ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت نسل جدید تبلت های حرفه ای «سرفس پرو» را معرفی کرد

همان طور که انتظار می رفت، مایکروسافت در رویداد امروزش در شانگهای چین از «سرفس پرو» رونمایی کرد. این محصول در واقع نسل جدید تبلت های حرفه ای و جایگزین «سرفس پرو 4» محسوب می ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۵

همان طور که انتظار می رفت، مایکروسافت در رویداد امروزش در شانگهای چین از «سرفس پرو» رونمایی کرد. این محصول در واقع نسل جدید تبلت های حرفه ای و جایگزین «سرفس پرو 4» محسوب می شود، اما مایکروسافت تصمیم گرفته آن را با برند جدید و بدون شماره عرضه کند.

مایکروسافت برای معرفی رسمی این محصول تیزر تبلیغاتی زیر را منتشر ساخته است:

مایکروسافت «سرفس پرو» را یک لپ تاپ همه کاره می داند

اگرچه محصولات سری سرفس پرو معمولاً به عنوان یک تبلت معرفی می شدند، اما مایکروسافت این بار رویکرد خود را تغییر داده و «سرفس پرو» جدید را یک «لپ تاپ همه کاره» می خواند. این محصول شباهت های زیادی با نسل های پیش از خود دارد، اما تفاوت هایی را نیز می توان در آن مشاهده کرد. «پانوس پانای» مدیر بخش سرفس مایکروسافت می گوید «حدود 800 قطعه سفارشی در این دستگاه به کار رفته است».

از جمله تغییرات این مدل، می توان به ساختار جدید پایه نگهدارنده اشاره کرد که با استفاده از آن، تبلت تقریباً به حالت تخت یا به قول مایکروسافت «حالت استودیو» (Studio Mode) در می آید، یعنی چیزی شبیه سرفس استودیو. این ویژگی برای افرادی که قصد طراحی و ایده پردازی با این دستگاه را دارند، بسیار سودمند خواهد بود.

سرفس پرو با پردازنده های نسل هفتم اینتل تا 13.5 ساعت شارژدهی خواهد داشت

اگرچه مایکروسافت استاندارد طراحی کلی خود را تغییر نداده تا کاربران در استفاده از لوازم جانبی نسل های قبل به مشکل بر نخورند، اما از نظر قدرت پردازشی با سخت افزار کاملاً جدید و به روزی روبرو هستیم. «سرفس پرو» به نسل هفتم پردازنده های اینتل موسوم به «کیبی لیک» مجهز شده و در مدل های m3 و i5 بدون نیاز به فن عمل می کند. البته مدل مجهز به پرادازنده Core i7 اینتل همراه با فن خنک کننده عرضه می شود.

با استفاده از این نسل پردازنده های قوی و کم مصرف، توان پردازشی بالاتری را در کنار طول عمر باتری بیشتر در اختیار خواهید داشت. به گفته مایکروسافت، شارژدهی سرفس پرو به 13.5 ساعت می رسد، که در مقایسه با نسل قبل نزدیک به دو برابر بیشتر شده.

«سرفس پرو» همانند سرفس استودیو از وسیله جانبی «سرفس دایال» هم پشتیبانی می کند و قرار دادن آن روی نمایشگر تبلت، شیوه تعامل جدیدی را با اپلیکیشن های مختلف ارائه می نماید. مایکروسافت می گوید با آپدیت سرفس بوک و سرفس پرو 4 در ادامه سال جاری، پشتیبانی از دایال به آنها نیز خواهد آمد.

سرفس پرو با قیمت پایه 800 دلار عرضه می شود

همراه با این دستگاه، نسل جدید قلم «سرفس پن» و تایپ کاورهای تازه مایکروسافت نیز عرضه می شوند که هرکدام چندین بهینه سازی و تغییر جزئی را در خود می بینند. پیش فروش سرفس پرو از همین امرز به قیمت پایه 799 دلار آغاز می شود. تایپ کاور و سرفس پن هم به صورت جداگانه و به ترتیب با قیمت های 129 و 99 دلار به فروش می رسند. ارسال سفارشات از تاریخ 15 ژوئن (25 خرداد) آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Mohammad Reza Baghban
    Mohammad Reza Baghban | ۲ خرداد ۱۳۹۶

    بستگی به استفاده داره ، کسی که یک مقدار استفادش بیشتر از یک تبلت اندرویدی هست و به نرم افزار های ساده مثل آفیس یا کروم دستکتاپ نیاز داره این مقدار و میزان منابع کافی هستش ولی دلیلی برای پول بیشتر تر دادن نیست ، در حالی که میخواد از سبک Convertible و صفحه نمایش لمسیش استفاده کنه ، نظرم خوب کاری میکنه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی