ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین می خواهد تا سال 2025 رهبری دنیا در حوزه هوش مصنوعی را در دست بگیرد

دولت چین از برنامه های خود برای رهبری دنیا در زمینه تحقیق و توسعه هوش مصنوعی خبر داد. این کشور قصد دارد بودجه برنامه های بنیادی هوش مصنوعی خود را در سال های آینده به ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

دولت چین از برنامه های خود برای رهبری دنیا در زمینه تحقیق و توسعه هوش مصنوعی خبر داد. این کشور قصد دارد بودجه برنامه های بنیادی هوش مصنوعی خود را در سال های آینده به 22 میلیارد دلار افزایش داده و رقم مذکور را تا سال 2025، به 60 میلیارد دلار برساند.

چینی ها همچنین تصمیم دارند در آینده نزدیک، قواعد و مقررات مربوط به هوش مصنوعی در حوزه های امنیت، بهره برداری و کنترل را تدوین کرده و ابلاغ نمایند. البته ایالات متحده نیز سال گذشته تصمیم خود برای تصویب چنین مقرراتی را اعلام نموده بود.

کشورهای آمریکا و چین در دنیا، بیشترین بودجه ها را در بخش های دولتی و خصوصی صرف توسعه هوش مصنوعی می کنند. جالب است بدانید که بنا بر گزارشات متخصصین، در حال حاضر برنامه های یادگیری عمیق چینی ها از پروژه های آمریکا پیشی گرفته است.

هوش مصنوعی موجب افزایش ارزش شرکت های بخش خصوصی شده است

گفتنی است سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه هوش مصنوعی عواید قابل توجهی برای هر دو کشور داشته و به عنوان مثال شرکت هایی مانند «مایکروسافت» و «Baidu»، پس از اعلام برنامه های خود برای ورود به صنعت اتومبیل های خودران، شاهد رشد ارزش سهام در بازارهای بورس بودند.

البته لازم به ذکر است که در این میان بعضی از مسئولین دو کشور نیز نسبت به پیشرفت های هوش مصنوعی و تاثیرات آن ابراز نگرانی کرده اند. به عنوان مثال ژنرال «پاول سِلوا» از فرماندهان ارتش آمریکا نگرانی خود را از سپردن دارایی ها و تجهیزات ارتش به هوش مصنوعی اعلام کرده و گفته:

البته نگرانی من به معنی عدم ورود به توسعه فناوری های نوین نیست و ما باید نقاط ضعف این تکنولوژی ها را پیدا کرده و از آنها استفاده کنیم.

در مجموع به نظر می رسد رقابت فضایی جدیدی در راه بوده و این بار رقابت ابر قدرت ها به جای تسخیر فضا، بر سر رهبری هوش مصنوعی و استفاده از آن در سطح دنیاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • موبایل باز بدون تعصب
    موبایل باز بدون تعصب | ۲ مرداد ۱۳۹۶

    ایران هم میخاد تا اون موقع پراید رو با ایربگ عرضه کنه

مطالب پیشنهادی