ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فاز نخست دولت الکترونیک و دولت همراه هفته آینده به صورت همزمان افتتاح می شود

بر اساس اظهارات وزیر ارتباطات، فاز نخست خدمات دولت الکترونیک و دولت همراه هفته آینده به صورت همزمان به بهره برداری می رسد که امروز در همین راستا، جلسه هماهنگی با هدف اتخاذ تصمیم برای ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۵

بر اساس اظهارات وزیر ارتباطات، فاز نخست خدمات دولت الکترونیک و دولت همراه هفته آینده به صورت همزمان به بهره برداری می رسد که امروز در همین راستا، جلسه هماهنگی با هدف اتخاذ تصمیم برای برگزاری مراسم مورد اشاره با حضور محمود واعظی برگزار شد.

واعظی بهره برداری از طرح های مذکور را حاصل ایجاد زیرساخت های لازم در دولت یازدهم و تاکید رئیس جمهور و هیأت دولت بر ایجاد دولت الکترونیک عنوان کرد و گفت این طرح ها، مربوط به یک یا چند وزارتخانه نیستند و همه دستگاه ها در آن شریک خواهند بود. وی همچنین اعلام کرد:

وقتی در دنیا حرف از دولت الکترونیک به میان می آید منظور فقط خدمات قوه مجریه نیست و باید به این باور برسیم که این کار متعلق به کل حاکمیت است و با باور آن شاهد بلوغ، رشد و توسعه و منفعت مردم خواهیم بود.

اگر هر کدام از دستگاه ها و سازمان ها روی دولت الکترونیک نباشد و یا فعال نباشند، بخشی از مردم از خدمات محروم می شوند.

ابتدا می خواستیم که دولت الکترونیک را به صورت مجزا افتتاح کنیم و با تاخیر چند ماهه دولت همراه نیز تکمیل و افتتاح شود.

اما از آنجا که امروز با تغییر شیوه زندگی، مردم می خواهند بدون مراجعه به مکان و زمان مشخصی در هر جایی امور خود را انجام دهند، تصمیم گرفتیم با انجام کارها و هماهنگی های فشرده و شبانه روزی تا هفته آینده زیرساخت دولت همراه را نیز به افتتاح برسانیم؛ چراکه به نفع مردم است که ارایه خدمات در بستر قابل دسترسی تلفن همراه در سراسر کشور نیز باشد.

افتتاح دولت الکترونیک آخر خط نیست بلکه شروعی برای تکمیل یک کار بزرگ و بازآفرین دولت است. دستگاه های اجرایی باید با هماهنگی و اقدامات فشرده و تشکیل کارگروه هایی تمام کارهای لازم برای افتتاح را با دقت جلو ببرند.

ایجاد دولت الکترونیک یکی از وعده های دکتر روحانی در ایام انتخابات برای جلوگیری از فساد و تبعیض بود و اینک با اقدامات وسیعی که از سوی دستگاه های مختلف انجام شده این آمادگی وجود دارد که با همدلی و باور اینکه دولت الکترونیک فقط از آن یک وزارتخانه یا دستگاه و سازمان نیست و متعلق به کل حاکمیت محسوب می شود، در هفته آینده اقدام به افتتاح فاز اول دولت الکترونیک و همراه کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • AliGh
    AliGh | ۴ مرداد ۱۳۹۶

    واقعا حیفه واعظی دیگه وزیر ارتباطات نباشه

  • فرشاد
    فرشاد | ۴ مرداد ۱۳۹۶

    با الکترونیکی کردن خیلی خیلی راحت تر از قبل (اسناد کاغذی) میشه فساد و تبعیض رو لاپوشونی کرد! مگه کی به کارتون نظارت میکنه؟!

مطالب پیشنهادی