ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برای نخستین بار، محبوبیت اندروید در بین کاربران اینترنت از ویندوز بیشتر شد

تازه ترین گزارش پایگاه آماری StatCounter نشان می دهد برای نخستین بار، سیستم عامل اندروید از ویندوز سبقت گرفته و به عنوان محبوب ترین پلتفرم برای دسترسی به اینترنت مطرح شده است. این گزارش که به ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

تازه ترین گزارش پایگاه آماری StatCounter نشان می دهد برای نخستین بار، سیستم عامل اندروید از ویندوز سبقت گرفته و به عنوان محبوب ترین پلتفرم برای دسترسی به اینترنت مطرح شده است. این گزارش که به ماه مارس 2017 مربوط می شود، از برتری 0.02 درصدی اندروید بر ویندوز حکایت دارد.

این نقطه عطف تاریخی با تغییرات ملموس روند عرضه و فروش محصولات الکترونیکی در سال های اخیر نیز مطابقت دارد، زیرا می بینیم در حال حاضر بیش از یک میلیارد دیوایس اندرویدی در هر سال به فروش می رسند، اما آمار فروش کامپیوترهای شخصی به حدود 200 میلیون دستگاه در سال می رسد.

روند استفاده از اینترنت موبایل به جای دسکتاپ طی چند سال گذشته کاملاً آشکار بوده؛ در کشورهای توسعه یافته افراد ترجیح می دهند همه کارها را با اسمارت فون های مجهز به اینترنت فوق سریع LTE انجام دهند و در کشورهای فقیر نیز موبایل های ارزان قیمت تنها راه کاربران برای اتصال به اینترنت محسوب می گردند، و البته در هر دو حوزه فوق، سیستم عامل اندروید برتری چشمگیری نسبت به رقبا از جمله iOS دارد.

آمار فوق فقط مرورگرهای سنتی را در بر می گیرد

اطلاعات StatCounter از طریق ردیاب های وب نصب شده روی بیش از 2.5 میلیون پایگاه اینترنتی به دست می آید و پیش از این نیز اوج گیری گوگل کروم را در مقایسه با اینترنت اکسپلورر از طریق همین پایگاه شاهد بودیم. البته این نوع آمارگیری با محدودیت هایی نیز همراه است.

به عنوان مثال بخش زیادی از کاربری اینترنت در موبایل ها از طریق اپلیکیشن ها صورت می گیرد که در آمار StatCounter لحاظ نمی شود. به همین دلیل می بینیم iOS در جدول فوق به مراتب پایین تر از اندروید قرار گرفته. با این حال، همین موضوع به عنوان نقطه قوت آمار فوق نیز محسوب می شود، چون سیستم عامل موبایلی گوگل حتی بدون کمک اپلیکیشن ها و صرفاً از طریق مرورگرها توانسته بر ویندوز فائق آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی