ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به عمده ترین ایرادها در مک بوک پرو های جدید اپل

پس از مدتها انتظار اپل بالاخره مک بوک پروهای خود را بروزرسانی کرد و از نسل جدید این لپ تاپ پرده برداشت. گذشته از زیبایی ظاهری و دیگر جذابیت های محصول، مک بوک پرو های ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۰ آبان ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

پس از مدتها انتظار اپل بالاخره مک بوک پروهای خود را بروزرسانی کرد و از نسل جدید این لپ تاپ پرده برداشت. گذشته از زیبایی ظاهری و دیگر جذابیت های محصول، مک بوک پرو های جدید به یک پنل لمسی در بالای کیبورد مجهز هستند که اپل آن را تاچ بار نامیده و این قابلیت، لپ تاپ های جدید شرکت ساکن کوپرتینو را کاملاً در بازار متمایز کرده است.

اما با وجود تمام این جذابیت ها، اپل در تولید محصول تازه تصمیماتی گرفته که برای کاربران سوال برانگیز هستند. در ادامه به برخی از این ویژگی های نه چندان دوست داشتنی در مک بوک پروهای جدید خواهیم پرداخت.

محدودیت درگاه ها

نخستین نکته ی سوال برانگیز در محصول تازه این است که مک بوک پروهای رونمایی شده در هفته ی گذشته فاقد درگاه های مرسوم مثل USB نوع A، درگاه HDMI یا کارت خوان هستند و تنها 4 درگاه USB نوع C (با پشتیبانی از تاندربولت 3) برایشان در نظر گرفته شده است.

این تصمیم درحالی اتخاذ شده که اپل می گوید مک بوک پرو محصولی برای کاربران حرفه ای است و پسوند Pro در نام لپ تاپ هم به همین موضوع اشاره دارد.

اما واقعیت این است که یک عکاس حرفه ای ترجیح می دهد به جای همراه داشتن همیشگی یک دانگل خاص، قادر باشد به ساده ترین شکل تصاویر دوربین خود را به لپ تاپ منتقل نماید.

بر همین اساس می توان گفت اپل اندکی عجله به خرج داده و درگاهی را برای محصول تازه در نظر گرفته که هنوز در بازار به شکل کامل مرسوم به حساب نمی آید.

کنار گذاشتن فناوری MagSafe

درگاه شارژ لپ تاپ های قبلی اپل MagSafe نام داشت و در آن، کانکتور شارژر با آهنربا به بدنه ی دستگاه متصل می شد.

اگر تا به حال حتی یکبار پای شما به سیم شارژر یک لپ تاپ عادی گرفته باشد، حتماً می توانید درک کنید روش ابتکاری اپل چقدر ایمن تر به حساب می آید.

حالا اپل در مک بوک های جدید درگاه MagSafe را کنار گذاشته و USB نوع C را برای اتصال شارژر مورد استفاده قرار می دهد.

هرچند برخی کاربران اعتقاد دارند کاهش یکی از چندین درگاه اختصاصی اپل و جایگزین کردن آن با یک استاندارد مرسوم تصمیم قابل قبولی است، اما برخی دیگر هم هستند که وجود درگاه MagSafe را یکی از دلایل مهاجرت خود به مک عنوان می کنند.

حذف چراغ از لوگوی پشت بدنه

این یکی از کم اهمیت ترین تغییرات سازنده به حساب می آید، اما در هر حال بد نیست بدانید که پس از یک دهه درخشش لوگوی اپل در پشت بدنه ی لپ تاپ های این شرکت (که دستگاه را از نظر ظاهری متمایز کرده بود)، این بار در محصول جدید شاهد حذف چراغ از لوگو هستیم.

جایگزین نه چندان جذاب برای مک بوک ایر

مک بوک ایر هم یکی دیگر از آن چیزهایی است که هرچند هنوز روی وبسایت سازنده به فروش می رسد، اما توسعه ی آن با معرفی مک بوک پروهای جدید متوقف شده و به خاطرات پیوسته است.

حالا به عنوان جایگزین این محصول می توانید یک نسخه ی 1500 دلاری از مک بوک پرو را خریداری کنید که از مک بوک ایر گران تر تمام می شود و تنها دو درگاه USB نوع C و یک جک هدفون دارد، یعنی بسیار کمتر از آن چیزی که اکثر کاربران نیاز خواهند داشت.

با حذف کلیدهای فانکشن انجام برخی عملکردها دشوار تر خواهد بود

وجود تاچ بار نیز خود از تصمیمات جنجالی سازنده به حساب می آید. هرچند به لطف این قابلیت می توانید کارهای بیشتری را به ساده ترین شکل با مک بوک پروهای جدید به انجام برسانید، اما از طرف دیگر انجام برخی عملکردها نیز دشوار تر خواهند بود.

برای نمونه تصور کنید هنگام استفاده از فتوشاپ بخواهید روشنایی نمایشگر را بیشتر کنید، کاری که قبلاً به سادگی با کلیدهای فانکشن انجام می شد، اما حالا برای انجام همین کار به مراحل بیشتری احتیاج خواهد بود.

عدم استفاده از کارت گرافیک مجزا در مک بوک پرو های 13 اینچی

اینکه اپل هنوز هم در لپ تاپ های 13 اینچی خود کارت گرافیک مجزایی را مورد استفاده قرار نمی دهد جای شگفتی دارد.

شرکت ساکن کوپرتینو می گوید مک بوک پرو برای استفاده ی حرفه ای ساخته شده، اما بدون وجود یک واحد پردازش گرافیکی قدرتمند، استفاده از نرم افزارهای ویرایش ویدیو و عکس روی این محصول دشوار است و ارسال تصویر روی نمایشگرهای خارجی با رزولوشن بالا هم امکان پذیر نخواهد بود.

این در حالی است که سرفس بوک های باریک شرکت رقیب یعنی مایکروسافت به کارت گرافیک مجزا و قدرتمند مجهز هستند، در نتیجه تصمیم اپل نمی تواند توجیح چندانی داشته باشد.

حافظه ی رم حداکثر 16 گیگابایت

در نهایت لازم است اشاره کنیم که حتی اگر 2800 دلار برای خرید بالاترین مدل مک بوک پروی 2016 هزینه کنید، باز هم دستگاه به حداکثر 16 گیگابایت حافظه ی رم مجهز خواهد بود.

اپل اعتقاد دارد بالاتر از این میزان روی لپ تاپ کاربردی ندارد و تنها به افزایش مصرف باتری منجر می گردد.

bgr
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • خستم , مثل نوکیا
    خستم , مثل نوکیا | ۱۱ آبان ۱۳۹۵

    شاید جز سریعترین ها باشه ولی در کل اشغاله. احتمالا قبل از طراحی این محصول زیاد دود زدن?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی