ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

حراج تالبوت لوگا T150-C SS؛ نمادی از دوران کلاسیک دانش ایرودینامیک

تالبوت خودرو ساز چندان شاخصی به شمار نمی آید اما مدل لوگا  T150-C SS در تاریخ این شرکت جواهری ماندگار است. گفته می‌شود این کوپه ساخت فرانسه که بدنه آن با الهام گرفتن از قطره ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

تالبوت خودرو ساز چندان شاخصی به شمار نمی آید اما مدل لوگا  T150-C SS در تاریخ این شرکت جواهری ماندگار است.

گفته می‌شود این کوپه ساخت فرانسه که بدنه آن با الهام گرفتن از قطره آب ساخته شده یکی از دو نمونه موجود با گلگیر جلو های محصور به حساب می آید.

تعداد یازده دستگاه از این خودرو تولید شده که همگی در جزئیات بدنه متفاوت اند. خودرو گلگیر بسته دیگر متعلق به یکی از شاهزادگان شهر کاپورتالای هند است. بنابراین می توان گفت که تالبوت لوگا مذکور نمونه ای بی مانند در حراج ساتبی است که حالا در دسترس کلکسیونرها قرار گرفته است.

بر اساس تاریخچه ای که وبسایت سابتی منتشر کرده، این خودرو خاص که محصول نوامبر سال ۱۹۳۷ کارخانه تالبوت است در دوران جنگ جهانی مخفی شده و بعد از آن در سال ۱۹۴۶ در سوئیس با بدنه ای تغییر یافته به فروش رسیده است.

در سال ۲۰۰۰ مالک خودرو تصمیم می‌گیرد که این نمونه کمیاب را به مشابه روزهای اول بازسازی کند، این پروسه در فرانسه طی می شود و برای اطمینان خاطر کلکسیونر ها، مدارک و اسناد بازسازی این خودرو بایگانی شده است.

خودرو مذکور دارای بدنه ای سبک وزن با فاصله محوری کمتری نسبت به سایر مدل هاست، در عین حال از موتور ۶ سیلندری استفاده می کند که این کوپه کلاسیک زیبا را برای رانندگی در طول روز فوق العاده جذاب کرده است.

البته بسیاری از علاقه مندان دو آتشه دنیای خودرو، علاقه ای به جمع آوری و کلیکسون کردن خودروها ندارند و معتقدند که باید با خودروها رانندگی کرد واز آنها لذت برد اما ما با کمال میل برای همچین اتومبیلی که یک تکه باشکوه از تاریخچه صنعت خودرو است استثنا قائل می شویم چرا که نسل های آینده باید فرصت درک کردن و دیدن تالبوت_لوگا  T150-C SS را داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی