ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل رأسا در حال طراحی راهکار جایگذاری سنسور اثر انگشت در نمایشگر است

یکی از عمده ویژگی های جدیدی که به آیفون 8 مجهز به نمایشگر OLED نسبت داده می شود، جایگذاری سنسور اثر انگشت در بطن صفحه نمایش و حذف دکمه تاچ آیدی مشهور است. در حالی ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۰:۴۵

یکی از عمده ویژگی های جدیدی که به آیفون 8 مجهز به نمایشگر OLED نسبت داده می شود، جایگذاری سنسور اثر انگشت در بطن صفحه نمایش و حذف دکمه تاچ آیدی مشهور است.

در حالی که جدیدترین پتنت اپل دقیقاً به همین موضوع اشاره دارد، وب سایت DigiTimes گزارش می دهد که کمپانی اپل شخصاً حسگر اثر انگشتی جایگذاری شده در نمایشگرش را ساخته و به زودی جایگزین دکمه های فیزیکی و لمسی تاچ آیدی می کند.

این خبر تاکید دارد که مهندسان تحت مدیریت تیم کوک این تکنولوژی را به صورت اختصاصی ساخته اند و نه شرکت سینپتیک در این امر دخیل بوده و نه کوالکام.

گفتنی است فناوری تاچ آیدی که در آیفون های فعلی و پیشین مورد استفاده قرار گرفته، توسط شرکت AuthenTec که در سال 2012 به تصاحب اپل در آمد ساخته شده؛ در حالی که پتنت های مرتبط با جایگذاری سنسور اثر انگشت در صفحه نمایش به شرکت Privaris که در سال 2015 توسط کوپرتینویی ها خریداری شد اشاره دارند.

از طرفی گفته می شود که توسعه سخت افزاری راهکار جدید حسگرهای اثر انگشت آیفون در خط تولید 12 اینچی کمپانی TSMC و با اتکا بر تکنولوژی پردازش 65 نانومتری انجام خواهد شد.

ناگفته نماند که هنوز فاصله زیادی تا معرفی و رونمایی نسل بعدی تلفن های هوشمند اپل باقی مانده و احتمالاً طی ماه های آینده به اطلاعات بیشتر و دقیق تری دست خواهیم یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • younes nejati
    younes nejati | ۱۴ اسفند ۱۳۹۵

    اپل اگه بازم هیچ تغییری تو طراحی ایجاد نکنه و هیچ نوآوری به خرج نده بازم هیچ مشکلی براش پیش نمیاد چون انقدی اپل پرست و آی شیپ هست که صف بکشن برای آیفون جدید

  • jebi
    jebi | ۱۴ اسفند ۱۳۹۵

    الان ميبينم يه كمپاني داره با صرف ميلياردها دلار و با خريد چند شركت و استارتاپ و تيم هاي مهندسي تلاش ميكنه تا نو آوري بكنه بعد يه عده ميان ميگن چقدر زشته و يا ميگن اين ديگه چيه زنده باد فلان برند.جانب داري بدون تعصب شديد خوبه.

مطالب پیشنهادی