاره اعزام کردند، اما پروژه فوق با شکست همراه بود.

china-probe-3

چین سومین کشوری است که تاکنون موفق به فرود آوردن کاوشگر روی سطح کره ماه شده، و با صرف هزینه های هنگفت در حوزه هوافضا و نجوم، قصد دارد جایگاه برجسته اش را در این زمینه حفظ نماید. آنها بزرگ ترین رادیوتلسکوپ دنیا را در اختیار دارند و راکت جدیدشان قادر است محموله هایی را به عمق فضا، از جمله مریخ ارسال نماید.

با این حساب اگر چین بتواند کاوشگرش را به سلامت روی سیاره سرخ بنشاند، در کنار ایالات متحده امریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و هند، پنجمین کشوری خواهد بود که به این مهم دست یافته.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی