ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه محتویات اینباکس جیمیل را به صورت PDF ذخیره کنیم؟

همانطور که می دانید گوگل به کاربران سرویس جیمیل 15 گیگابایت فضای رایگان برای ذخیره سازی اختصاص داده است. اگر جزو کسانی هستید که به صورت مکرر از این سرویس و گوگل درایو استفاده می ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۴ بهمن ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

همانطور که می دانید گوگل به کاربران سرویس جیمیل 15 گیگابایت فضای رایگان برای ذخیره سازی اختصاص داده است. اگر جزو کسانی هستید که به صورت مکرر از این سرویس و گوگل درایو استفاده می کنید، لازم است تا راهی برای خالی کردن فضای ذخیره سازی خود پیدا نمایید.

یکی از این راه ها ذخیره ی پیام های جیمیل به صورت یک فایل پی دی اف روی رایانه شخصی و پاک کردن پیام های اورجینال از حساب کاربری جیمیل تان است. اگر از کسانی هستید که بیشتر ایمیل های خود را نادیده می گیرند و تعداد زیادی پیام دارید که می خواهید در فرصتی مناسب به آن ها رسیدگی کنید، با استفاده از این روش قادر هستید با سرعت بیشتری حجم پیام های صندوق پستی خود را به صفر برسانید.

این روش کاربردی کمک می کند تا دیگر نگران از دست رفتن ایمیل ها و پیام های مهم نباشید. پس از پاک شدن پیام ها از اینباکس به فایل پی دی اف ساخته شده مراجعه نمایید، پیام های خود را مرور و به سادگی موارد بی ارزش را از لیست حذف کنید.

همگام سازی خودکار پیام ها با فضای ابری

برای ذخیره سازی پیام های جیمیل به صورت یک فایل پی دی اف در کروم ابتدا افزونه رایگان Save Emails to PDF را دانلود نمایید. پس از نصب افزونه ی مورد نظر دکمه ای جدید (Save emails and attachments) به جیمیل تان اضافه می شود که وظیفه ی آن ذخیره ی پیام ها و پیوست ها است. پس از کلیک روی آن ملزم به ایجاد یک حساب کاربری رایگان هستید.

سپس باید تصمیم بگیرید که فایل پی دی اف در چه مکانی ذخیره شود. در این خصوص از بین سرویس های ابری مختلفی چون Dropbox ،Google Drive ،OneDrive ،Amazon و Evernote حق انتخاب دارید. در ادامه پیوست ها قادر به ذخیره شدن هستند و پیام های متنی شما می توانند به پی دی اف، HTML و یا حتی متن ساده تبدیل شوند.

همچنین می توانید با ایجاد یک سری قوانین خاص که تعیین می کند این افزونه چگونه به پیام های دریافتی آینده رسیدگی خواهد کرد کار خود را راحت تر کنید. این بدان معناست که پس از تنظیم آن کافیست با خیال آسوده به فعالیت های معمول خود برسید و کارهای سخت را به افزونه ی مذکور بسپارید.

فیلترها نیز می توانند پیرامون دسته بندی هایی چون فرستنده، موضوع و دریافت کننده ایجاد شوند. متناوباً قادر هستید انتخاب کنید که همگام سازی پیام ها با یک برچسب خاص صورت پذیرد.

ذخیره ی پی دی اف ها به صورت جداگانه در رایانه

اگر دلتان می خواهد به جای ذخیره سازی کلیه پیام ها تک تک شان را به طور جداگانه ذخیره نمایید کافیست پیام مورد نظر را باز کرده و روی دکمه ی Save to کلیک کنید. با طی این مرحله صفحه ای جدید به صورت پاپ آپ برایتان به نمایش در خواهد آمد که اجازه ی ذخیره ی پیام مورد نظر به صورت یک فایل پی دی اف روی رایانه ی شخصی را  به شما می دهد.

همچنین قادر هستید با انتخاب پیام های دلخواه و ضربه زدن روی دکمه ی دانلود ایمیل های متعددی را به صورت یک فایل پی دی اف ذخیره کنید. در رابطه با همین موضوع برای دیدن روند طی شده و نحوه ی ذخیره سازی پیام های سرویس جیمیل ویدیوی زیر را مشاهده نمایید:

در حالی که این سروس رایگان بوده و به شما اجازه می دهد تا به صورت نامحدود نسخه ی پشتیبان تهیه کنید، ممکن است با برخی مشکلات همچون کم شدن سرعت انتقال داده مواجه شوید. آیا ترفند و روش دیگری برای خالی کردن اینباکس سرویس جیمیل می شناسید؟ تجربیات خود را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی