ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لوگوی شرکت های سازنده موبایل، قربانی نمایشگرهای بدون حاشیه

در دورانی به سر می بریم که شرکت های سازنده موبایل هر روز تلاش می کنند تا نمایشگرهای بزرگ تری را در بدنه ای جمع و جور تر جای دهند، زیرا از یک سو کاربران ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

در دورانی به سر می بریم که شرکت های سازنده موبایل هر روز تلاش می کنند تا نمایشگرهای بزرگ تری را در بدنه ای جمع و جور تر جای دهند، زیرا از یک سو کاربران به صفحات بزرگ نیاز دارند و از سوی دیگر، تلفن های همراه غول آسا را نمی پسندند.

همین موضوع باعث شده که بسیاری از شرکت ها به حذف دکمه فیزیکی هوم در جلوی موبایل روی بیاورند و مابقی اجزاء را نیز با فشردگی هر چه بیشتر طراحی کنند. در این میان، به نظر می رسد لوگوی سازندگان نیز قربانی جدید این روند است، موضوعی که در پرچمدار جدید کره ای یعنی گلکسی اس 8 آشکارا به چشم می آید.

یکی از دلایل فرعی حذف لوگوی کمپانی ها را می توان در ابعاد زیبایی شناختی جستجو کرد. در طراحی یکپارچه بدنه موبایل های امروزی به خصوص در قسمت جلو، لوگوی بزرگ و نه چندان زیبای اکثر کمپانی ها می تواند به ظاهر کلی دستگاه آسیب وارد سازد. اگر به این موضوع اطمینان ندارید، می توانید رندرها و ماکت های گلکسی اس 8 پیش از رونمایی رسمی که نشان سامسونگ را بر خود داشتند را با محصول نهایی و زیبای این شرکت در کنار یکدیگر قرار دهید.

البته کمپانی ال جی را می توان از این قاعده مستثنی کرد. این شرکت با معرفی پرچمدار زیبای جی 6 نشان داد می توان علاوه بر نمایشگر بزرگ با حداقل حاشیه در طرفین، لوگوی کوچکی را نیز زیر آن جای داد که لطمه چندانی هم به زیبایی کل دستگاه نمی زند.

در این میان، شرکت هایی مانند اچ تی سی نیز هستند که در سال 2017 موبایلی غول آسا با حداکثر حاشیه ممکن در اطراف نمایشگر معرفی می کنند و اگرچه فضای کافی برای قرار دادن نشان تجاری خود در پنل جلویی در اختیار دارند، اما تصمیم می گیرند لوگو را به پشت بدنه منتقل کنند.

فقدان نشان تجاری سازنده در جلوی موبایل، تصمیم جدیدی نیست. همان طور که می دانید اپل هیچگاه از لوگوی خود در پنل جلوی آیفون استفاده نکرده، با این حال سبک طراحی این دستگاه و به خصوص دکمه هوم گرد آن، به راحتی نشان می دهند که با تلفن همراه ساخت اپل روبرو هستیم. البته حذف این علامت مشخصه از «آیفون ادیشن» در سال جاری می تواند نقطه پایانی بر این رویکرد باشد.

در مجموع روند کلی به سمتی پیش می رود که در آینده ای نه چندان دور، دیگر فضایی در اطراف نمایشگر برای مشخص کردن سازنده موبایل وجود نخواهد داشت. همین حالا هم شیائومی با معرفی می میکس و اندی روبین با اسمارت فون اندرویدی اسرار آمیزش، محصولاتی بدون حاشیه در اطراف نمایشگر را نوید می دهند. بنابراین شناسایی کمپانی سازنده از روی ظاهر کلی دستگاه به عملی دشوار بدل خواهد شد.

در نتیجه سازندگان معتبر اسمارت فون باید به راهکاری جدید روی آورند و بهترین کار، استفاده از طراحی کاملاً متمایز و عناصر بصری خاص برای شناساندن محصولات خود به کاربران است، عملی که روز به روز دشوارتر از قبل می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • ajamali95
    ajamali95 | ۱۸ فروردین ۱۳۹۶

    آفرين به الجى كه با وجود افزايش اندازه صفحه نمايش بازم لوگوشو حذف نكرد.

  • mohammad_hassani
    mohammad_hassani | ۱۷ فروردین ۱۳۹۶

    من که مشکلی با اسم نوکیا رو لومیای خودم ندارم امیدوارم تو تولیدات گوشی های جدید هم نوکیا اسم جلو پنل رو حذف نکنه این اسم جادویی هست مثل اسم زایس پشت گوشی

  • amir.ap
    amir.ap | ۱۶ فروردین ۱۳۹۶

    بهترین نتیجه اشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی