ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل می گوید ادعای پرداخت حقوق نابرابر به زنان صحت ندارد

ایلین ناتن، نایب رییس گوگل در بلاگ پست تازه خود و در پاسخ به «دفتر برنامه ریزی پیروی از قراردادهای فدرال» ایالات متحده (یا به اختصار OFCCP) می گوید که ادعاهای این رگولاتوری مبنی بر ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

ایلین ناتن، نایب رییس گوگل در بلاگ پست تازه خود و در پاسخ به «دفتر برنامه ریزی پیروی از قراردادهای فدرال» ایالات متحده (یا به اختصار OFCCP) می گوید که ادعاهای این رگولاتوری مبنی بر پرداخت حقوق کمتر به زنان صحت نداشته و این دفتر هیچ اطلاعات موثقی برای پشتیبانی از ادعای خود ارائه نکرده است.

در پاسخ به سخنان ODCCP، گوگل اخیراً گزارشی منتشر نموده که خود آن را «شدیداً علمی» می خواند و می گوید که زنان و مردان استخدام شده در این کمپانی، حقوقی برابر دریافت می کنند. OFCCP مدتی پیش پرونده ای قضایی علیه گوگل تشکیل داد و از این شرکت خواست که اطلاعات مربوط به استخدام کارمندان را منتشر سازد تا تطابق آنها با قوانین قراردادهای دولتی مورد بررسی قرار گیرد.

گوگل متود خود را در اختیار دیگر صاحبان کار و تجارت قرار داده تا وضعیت پرداختی های خود را بررسی کنند

وقتی گوگل از ارائه برخی اطلاعات سر باز زد و مدعی شد که این درخواست باعث تجاوز به حریم خصوصی کارمندانش خواهد شد، رگولاتوری مورد اشاره کمپانی را به «نابرابری حقوقی علیه زنان در میان تمام نیروی کاری» متهم کرد. گوگل حالا می گوید که تحلیل هایش، دقتی برابر با آزمایش های پزشکی دارند و متود خود را در اختیار دیگر صاحبان کار و تجارت قرار داده تا وضعیت پرداختی های خود را بررسی کنند.

گوگل در این روش، کارمندانی با شغل و محل زندگی مشابه را با یکدیگر مقایسه کرده و سپس به تحلیل حقوق سالیانه، مزایا، برابری و نرخ عملکرد اخیر آنها می پردازد. اگر تحلیل ها نشان که مردان یا زنان، به عنوان یک گروه، «درآمدی کمتر به میزان قابل توجه» دریافت می کنند، مدیران باید ضمن ایجاد تغییراتی در گروه مورد اشاره، آن را در رده ای برابر با دیگر کارمندان قرار دهند. گوگل می گوید که طی آخرین بررسی اش روی 52 دسته بندی اصلی شغلی، شاهد هیچگونه تبعیض جنسیتی در زمینه حقوق های پرداختی نبوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sorush33
    sorush33 | ۲۳ فروردین ۱۳۹۶

    ادعای فمنیستی«نابرابری حقوقی علیه زنان در میان تمام نیروی کاری»دروغه،دروغ!

مطالب پیشنهادی