ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

چرا اپل فعالیتی در اکانت های توییتر و فیسبوک خود ندارد؟

2016 سالی است که در آن، اپل به باقی دنیا پیوست و به اهمیت شبکه های اجتماعی پی برد. اگر خاطرتان باشد اوایل امسال این شرکت اکانت رسمی توییترش را راه اندازی کرد تا از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ آذر ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

2016 سالی است که در آن، اپل به باقی دنیا پیوست و به اهمیت شبکه های اجتماعی پی برد. اگر خاطرتان باشد اوایل امسال این شرکت اکانت رسمی توییترش را راه اندازی کرد تا از طریق آن معرفی آیفون 7 را به کاربرانش یادآور شود.

این شرکت همچنین ماه هاست که صفحه رسمی و تایید شده اش را در فیسبوک راه اندازی کرده. البته ناگفته نماند کوپرتینویی ها سال هاست اکانت های اجتماعی شان را در رابطه با موسیقی راه اندازی کرده اند، اما این تمایل آنها برای ایجاد اکانت های رسمی ایده ای نسبتا تازه است که در فعالیت های تبلیغاتی و بازاریابی شان نمود یافته.

اما اگر تا به حال به حساب توییتر یا فیسبوک اپل سر زده باشید با یک نکته عجیب روبرو می شوید: هیچیک از این دو به روز رسانی نمی شوند و فعالیت های صورت گرفته در آنها تقریبا برابر با صفر است. برای مثال اکانت توییتر این شرکت تا به حال حتی یک توییت هم نداشته و وال فیسبوک آن نیز کاملا خالی است.

در واقع این کمپانی با استفاده از اکانت های یاد شده اقدام به تبلیغات برای جدیدترین محصولاتش از جمله آیفون 7، مک بوک پرو و اپل واچ می کند. اپل از طریق ابزارهای تبلیغاتی این شبکه اجتماعی اقدام به تبلیغات و انتشار پست هایی می کند که روی فید اکانت اصلی اش نمایش داده نمی شوند.

screen-shot-2016-12-02-at-41603-pm

اگر به یاد داشته باشید، همین رویکرد منجر به انتشار توییت هایی شد که آیفون 7 و امکانات کلیدی اش را پیش از رونمایی رسمی لو دادند. با در نظر داشتن همین مساله می توان گفت که این روش گرچه منطقی به نظر می رسد اما روشن است که اپل را از برخی مزایای خاص رسانه های اجتماعی محروم خواهد کرد.

سندیت حرف اول را می زند

البته نباید تصور شود که اپل حرف مهمی برای اشتراک گذاری با مخاطبانش در شبکه های اجتماعی ندارد.

تا پیش از برگزاری کنفرانس معرفی آیفون، بسیاری از ناظران تصور می کردند که این کمپانی می خواهد رویداد خود را به صورت زنده توییت کند. چنین اتفاقی البته رخ نداد و در عوض حتی مراسم رونمایی خراب شد.

در هر صورت بر همگان روشن است که شرکت کالیفرنیایی باید اطلاعات زیادی را با کاربران خود در میان بگذارد. در واقع هرچه شمار بیشتری از افراد با موبایل ها و کامپیوترهای خود به اکوسیستم این شرکت ملحق می شوند ضرورت برقراری ارتباط با کاربران نیز برای آن بیشتر می گردد. در نظر داشته باشید که این افراد گرچه هر دو یا سه سال آیفون جدیدی را خریداری می کنند اما هر روز با محصولات آن زندگی می کنند.

وحشت از ترول ها اپل را به خاموشی در فضای مجازی وا داشته

البته در مواردی که مشکلی برای محصولات اپل به وجود می آید میتوان شرح رویداد و بیانیه هایش در راستای عذر خواهی از کاربران را روی وبسایت های رسمی آن مشاهده نمود. با این همه نباید از یاد برد که هم اکنون میلیون ها دارنده محصول این شرکت وبلاگ رسمی آن را دنبال نمی کنند و در این صورت بیانیه های آن در رابطه با مشکلات به وجود آمده را از دست خواهند داد.

البته روشن است که عدم حضور فعال این کمپانی قطعا دلایلی دارد. برندها معمولا همینطور هستند و کمتر در توییتر فعالیت دارند. علت هم این  است که ترول ها و یا برخی افراد ممکن است کامنت های مربوط به پست های آن را هدف فعالیت های مخربشان قرار دهند.

در هر حال بهتر است مدیران اپل آگاه باشند که خیلی ها تمایل دارند اخبار مربوط به این شرکت را از طریق این شبکه های اجتماعی دنبال نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hiarealaekac
    hiarealaekac | ۱۶ آذر ۱۳۹۵

    ? ?

مطالب پیشنهادی