ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل دیگر برای پروژه خودروی بدون راننده، رویاهای بزرگ در سر ندارد

بر اساس یک گزارش غیر رسمی، گوگل در حال تغییر تمرکز خود بر مبحث خودروهای بدون راننده بوده و از برنامه های قبلی اش مبنی بر توسعه یک اتومبیل فاقد پدال و فرمان، فاصله گرفته است. ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ آذر ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

بر اساس یک گزارش غیر رسمی، گوگل در حال تغییر تمرکز خود بر مبحث خودروهای بدون راننده بوده و از برنامه های قبلی اش مبنی بر توسعه یک اتومبیل فاقد پدال و فرمان، فاصله گرفته است. در عوض، شرکت مورد بحث تصمیم دارد همکاری تنگاتنگی با سازندگان مطرح صنعت اتومبیل سازی داشته باشد و نیم نگاهی هم به کلید زدن یک سرویس تاکسی آنلاین و بدون راننده تا پایان سال بعدی میلادی دارد.

گزارش اخیر وب سایت «The Information» همچنین حکایت از آن دارد که «فیات کرایسلر» همین حالا مشغول توسعه یک نمونه اولیه از خودروی مورد نظر گوگل بر اساس پلتفرم مینی ون «Pacifica» است. در صورتی که نمونه آزمایشی مورد قبول گوگل واقع شود، احتمال استفاده از نسخه نهایی آن در سرویسی آنلاین و هوشمندی که گوگل در موردش فکر می کند، وجود دارد. در این میان همچنین نباید فراموش کرد که دو شرکت مذکور در اردیبهشت ماه خبر از همکاری شان در رابطه با توسعه خودروهای بدون راننده داده بودند.

بر اساس ادعای وب سایت Information، شخص «لری پیج»، مدیر عامل آلفابت به همراه مدیر ارشد مالی این کمپانی، آقای «روث پورات» این تصمیم را گرفته اند تا سطح بلندپروازی های پروژه اتومبیل های خودران را کاهش دهند.

self-driving-car-inside-0
داخل خودروی گوگل؛‌ نه خبری از فرمان هست نه پدال ها.

پیش از این، نمونه های کوچکی که گوگل  آنها را به عنوان خودروهای بدون راننده معرفی کرده بود، کاملا مستقل از دخالت انسانی بودند و نه خبری از پدال های گاز و ترمز در آنها بود و نه خبری از فرمان. در واقع، کاربر پس از سوار شدن به آن صرفاً مسیر خود را مشخص می کرد و اتومبیل، وی را مقصد می رساند.

در این گزارش همچنین ذکر گشته که گوگل احتمالاً همین امروز و فردا، این خبر را رسماً اعلام خواهد کرد. باید ببینیم سطح بلندپروازی های لری پیج و سرگئی برین چقدر پایین آمده؛‌ پنداری آینده ای که وعده اش را به ما می دادند، آنقدرها هم نزدیک نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • senior
    senior | ۲۳ آذر ۱۳۹۵

    شورش رو در آورده
    خوب یه پروژه رو تا آخر برید دیگه
    هی شاخه به شاخه ...

مطالب پیشنهادی