ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تسلا در سه ماهه نخست سال 2017 بیش از 25 هزار دستگاه خودرو فروخته است

تسلا گزارش مالی فصلی خود را منتشر ساخت و اعلام کرد که در سه ماهه نخست سال 2017 توانسته به رکورد فروش 25051 دستگاه خودرو دست یابد. با این حساب هدف گذاری خودروساز مورد بحث ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

تسلا گزارش مالی فصلی خود را منتشر ساخت و اعلام کرد که در سه ماهه نخست سال 2017 توانسته به رکورد فروش 25051 دستگاه خودرو دست یابد. با این حساب هدف گذاری خودروساز مورد بحث برای فروش 50 هزار اتومبیل در نیمه اول سال جاری میلادی کاملاً در دسترس خواهد بود.

تسلا می خواهد حجم تولید مدل 3 را به 10 هزار دستگاه در هفته برساند

تولید نخستین خودرو عمومی و انبوه این شرکت به نام «مدل 3» از ماه جولای یعنی اوایل تابستان آغاز می شود. تسلا طی چند ماه گذشته تست جاده ای این خودرو را به پایان رسانده و ایرادات نرم افزاری آن را برطرف ساخته. ایلان ماسک می گوید در سال 2017 حجم تولید مدل 3 به 5000 دستگاه در هفته خواهد رسید، و امیدوار است در سال 2018 بتواند این رقم را به 10 هزار خودرو در هفته افزایش دهد.

درآمد تسلا در سه ماهه نخست سال جاری میلادی 2.7 میلیارد دلار بوده است

با همه این تفاسیر، زیان دهی تسلا بیشتر از حد انتظار بوده. این کمپانی اعلام کرد 1.33 دلار به ازای هر سهم ضرر کرده است، در حالی که کارشناسان و تحلیلگران وال استریت انتظار داشتند ضرر به حداکثر 81 سنت به ازای هر سهم برسد. البته درآمد تسلا نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته دو برابر بیشتر شده. در گزارش مالی این شرکت درآمد 2.7 میلیارد دلاری ذکر شده که از رقم مورد انتظار 2.62 میلیارد دلاری کمی بیشتر است. تسلا در سه ماهه پایانی سال 2016 توانسته بود 2.28 میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

با این حال کارشناسان معتقدند درآمد سه ماهه گذشته تسلا را نمی توان معیار خوبی برای پیش بینی آینده آنها دانست. به عقیده آنها تسلا در مرز یک تحول بزرگ قرار دارد و عملکرد واقعی آنها طی 3 الی 6 ماه آینده مشخص می شود. تحلیلگران درآمد سه ماهه نخست سال 2017 تسلا را نشانه پیشرفت درازمدت آنها می دانند، اما ادامه سال جاری میلادی نشان می دهد که آیا این کمپانی بقای درازمدت هم خواهد داشت یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی