ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به دلیل احتمالی تولید صدای اضافی توسط آیفون های جدید اپل

اینکه آیفون های جدید اپل در ابتدای عرضه با مشکلاتی مواجه باشند تاکنون بارها تکرار شده و آخرین تلفن هوشمند این شرکت هم از چنین قاعده ای مستثنی نیست. مدتی پیش بود که یک پادکستر ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۳ مهر ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

اینکه آیفون های جدید اپل در ابتدای عرضه با مشکلاتی مواجه باشند تاکنون بارها تکرار شده و آخرین تلفن هوشمند این شرکت هم از چنین قاعده ای مستثنی نیست.

مدتی پیش بود که یک پادکستر به نام Stephen Hackett و در ادامه کاربران دیگر، گزارش دادند هنگام انجام پردازش های سنگین روی آیفون های جدید، یک صدای «هیس» مانند از دستگاه ساطع می شود، موضوعی که در نهایت هشتگ #hissgate را بین کاربران شبکه های اجتماعی فراگیر ساخت.

هرچند اپل تاکنون در این مورد توضیح رسمی ارائه نکرده، اما انتظار می رود ریشه ی این مشکل در سخت افزار آیفون های جدید باشد. البته باید اشاره کنیم که چیپست تازه ی این شرکت که A10 نامیده می شود در این میان تقصیری بر گردن ندارد.

درون آیفون چه خبر است؟

تصویری که در زیر مشاهده می کنید را سایت iFixit منتشر کرده که گجت های دنیای تکنولوژی را کالبد شکافی می کند. در این تصویر می بینیم که اپل چگونه بخش عمده ی اجرای داخلی آیفون را روی یک تخته مدار جای داده است.

iphone-7-main-board-3

قطعات بزرگتری که در تصویر مشاهده می کنید، چیپ های دستگاه هستند و هر یک وظیفه بخصوصی را بر عهده دارند. برای مثال کادر قرمز رنگ چیپ Fusion را نشان می دهد که پردازشگر و مغز متفکر آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به حساب می آید.

کمی پایینتر کادر نارنجی رنگ در حقیقت مودم دستگاه را نمایش می دهد که امواج ارتباطی تلفن هوشمند جدید اپل را تامین می کند و در نهایت چیپ های دیگری که در تصویر مشخص شده اند، برای افزایش قدرت سیگنال های مختلف کاربرد دارند.

کدام قطعه ی الکترونیکی می تواند صدا تولید کند؟

اگر به پشت تخته مدار آیفون های جدید نگاهی اندازیم، خازن های متعددی را در این بخش مشاهده می کنیم که تعدادشان به چند دوجین می رسد.

هرچند این خازن ها در شکل و اندازه های متنوعی هستند، اما در هر حال احتمال کمی وجود دارد که قادر باشند صدا تولید کنند، آن هم اگر نگوییم این موضوع به کلی غیر ممکن است.

iphone-7-main-board-back-w600

اما در این میان یک خازن به نام «خازن سرامیکی کلاس 2» هم وجود دارد که اگر الکتریسیته با شدت خاصی درونش جریان پیدا کند، امکان دارد دچار لرزش گردد.

با افزایش شدت جریان، میزان صدای تولیدی هم بلندتر می شود و احتمالاً، به همین دلیل است که آیفون های جدید هنگام انجام پردازش های سنگین به صدا می افتند.

اگر آیفون 7 شما صدا می دهد چه می توان کرد؟

باید توجه داشته باشید که با قطعیت نمی توان گفت صدای مورد بحث به دلیل استفاده از خازن های بی کیفیت ایجاد شده و تمام آیفون های جدید هم به چنین مشکلی دچار نیستند.

اما با این وجود تئوری مطرح شده در بالا قابل اطمینان ترین دلیلی است که تاکنون متخصصین امر و آنهایی که دانش الکترونیک دارند، در وب سایت ها و فروم های حوزه ی فناوری مطرح کرده اند.

بدون تردید اینکه تلفن هوشمند جدید شما به مشکل سخت افزاری دچار باشد نگران کننده است، اما باید بدانید سازنده می تواند چنین مواردی را با بروزرسانی نرم افزاری مرتفع نماید.

تا آن زمان حتی می توانید با تهیه یک کیس مناسب صدای تولیدی را تا حد زیادی از گوش پنهان کنید، اما باید اشاره کنیم که حتی با این راه حل هم هنگام مکالمه مخاطب شما صدای هیس را خواهد شنید و این صدا هنگام فیلمبرداری با آیفون در ویدیوی شما ضبط می شود.

در نهایت باید اشاره کنیم که خوشبختانه اپل وجود چنین مشکلی را پذیرفته و اگر آیفون 7 یا آیفون 7 پلاس شما هم صدا می دهد، سازنده به راحتی آن را تعویض خواهد کرد.

هرچند این در صورتی است که خارج از ایران زندگی کنید و متاسفانه در کشورمان به دلیل عدم وجود نمایندگی رسمی این شرکت، لازم است با تلاش شخصی، فروشنده آیفون را برای تعویض دستگاه معیوب متقاعد نمایید، البته اگر در این کار موفق باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Meysam_Mahmoudi
    Meysam_Mahmoudi | ۴ مهر ۱۳۹۵

    کسایی ک اپل میخرن حتی اگه صدا هم بده واسه شون مشکلی پیش نمیاره چون مهم اینه میگرن تو دستشون و همه میبینن آیفون دارن

    • Meqdad
      Meqdad | ۱۲ آبان ۱۳۹۵

      بيخيال تورو خدا كى ميخوايد تموم كنيد اين حرفو؟ والا الان ايفون مثل قبل نيس همه بگن اووووف ايفون داره يارو :|

  • م
    م | ۳ مهر ۱۳۹۵

    اصلا مشکلی نیست یه چیز کلفت میندازی رو گوشی صداش نمیاد مگه چه اشکالی داره سیب گاز زده دوربین آینه البته خوبیش اینه تو عکس صداش نمیوفته

  • سامان
    سامان | ۳ مهر ۱۳۹۵

    من میگم پولتونو از سر راه پیدا نکردید که ! الان p9 هواوی عالیه ...

  • lohrasbi
    lohrasbi | ۳ مهر ۱۳۹۵

    دوستانی که در ایران ایفون میخرن میتونن ببرن نمایندگی و بیلاخ تحویل بگیرن‌‌‌.باز سامسونگ مشکل داره میدی نمایندگی عوض میکنه...البته صدا دادنش مهم نیست مهم اینه که دوستان همونجوری با صدا هم میتونن بگیرن دستشون تا دیگران ببینن که ابفون دستشونه به هدف نهایی خواهند رسید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی