ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رهبری
کسب و کار

چگونه رهبر و مدیری تاثیر گذار باشیم؟

از نظر جان مکسول ( تهیه کننده موفق بریتانیایی)، رهبری یعنی قدرت تاثیرگذاری. البته به نظر، گفتن این حرف ساده تر از انجام دادنش می آید. به یاد بسپارید که رهبری به معنی دستور دادن، ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۱۷ آذر ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

از نظر جان مکسول ( تهیه کننده موفق بریتانیایی)، رهبری یعنی قدرت تاثیرگذاری. البته به نظر، گفتن این حرف ساده تر از انجام دادنش می آید. به یاد بسپارید که رهبری به معنی دستور دادن، دیکته کردن و یا تحمیل کردن نیست؛ بلکه به معنی خدمت کردن به مشتری و مخصوصا کارمندان است.

رهبری انواع زیادی دارد. یکی از موثرترین آن ها، رهبری خدمت گذارانه است. در این نوع، کمک کردن به دیگران در دست یابی به اهداف شان، بهبود دادن شخصیت افراد و نیازهای آن ها را در اولویت قرار دادن از از جمله اصلی ترین خصوصیات فرد محسوب می شود.

بسیاری از مدیران موفق معتقدند رهبری به دستور دادن یا داشتن لیستی از وظایف نیست، بلکه یک انتخاب است و در وجود شخص پرورش می یابد.

برای تاثیرگذاری بر کارمندهای تان روش های زیادی وجود دارد که در ادامه 5 مورد از آنها را از نظر می گذرانیم:

  1. جلب اعتماد کنید

اعتماد

اساس رهبری باید بر پایه ی اعتماد بنا شود. Stephen M.R. Covey نویسنده ی کتاب سرعت اعتماد می گوید: تیمی که اعتماد زیادی به رهبرش داشته باشد سریع تر و با هزینه ی کمتری نتیجه می دهد. یقینا عاقلانه این است که ابتدا اعتماد مردم را جلب کنید. در سازمان هایی که رهبرانش طرز فکر خدمت گذارانه ای دارند، با کمال میل به کارمندانشان اعتماد می کنند.

  1. گذشته تان را فراموش کنید

گذشته ی بد رهبر می تواند بر عملکرد سازمان اثر بگذارد. کنت لای، مدیر عامل تجاری سابق شرکت انرژی آمریکایی معتقد است به رهبری می توان اعتماد کرد که گذشته ی پاکی داشته باشد. زیرا وقتی او بتواند با اعتماد به نفس و عزم راسخ، میان امیال متناقض در درون خود تعادل برقرار کند حتما می تواند شرکت را به خوبی رهبری کند.

  1. صلاحیت تان را نشان دهید

fotolia_84568367_subscription_monthly_m-1080x675

اگر تواضع نشان دهید و یا نتوانید شایستگی تان را در علم و رشته ی خاص کاری تان به کارمندان نشان دهید، هیچ گاه آن ها نمی توانند به شما اعتماد کنند. اعضای تیم زمانی می توانند به رهبرشان اعتماد کنند که شایستگی وی برای شان ثابت شده باشد. و نتیجه ی این اعتماد، بهترین نتایج برای شرکت خواهد بود.

  1. به شکوفا شدن دیگران کمک کنید

دو دیدگاه برای رهبری وجود دارد:

  • دیدگاه قدیمی که در آن سلسله مراتب از بالا به پایین رعایت می شود، به این شکل که رهبر در اوج قرار دارد و بقیه ی رتبه ها بعد از او قرار می گیرند. سپس رهبر از افراد تیم و قدرتش استفاده می کند تا به هدفی که برای شرکت در سر دارد برسد.
  • در دیدگاه جدید رهبر به افراد آزادی می دهد تا به عنوان همکاران شرکت در راه رسیدن به هدف شرکت، ابتکار به خرج داده و با رشد دادن ایده های شان ، شکوفا شوند.
  1. سبک خاص شرکت تان را بسازید

شرکت هایی مانند گوگل، Zappos (فروشگاه اینترنتی لباسو کفش)، HubSpot (بازار نرم افزار ها برای بازاریابان) و tdindustries (شرکت ارائه دهنده ی خدمات صنعتی و تجاری) سبک خاص خودشان را برای جذب استعدادها دارند. این شرکت ها به کارمندانی که استخدام می کنند آزادی عمل بالایی برای تصمیم گیری می دهند (رهبری شراکتی) و به آرا و ایده ها و چشم اندازهای شان اعتبار می دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • abbas rezayee
    abbas rezayee | ۱۷ آذر ۱۳۹۵

    ma kar peika konim modir pish kesh

مطالب پیشنهادی