ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مسابقه درگ دیدنی بین سه کوپه معروف آلمانی؛ آئودی RS5 در برابر مرسدس C63 و ب ام و M4 [تماشا کنید]

به مناسبت ورود آئودی RS5 کوپه 2018 به بازار انگلستان، چند روز پیش دست اندرکاران سایت معروف Carwow مسابقه درگی را بین این خودرو و رقبای هموطن آن یعنی مرسدس-آ ام گ C63 S و ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

به مناسبت ورود آئودی RS5 کوپه 2018 به بازار انگلستان، چند روز پیش دست اندرکاران سایت معروف Carwow مسابقه درگی را بین این خودرو و رقبای هموطن آن یعنی مرسدس-آ ام گ C63 S و ب ام و M4 ترتیب دادند. در این مسابقه کوپه جذاب ارباب حلقه ها با توجه به مشخصات فنی بالا و سیستم چهار چرخ متحرک توانست به خوبی رقبای خود را به چالش بکشاند.

در زیر کاپوت RS5 کوپه یک موتور V6 توئین توربو به حجم 2.9 لیتری قرار دارد. این موتور 450 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور تولید نموده و نیروی خود را از طریق یک گیربکس هشت سرعته تیپ ترونیک به چرخ ها ارسال می کند. با این مشخصات، شتاب RS5 کوپه 3.9 ثانیه اعلام شده است.

در سوی مقابل مرسدس آبی رنگ که در حقیقت متعلق به مدیر سایت Carwow است، از یک پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو به قدرت 510 اسب بخار و 700 نیوتن متر گشتاور و همچنین گیربکس هفت سرعته خودکار بهره می برد. شتاب این خودرو نیز که با 1.8 تن وزن سنگین ترین عضو گروه محسوب می شود، همانند RS5 کوپه 3.9 ثانیه است.

کوپه باواریایی با موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو و پکیج Competition Pack در این مسابقه حضور دارد. این نسخه 450 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و طبق اعلام سازنده شتاب صفر تا صد آن 4 ثانیه است.

با در نظر گرفتن مشخصات و ارقام رسمی ارایه شده از سوی سازندگان، روی کاغذ شانس برنده شدن C63 S و RS5 کوپه بیشتر از رقیب باواریایی بوده و باید یکی از این دو زودتر از خط پایان مسابقه درگ یک چهارم مایل عبور کند. در عمل نیز وضعیت تقریبا به همین شکل بود، هر چند برخی فاکتورهای دیگر مثل چسبندگی بهتر در برتری برنده نقش کلیدی داشت.

در کنار مسابقه درگ، تیم برگزار کننده یک مسابقه شتاب ثانویه نیز برای شبیه سازی سبقت گیری در جاده یا چالش های اتوبانی ترتیب داد. در این مسابقه شتابگیری خودروها با سرعت اولیه 50 مایل (معادل 80 کیلومتر) در ساعت انجام شد، جالب اینکه نتیجه این تست کاملا با مسابقه درگ برعکس بود!

از آنجایی که کلیپ تهیه شده بسیار خوش ساخت بوده و از جذابیت بالایی برخوردار است، از ذکر نتایج خودداری نموده و پیشنهاد می کنیم ویدیوی ضمیمه شده در زیر را تماشا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • pezhman
    pezhman | ۲۳ مرداد ۱۳۹۶

    ائودی عاشقتممم

  • opda511
    opda511 | ۲۰ مرداد ۱۳۹۶

    عشق فقط مرسددددس ، خودم دارم میگم واقعا عالیه

    • sd
      sd | ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

      خالی نبد خالی بند

  • Amir M Zadeh
    Amir M Zadeh | ۲۰ مرداد ۱۳۹۶

    چه مرسدس دیوونه ایی ، آئودی هم عالی بود

مطالب پیشنهادی