ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

حملات هکرهای روسی به گروه های لیبرال آمریکایی با هدف اخاذی

وبسایت بلومبرگ به نقل از FBI و منابع امنیتی خصوصی عنوان کرده است که در ماه های اخیر حداقل 12 گروه پیشروی آمریکایی، هدف اخاذی قرار گرفته اند. گروه های مذکور توسط ایمیل های دزدیده ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

وبسایت بلومبرگ به نقل از FBI و منابع امنیتی خصوصی عنوان کرده است که در ماه های اخیر حداقل 12 گروه پیشروی آمریکایی، هدف اخاذی قرار گرفته اند. گروه های مذکور توسط ایمیل های دزدیده شده یا داده های ابری و با یک تهدید ساده گرفتار هکرها شده اند: مبلغ درخواست شده را پرداخت کنید یا در غیر این صورت اطلاعات محرمانه یتان را در اختیار رسانه ها قرار خواهیم داد.

گفتنی است طبق گزارش منتشر شده توسط بلومبرگ، مبالغ درخواستی چیزی در حدود 30,000 تا 150,000 دلار قید شده است. در خبر مذکور تنها به نام دو گروه «مرکز ترقی آمریکایی» و «شرکای آرابلا» اشاره شده اما با این حال «مرکز ترقی آمریکایی» نیز دریافت تهدید مورد بحث را تکذیب کرده است. هنوز مشخص نیست که چه گروه های دیگری نیز ممکن است در معرض این تهدیدات قرار گرفته باشند.

لازم به ذکر است از آنجایی که هکرها تقاضای دریافت پول کرده اند بنابراین اخاذی ها معمولاً به عنوان جرم شناخته شده و کمتر به سازمان های اطلاعاتی مربوط می شوند. همچنین می بایست اشاره کرد که بر اساس منابع خبری، بسیاری از تکنیک های به کار رفته توسط هکرها با آنچه پیش از این توسط گروه «Cozy Bear» به کار گرفته می شد، یکسان بوده است. بد نیست بدانید که گروه یاد شده در گذشته تحت نظر سازمان های اطلاعاتی روسیه فعالیت داشته است.

ناگفته نماند پیشتر گروه های امنیت سایبری خصوصی نیز به موجی از حملات فیشینگ به سازمان های غیر دولتی و کانون های تفکر اشاره کرده بودند که مشخصاً در آن حملات نیز از روش ها و ابزارهای گروه «Cozy Bear» استفاده شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد_
    محمد_ | ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

    دوستان گروه زديم براي دوست داران موبايل از همه سايتا داريم جمع ميشيم جوين شيد
    yon.ir/7BJYA

مطالب پیشنهادی