ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تولد مجدد کوپه های کراس؛ ساخت آستون مارتین DBX در آشیانه هواپیما

تب فراگیر استقبال از خودرهای SUV و کراس اوور حتی سنتی ترین خودروسازان را نیز به تکاپو واداشته است، پس از ساخت اولین نمونه های کراس اوور توسط مزراتی، آلفارومئو و لامبورگینی، حالا آستون مارتین ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

تب فراگیر استقبال از خودرهای SUV و کراس اوور حتی سنتی ترین خودروسازان را نیز به تکاپو واداشته است، پس از ساخت اولین نمونه های کراس اوور توسط مزراتی، آلفارومئو و لامبورگینی، حالا آستون مارتین به عنوان خودروسازی که تنها محصولاتش را در قالب بدنه های کوپه عرضه می کند به فکر ایجاد یک رده تازه برای ساخت کوپه های کراس افتاده است.

البته ایده ساخت چنین خودرویی برای نخستین بار نیست که مطرح می شود و پیش از این شاهد محصولات مشابه و البته نه چندان موفقی در این زمینه از سوی ولوو و برخی دیگر خودروسازان بوده ایم.

از این رو این کمپانی اخیراً اعلام کرده است که در آینده کراس اوور DBX را براى سال ٢٠١٩ در قسمت جدیدى از خط تولید این کارخانه در ولز به تولید خواهد رساند.

این خودروساز در گذشته درباره ى برنامه هاى آینده ى این برند اخبارى اعلام کرده بود. فاز اول این پروژه در اواخر سال ٢٠١۶ شروع شد. زمانى که آستون مارتین یک محل پذیرایى، دفتر مدیریت و یک رستوران براى کارکنان را ساخت.

فاز دوم امسال زمانى آغاز شد که وزیر دفاع در طى مراسمى امکانات لازم برای این پروژه را به آستون مارتین تحویل داد. در طى این مراسم یک آشیانه ى هواپیما در اختیار آستون مارتین قرار گرفت.

فضاى این آشیانه دوباره بازسازى و طراحى خواهد شد و به عنوان مکانى براى تولید خودروهاى آستون مارتین مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سرمایه گذارى آستون مارتین در St Athan بخشى از یک سرمایه گذارى بسیار بزرگ است که این پروژه تا سال ٢٠٢٠ هزار فرصت شغلى مستقیم ایجاد خواهد کرد.

همچنین این پروژه به صورت غیر مستقیم ٣ هزار فرصت شغل در ولز به وجود خواهد آورد. آستون مارتین اعلام کرده است که تاکنون بیش از ٣٠٠٠ درخواست استخدام براى پروژه ى St Athan دریافت کرده و اولین تکنسین هاى استخدام شده در حال حاضر در حال گذراندن دوره هاى آموزشى در Gaydon هستند.

سرمایه گذارى آستون مارتین در ویلز نشان دهنده ى این است که بر خلاف تصمیم دولت مبتنى بر خارج کردن بریتانیا از اتحادیه اروپا، این کشور همچنان یکی از بهترین مکان ها براى سرمایه گذارى و بیزینس است.

همچنین کراون جونز اظهار کرد:" در حال حاضر تأثیر مثبت استون مارتین بر روى ولز و اقتصاد آن حس مى شود. بیش از ۴٠ نفر در حال حاضر در Gaydon در حال آماده شدن و گذراندن دوره هاى مورد نیاز براى کار در St Athan هستند، همچنین فرصت هاى شغلی بسیار بیشترى تا سال ٢٠٢٠ به وجود خواهد آمد."

آستون مارتین DBX اولین بار در خلال نمایشگاه ژنو سال ٢٠١۵ به عنوان خودرویى کانسپت معرفى شد. این خودرو یک کراس اوور AWD است که روح GT در آن دمیده شده است. این مدل کوپه چهار نفره مجهز به سیستم انتقال چهار چرخ متحرک است.

سایز رینگ ها ٢٢ اینچ است و خطوط بدنه همانند مدل ونکوئیش بر روى بدنه طراحى شده اند. از لحاظ قدرتی هم استون مارتین اعلام کرده که به طور کامل از پیشرانه ‌های الکتریکی استفاده شده که نیروی خود را از باتری ‌های لیتیوم سولفور سلولی تامین می ‌کنند. در این خودرو هر چرخ موتورى دارد که انرژى مورد نیاز آن را تأمین مى کند.

همچنین این خودرو مجهز به ترمزهاى سرامیک کربن، سیستم KERS، دوربین آینه هاى جانبى، چراغ هاى اتوماتیک و شیشه هاى هوشمند مى باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Vahid Khalili
    Vahid Khalili | ۲۲ فروردین ۱۳۹۶

    عکس اولین خودروی داخل متن مربوط به خودروی Volvo است.

  • farzad
    farzad | ۲۱ فروردین ۱۳۹۶

    به پراید نمیرسه

مطالب پیشنهادی