ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Calculator: The Game؛ با ماشین حساب خود دوست شوید

اینکه دیدگاه تان نسبت به ریاضیات چگونه است به خودتان بستگی دارد اما Calculator: The Game می تواند عقاید بعضی ها نسبت به این علم را عوض کند؛ ریاضی واقعا می تواند «شیرین» باشد. نمی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۹ تیر ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

اینکه دیدگاه تان نسبت به ریاضیات چگونه است به خودتان بستگی دارد اما Calculator: The Game می تواند عقاید بعضی ها نسبت به این علم را عوض کند؛ ریاضی واقعا می تواند «شیرین» باشد. نمی خواهیم بزرگنمایی کنیم ولی شاید تا حالا هیچ عنوانی با محوریت ریاضی اینگونه سرگرم کننده نبوده است.

علت این حرف را هم باید لا به لای مکانیزم های استثنایی گیم پلی ساخته استودیوی Simple Machine ببینیم. گفتیم «استثنایی» چون توسعه دهنده با وجود تعداد زیاد عناوین الهام گرفته از ریاضی توانسته یکی از فراموش نشدنی ترین تجربه های ممکن را به مخاطبین هدیه بدهد.

تجربه ای که ضمن سادگی، به بهترین حالت ممکن آن ها را به چالش می کشد. اتفاقا بزرگترین نکته مثبت Calculator: The Game هم همینجاست. در ساخته Simple Machine با اعداد یا آیکون های زیادی سر و کار ندارید و با همان ها باید معماهای جذاب بازی را حل کنید.

ولی نکته اینجاست که توسعه دهنده با استفاده از همین عددهای کم توانسته سختی را به عنوانش تزریق کند و این مسئله برای عناوینی که از یک علم یا مبحث خاصی الهام می گیرند خیلی مهم است. چون سازنده باید سعی نماید ایده ها را به گونه ای روی ساخته خود پیاده کند تا حتی کسانی که علاقه چندانی به اینگونه موضوعات ندارند جذب شوند.

و خوشبختانه Simple Machine توانسته به این مهم دست پیدا کند. گیم پلی Calculator: The Game خیلی ساده است. در هر مرحله به شما چندین عدد با علامت های مختلف داده شده و حالا باید به کمک آن ها به رقمی که در بخش Goal یا همان هدف وجود دارد برسید.

بخش سخت ماجرا هم آنجاست که برای کلیک روی ارقام شاهد محدودیت هایی هستیم و باید در کمترین حرکت ممکن جواب را پیدا کنید. ممکن است ابتدا که دست به تجربه Calculator: The Game بزنید گیم پلی آن را تکراری خوانده و در بهترین حالت به بازی لقب «سرگرم کننده» بدهید.

اما این احساس بعد از چند مرحله کاملا از بین خواهد رفت. چون سازنده با اضافه سازی چندین قابلیت به ماشین حساب که هرکدام کارایی متفاوتی دارند توانسته گیم پلی عنوانش را از بقیه اپلیکیشن های مشابه کاملا جدا کند. به عنوان نمونه اسکرین شات اول را ببینید.

در اینجا آیکونی به شکل >> وجود دارد. با کلیک روی آن، آخرین عددِ سمت راست حذف شده و شاهد رقم جدیدی خواهید بود؛ مثلا 312 تبدیل به 31 می شود. البته در مرحله های بعد هم قابلیت های بیشتری می بینید و با ترکیب تمام آن ها است که تازه طعم شیرین چالش از جنس ریاضی را می چشید.

بنابراین اگر همچنان به این باور نرسیده اید که «ریاضی شیرین است» Calculator: The Game مطمئنا می تواند اعتقاد شما را عوض کند. ساخته Simple Machine با طراحی استثنایی معماها و ویژگی های مثبت گوناگونش توانسته طی مدت کوتاهی که از عرضه اش می گذرد بازیکن های زیادی را جذب کند و پیشنهاد می کنیم شما هم به علاقه مندان بازی بپیوندید.

Calculator: The Game

Calculator: The Game

سازنده: Simple Machine قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 93.5 / 32.5 مگابایت زبان:

چگونه نسخه اندروید را دانلود کنیم؟ جدا از استفاده از لینک کمکی، می توانید از ربات apkld_bot@ کمک بگیرید. بدین صورت که لینک گوگل پلی بازی را در آنجا کپی کرده و منتظر آپلود آن در تلگرام بمانید. با توجه به حجم کم Calculator: The Game این روش هم مناسب است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Moslem Zare
    Moslem Zare | ۲۹ تیر ۱۳۹۶

    ربات نبود . احتمالا فیلتر شده

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۲۹ تیر ۱۳۹۶

      سلام مسلم جان، لینک اصلاح شد.

مطالب پیشنهادی