ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مکلارن برای سایر خودروسازان شاسی فیبرکربنی می سازد [شایعه]

محصولات کمپانی انگلیسی مکلارن همواره به عملکرد مثال زدنی و توانایی های فنی فوق العاده بالا معروف بوده اند. بهترین گواه بر این ادعا مدل افسانه ای F1 است که از سال 1992 تا زمان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ تیر ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۵

محصولات کمپانی انگلیسی مکلارن همواره به عملکرد مثال زدنی و توانایی های فنی فوق العاده بالا معروف بوده اند. بهترین گواه بر این ادعا مدل افسانه ای F1 است که از سال 1992 تا زمان ظهور بوگاتی ویرون به عنوان سریع ترین خودروی جهان شناخته می شد. در حال حاضر نیز P1 یکی از بهترین سوپر اسپرت های موجود به شمار می رود.

با توجه به تجربه زیاد مکلارن در تولید سازه های فیبر کربنی و عملیاتی شدن کارخانه جدید آن در شِفیلد در آینده نزدیک، گمانه زنی هایی مبنی بر ساخت و فروش نمونه های مشابه به دیگر خودروسازان توسط مکلارن مطرح شده است.

آقای پل بودین (Paul Buddin) کارمند ارشد کمپانی مکلارن اخیرا در مصاحبه ای در فستیوال سرعت گودوود اظهار کرده که کارخانه یاد شده توانایی تولید 10,000 شاسی مونوکوک از جنس فیبر کربن را خواهد داشت. از آنجایی که مکلارن برای تولید سالانه 5000 خودرو تا سال 2020 برنامه ریزی کرده، به نظر می رسد که بخش زیادی از ظرفیت کارخانه شفیلد بدون استفاده باقی خواهد ماند.

یکی از دلایلی که مکلارن چنین ظرفیتی را برای مجموعه تولیدی جدید خود تدارک دیده اینست که این کمپانی احتمالا درباره تیراژ سالانه خود تجدید نظر خواهد کرد.

در این بین احتمال دیگری وجود دارد و شاید این شرکت مطرح انگلیسی همکاری با سایر خودروسازان و یا انجام پروژه های مهندسی دیگر را در دستور کار قرار دهد.

آقای بودین در مصاحبه خود با نشریه کار اند درایور در این باره گفته:

ما تا زمانی که نیازهای خود را برطرف نکنیم، این کار را انجام نخواهیم داد؛ اما یکی از راهکارهای اصلی برای گسترش فعالیت هایمان قطعا همین مساله خواهد بود.

معماری فیبر کربن مکلارن در نسل بعدی بسیار منعطف تر از نسل کنونی خواهد بود؛ طوری که گفته می شود امکان استفاده از چهار صندلی با ترکیب 2+2 نیز میسر خواهد شد.

این هفته خبر دیگری مبنی بر به کارگیری سیستم چهار چرخ متحرک هیبریدی جهت دستیابی به چسبندگی بیشتر توسط مکلارن انتشار یافت، ظاهرا این کمپانی قصد دارد برای حفظ جنبه رقابتی محصولاتش در مقابل خودروهای چهارچرخ متحرک هیبریدی و برقی، تغییر رویه داده و به جای تولید خودروهای کلاسیک دیفرانسیل عقب، سوپر اسپرت هایی با تکنولوژی چهارچرخ متحرک را روانه بازار فروش کند.

بنابراین آنطور که شواهد و قرائن نشان می دهند، ظاهرا قرار است در آینده شاهد تغییراتی در استراتژی های تولید و فروش مکلارن باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی