ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیاتک چیپست Helio P25 را با قابلیت پشتیبانی از دوربین دوگانه معرفی کرد

مدیاتک که یکی از کمپانی های بزرگ سازنده چیپست به شمار می رود، امروز از عرضه عضو جدید خانواده هلیو به نام Helio P25 خبر داد. این چیپ مجتمع بر اساس فناوری 16 نانومتری ساخته ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

مدیاتک که یکی از کمپانی های بزرگ سازنده چیپست به شمار می رود، امروز از عرضه عضو جدید خانواده هلیو به نام Helio P25 خبر داد. این چیپ مجتمع بر اساس فناوری 16 نانومتری ساخته شده و پردازنده ای هشت هسته ای را در قلب خود جای داده، ضمن اینکه فناوری اختصاصی Imagiq برای پردازش سیگنال تصویری را ارائه می کند.

مدیاتک برای ساخت هلیو P25 از فناوری 16 نانومتری FinFET استفاده کرده که در مقایسه با چیپست های قبلی این کمپانی، بهره وری انرژی را تا 25 درصد ارتقاء می دهد. پردازنده به کار رفته در این سخت افزار نیز هشت هسته پردازشی از نوع Cortex-A53 را در اختیار دارد که با فرکانس 2.5 گیگاهرتز عمل می کنند.

چیپست مورد بحث پردازشگر گرافیکی جدید ARM یعنی Mali-T880 را در اختیار دارد که GPU دوگانه با فرکانس 900 مگاهرتز را در خود جای داده، ضمن اینکه هلیو P25 از حداکثر 6 گیگابایت رَم از نوع LPDDR4x پشتیبانی می کند.

مشخصات سخت افزاری چیپست هلیو پی 25 مدیاتک

یکی از ویژگی های برجسته P25 سازگاری ویژه با ماژول های دوربین دوگانه است. پردازشگر سیگنال تصویری دوگانه 12 بیتی در این چیپ می تواند از یک سنسور 24 مگاپیکسلی یا دو سنسور 13 مگاپیکسلی به طور همزمان پشتیبانی کند، ضمن اینکه قابلیت HDR در حالت عکس و ویدیو به صورت پیش نمایش زنده نیز در آن تعبیه شده.

گفتنیست ISP پیشرفته این چیپست می تواند قابلیت های تصویری همچون عمق میدان و تنظیم نوردهی حرفه ای به صورت خودکار را در اختیار کاربر قرار دهد، که امکانات بسیار خوبی برای موبایل های میان رده به شمار می روند.

طبق اعلام مدیاتک، انتظار می رود موبایل های مجهز به Helio P25 طی سه ماهه نخست سال 2017 وارد بازار شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • salemi
    salemi | ۲۰ بهمن ۱۳۹۵

    پردازنده های مدیاتک نسبتا خوب هستن خصوصا واسه میان رده و پایین رده به خاطر هزینشون اما اون پردازنده های گرافیکیشون واقعا مذخرفن! هیچ وقت به پای ادرنو نرسیدن ? فقط گیگا یا مگا هرتز نشون دهنده ی خوب بودنش نیست

مطالب پیشنهادی