ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رالی کراس با خودروهای برقی؛ ایده ای برای نابودی روح خشن مسابقات اتومبیل رانی

همزمان با برگزارى جلسه اى مربوط به مسابقات فرمول E به منظور ترويج خودروهاى برقى، ايده ى برگزارى رالى خودروهاى برقى نيز مطرح شده است. اين حركت مى تواند باعث تشويق خودروسازان براى توليد خودروهاى ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

همزمان با برگزارى جلسه اى مربوط به مسابقات فرمول E به منظور ترویج خودروهاى برقى، ایده ى برگزارى رالى خودروهاى برقى نیز مطرح شده است.

این حرکت مى تواند باعث تشویق خودروسازان براى تولید خودروهاى برقى شود. در حال حاضر از رقابت هاى فرمول E بسیار استقبال شده، زیرا این سرى از رقابت ها طرفداران زیادى را به خود جذب کرده است و تکنولوژى هاى به کار رفته در خودروهاى فرمول E به تکنولوژى هاى به کار رفته در خودروهاى برقى جاده اى شباهت دارد، در ننیجه باعث تشویق مردم به خرید خودروهاى برقى مى شود.

‏Wolfgang Dürheimer مدیر استراتژى موتور اسپورت گروه فولکس واگن اعلام کرد:" احتمال این وجود دارد که ما در این رقابت ها شرکت کنیم.

ایده ى برگزارى رالى با خودروهاى برقى فوق العاده است. خودروها بسیار جذاب مى شوند. مسابقه هاى کوتاه که خودروها در بین مسابقه ها شارژ مى شوند. این سرى از مسابقات مى تواند مکمل فرمول E باشد."

هنوز مشخص نیست که پیست مخصوص برای این مسابقات به چه صورت خواهد بود، آیا یک پیست آسفالت می تواند با مسیر خاکی و ناهموار ترکیب شود تا روح مسابقات رالی کراس خودروهای برقی به شکل کلاسیک حفظ شود یا خیر؟

اوایل ماه گذشته، آئودى اعلام کرد که این کمپانى فصل آینده در رقابت هاى فرمول E شرکت خواهد کرد. همچنین Dürheimer اعلام کرده است که بیش از یک برند از گروه فولکس واگن در رقابت هاى فرمول E شرکت خواهد کرد تا هزینه هاى توسعه و تحقیق در بین برندهاى مختلف تقسیم شود.

بعضى منابع مى گویند که برند دوم از گروه فولکس واگن مى تواند اشکودا باشد. زیرا در حال حاضر این برند در حال توسعه ى خودروهاى برقى کوچک است. همچنین در نمایشگاه شانگهاى امسال کانسپت Vision E را معرفى کرد.

گروه خودروسازى PSA نیز حمایت خود را از رقابت هاى رالى خودروهاى برقى اعلام کرده است. این خودروساز در حال حاضر با برند DS در رقابت هاى فرمول E شرکت مى کند.

با این وجود یک پرسش مهم همچنان مطرح است، آیا خودروهای ساکت، سنگین وزن و نسبتا بی هیجان برقی می توانند جذابیت های خشونت آمیز مسابقات رالی کراس فعلی را همچنان حفظ کنند؟

برای آشنایی با بخشی از جذابیت های این مسابقات می توانید ویدیو زیر را مشاهده فرمایید.

گفتنی است که خودروهای رالی کراس امروزی قادر به تولید حدود 600 اسب بخار قدرت هستند و به واسطه وزن سبک و این قدرت زیاد می توانند با شتاب صفر تا صد کمتر از 2 ثانیه، در برخی شاخصه ها حتی سریعتر از خودروهای فرمولاوان عمل نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • amir shah
    amir shah | ۱۲ مرداد ۱۳۹۶

    مصلما از لحاظ شتاب گیری خیلی قدرت مندتر ظاهر میشن ولی لذت رالی به صدای اگزوز و زوزه های ماشین هست

مطالب پیشنهادی