ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ماموریت بزرگ نیسان؛ تامین تاکسی های خودران برای المپیک 2020 ژاپن

همانطور که قبلا اشاره کردیم، نیسان لیف (Nissan Leaf) خودران، اولین آزمایش های جاده ای خود را گذرانده است، فارغ از تست های مقدماتی که در ژاپن بر روی آن انجام شده است. خبرنگار روزنامه ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

همانطور که قبلا اشاره کردیم، نیسان لیف (Nissan Leaf) خودران، اولین آزمایش های جاده ای خود را گذرانده است، فارغ از تست های مقدماتی که در ژاپن بر روی آن انجام شده است.

خبرنگار روزنامه گاردین این فرصت را داشت که در تست خودروی خودران لیف در لندن شرکت کند، در حالی که testuy lijima رئیس بخش توسعه ماشین های خودران نیسان شخصا در صندلی راننده حضور داشت.

بر اساس گزارش این روزنامه نگار، خودروی لیف در خیابان های شلوغ لندن، اکثرا به خوبی خود را هدایت میکرد.

گرچه testuy lijima بر روی صندلی راننده نشسته بود و خودرودر حالت خودران (بدون دخالت دست­و­­پا) قرار داشت، راننده مجبور به دخالت می شد و خودرو نمیتوانست مدت زیادی کاملا خودکار حرکت کند. شاید یا خیابان های لندن زیادی شلوغ هستند یا این سیستم هنوز احتیاج به توسعه های بیشتری دارد. البته که هردو مورد موثرند

بدون توانایی تست این وسیله نقلیه در شرایط واقعی زندگی در جاده های سراسری شرکت نیسان هرگز موفق نمیشدکه درستی این تکنولوژی را تضمین کند

با مرور ویدیو های مربوط به مدلx اتوپایلوت و همچنین ویدیو های ماشین خودران  Chevrolet Boltیادآوری این نکته خالی از لطف نمی باشد که این ویدیو ها اکثرا به حالت سریع فیلم برداری میشوند.

چرا که عموما مردم حوصله تماشای حرکت ماشین خودران در 10 دقیقه را ندارند. حتی در حالت تند هم دفعاتی وجود دارد که شما متوجه توقف ­های نابجا تردید و حرکت های پرخطر می ­شوید.

با تماشای این ویدیو ها در حالت کند کاملا متوجه میشوید این خودروها گاها "نا­مطمئن اند" و جانب احتیاط باید رعایت شود. (که این اتفاق خوبیست)

نیسان لیف خودران از دوازده دوربین، چهار رادارها و چهار لیزر استفاده میکند در بسیاری از موارد leaf  به خوبی میتواند از پس رانندگی بدون دخالت دست بربیاید  با این حال در بعضی از موقعیت ها lijila مجبور میشد به فرمان دست بزند یا به ترمز ضربه وارد بکند

lijima معتقد بود ک اعتماد کردن به خودرو بسیار مهم است و این خودرو بی اشکال نیست. این یک نمونه اولیه است و ما هنوز سه سال وقت داریم

شبیه سایر فیلم های دیده شده، درleaf  از نقشه مجازی استفاده می شد که همانند سایر خودروهای خودران توسط دوربین های نصب شده در خودرو و سیستم هوشمندی که با استفاده از رادار و لیزر اشیا را پررنگ می کرد تهیه شده بود.

این خودرو مجهز به سیستمی صوتی بود که اتفاقات در حال رخ دادن در خودرو را با راننده در میان می گذاشت. lijima توضیح داد که در واقع نصب این تکنولوژی صوتی نیاز این خودرو نیست ولی به طرز شگفت انگیزی باعث آسودگی و اعتماد بیشتر راننده می‌شود.

هدف این است که این وسایل نقلیه یا خودروهای حامی محیط زیست تا سال ۲۰۲۰ در تمامی جاده ها دیده بشوند، هرچند که ممکن است مردم برای اعتماد کردن به این وسایل احتیاج به زمان بیشتری داشته باشند برنامه کمپانی نیسانبرای این خودرو، رونمایی در المپیک ۲۰۲۰ به عنوان تاکسی است.

ولی پرسش های بی پاسخ بسیاری درباره قوانین و دستوالعمل این خودرو وجود دارد. این تکنولوژی علاوه بر درست کارکردن باید بتواند محیط زیست سالم تری نسبت به مواقعی که انسان رانندگی می‌کند تامین کند.

رسیدن به  این هدف در مقایسه با خود تکنولوژی و آزمایش‌های مرتبط با آن به زمان بیشتری احتیاج دارد .

HayatoAkizuki مدیر بخش اداری شرکت نیسان معتقد است که این اتفاق تا قبل از سال ۲۰۲۵ یعنی قبل از نرمال سازی ماشین های خودران رخ خواهد داد دیدن این وسایل نقلیه به عنوان تاکسی نسبت به ماشین های شخصی به نرمال سازی کمک بیشتر می کند.

استفاده از این تکنولوژی هوشمند وابسته به شرایط است مردم شاید علاقه ای به استفاده از خودروهای خودران نداشته باشد ولی موسسات اجاره خودرو (اشتراک گذاری خودرو) و شرکت های تاکسیرانی میتوانند علاقه‌مند به خریداری و استفاده از خودروهای در مقیاس کلان باشند.

حذف رانندگان حقوق بگیر و پر اشتباه می تواند سود سالانه این چنین شرکت هایی را چندین برابر کند و همین امر در کنار راحتی بیشتر مسافران، می تواند دلیلی برای فراگیر شدن تاکسی های خودران در آینده ای نه چندان دور باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Rivekan
    Rivekan | ۳۱ فروردین ۱۳۹۶

    درود بر نیسان

  • ناصر
    ناصر | ۳۱ فروردین ۱۳۹۶

    درود بر ژاپن افتخار اسیا

مطالب پیشنهادی