ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی مایکروسافت می تواند تصاویر را برای کاربران نابینای آفیس توصیف کند

اگرچه هوش مصنوعی پیشرفت آهسته و پیوسته ای در سیستم های همه منظوره از جمله دستیارهای صوتی دارد، اما شاید قابلیت های AI برای کمک به افراد ناتوان و معلول را بتوان یکی از مهم ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۳ آذر ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

اگرچه هوش مصنوعی پیشرفت آهسته و پیوسته ای در سیستم های همه منظوره از جمله دستیارهای صوتی دارد، اما شاید قابلیت های AI برای کمک به افراد ناتوان و معلول را بتوان یکی از مهم ترین تأثیرات سیستم های هوشمند بر زندگی امروز دانست.

در همین رابطه اپلیکیشن های مجموعه آفیس مایکروسافت از جمله ورد و پاورپوینت به قابلیتی مجهز شده اند که می توانند به صورت خودکار عناوینی را برای تصاویر موجود در سند در نظر بگیرند و زمانی که فایل برای کاربران نابینا به نمایش درآید، علاوه بر اطلاعات متنی، توصیف عکس ها نیز برای او ارائه می گردد.

مایکروسافت برای دستیابی به این مهم از «سرویس شناختی بر اساس بینایی ماشین» استفاده کرده، که روش شبکه های عصبی را با فنون یادگیری عمیق ترکیب می نماید تا محتوای تصاویر را درک و توصیف کند.

microsoft-powerpoint-automatic-alt-text

گفتنیست فیسبوک نیز چندی پیش از قابلیت مشابهی برای تولید خودکار کپشن عکس در این شبکه اجتماعی رونمایی کرد، و دیگر غول های فناوری نیز از روش های هوش مصنوعی برای ارتقاء دسترسی و تجزیه و تحلیل دقیق تر تصاویر و ویدیوها به منظور کسب اطلاعات ارزشمند بهره می گیرند.

مایکروسافت می گوید قالب های آماده ای را نیز در مجموعه آفیس قرار می دهد که ساختار آنها برای مرور از طریق راهنمای صوتی و صفحه کلید بهینه گشته، ضمن اینکه فونت ها و رنگ های به کار رفته در آنها نیز برای سهولت استفاده افراد کم بینا یا کوررنگ طراحی شده.

گفتنیست قابلیت فوق از سال آینده برای مشترکین آفیس 365 و روی نرم افزارهای ورد و پاورپوینت برای کامپیوترهای شخصی عرضه می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی