ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محققان می گویند بازی های موبایل، موجب کاهش استرس در محیط کاری می شوند

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیش از 50 درصد از آمریکایی ها، نشانه های خستگی، استرس و نگرانی را در محیط کاری تجربه می کنند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که چنین علائمی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۶ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۰

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیش از 50 درصد از آمریکایی ها، نشانه های خستگی، استرس و نگرانی را در محیط کاری تجربه می کنند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که چنین علائمی را در خود می بینید، احتمالاً هر از چندگاهی در اتاق کار خود پنهان می شوید و برای از بین بردن خستگی و نگرانی، به بازی های موبایل روی می آورید. در حالی که ممکن است پس از این کار احساس کنید وقت خود را به بطالت گذرانده اید و به خاطر کارهای عقب افتاده دچار استرس بیشتر شوید، شاید بهتر باشد که ذهنیت تان را تغییر دهید.

بنابر تحقیقات تازه ای که در دانشگاه فلوریدای مرکزی صورت گرفته، بازی های موبایل روشی کارآمد و موثر برای راه اندازی مجدد هارد درایو مغزتان هستند که وقتی تحت فشار وظایف خسته کننده کار قرار گرفته اید به یاری شما می آیند. در این تحقیق، از 66 شرکت کننده خواسته شد تا به پای کامیپوتر نشسته و کارهایی تکراری و خسته کننده انجام دهند؛ کارهایی که اختصاصاً برای خسته کردن شبکه های شناختی ذهن آنها طراحی شده بود.

پس از این، به شرکت کنندگان فرصتی برای استراحت داده شد و به سه گروه تقسیم شدند. گروه اول، یک بازی موبایل به نام Sushi Cat 2 را بازی کرد، گروه دوم در سکوت سر جای خود نشست و گروه سوم، در نوعی تمرین برای تمدد اعصاب راهنمایی شد.

برخلاف آنچه ممکن است انتظار داشته باشید، تنها گروهی که احساس بهتری پس از اسرتاحت کوتاه خود داشت، همان گروهی بود که بازی ویدیویی را روی موبایل تجربه کرده بود. اعضای گروهی که صرفاً در سکوت و بدون هیچ فعالیت خاصی استراحت کردند، احساس کردند که از کار خود جدا شده اند و به تبع آن، دچار نگرانی شدند. و اعضای گروه سوم هم اعلام کردند که تجربه کاهش احساسات منفی و استرس را پشت سر گذاشته اند.

مایکل راپ، یکی از محققان این آزمایش می گوید: «ما معمولاً سعی می کنیم روزمان را با قدرت سپری کنیم تا کارهای بیشتری را به پایان برسانیم، که شاید به اندازه جدا شدن از کار برای چند دقیقه موثر نباشد. مردم باید برای استراحت های کوتاه برنامه ریزی کنند و به فعالیت های سرگرم کننده، مانند بازی های ویدیویی روی بیاورند که به آنها در شارژ شدن دوباره کمک می کنند.»

در حالی که روز به روز فواید بازی های ویدیویی بیشتر بر مردم مشخص می شود، بهتر است دفعه بعدی که وقت ناهارتان را صرف یک بازی ویدیویی کردید، احساس گناه نداشته باشد. ظاهراً موثر ترین روش برای دستیابی به بیشترین کارایی هم تکرار کردن این چرخه برای 5 الی 9 بار در روز است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی