ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پیش نمایش ب ام و Z4 جدید؛ تحولی در زیباترین محصول باواریا

ب ام و z4 را به عنوان یک خودرو اسپرت و یک رودستر کلاسیک، می توان یکی از شاخص ترین محصولات ب ام و دانست که در نسل های اخیر خود به عنوان زیباترین مدل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۵

ب ام و z4 را به عنوان یک خودرو اسپرت و یک رودستر کلاسیک، می توان یکی از شاخص ترین محصولات ب ام و دانست که در نسل های اخیر خود به عنوان زیباترین مدل این کمپانی نیز مطرح بوده است، حالا اما ب ام و در آستانه عرضه جایگزینی برای این مدل قرار گرفته و در همین راستا پیش نمایشی از این محصول جدید را به جهانیان معرفی کرده است.

دومین کانسپت مهم ب ام و در سال 2017 آخر این هفته در گردهمایی Pebble Beach Concours d'Elegance در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

با نزدیک شدن به زمان رونمایی، ب ام و تصاویری از این اتومبیل مفهومی را که Z4 Concept نام دارد، منتشر کرده است. همانطور که می توان حدس زد، کانسپت مذکور در واقع پیش نمایشی از نسل آتی Z4 بوده و نمایانگر برخی از خصوصیات ظاهری آن می باشد.

طراحی کانسپت Z4 بسیار هیجان انگیز بوده و المان هایی در آن به کار رفته که پیش از این در محصولات ب ام و دیده نشده بودند. البته با توجه به اغراق های صورت گرفته بعید به نظر می رسد نسخه تولیدی کاملا شبیه این مفهومی زیبا باشد، اما با این حال گفته می شود این دو تا 80 درصد مشابه هم خواهند بود.

نمای جلو و استایل کلی این خودرو، کانسپت سری 8 را در ذهن تداعی می کند؛ شیب زیاد دماغه، جلو پنجره ی کلیوی بزرگ، ورودی های هوای غول پیکر و شکاف های کشیده بر روی کاپوت بخشی از ویژگی های مفهومی جدید باواریایی ها هستند. ا

ما بدون شک مهم ترین تغییر در این بخش به چراغ های اصلی مربوط می شود، جایی که طراحان ب ام و سنت شکنی نموده و به جای حالت افقی و کشیده ی قبلی از یک چینش نسبتا ایستاده استفاده کرده اند. این سبک از طراحی را می توان مشابه محصولات استون مارتین دانست که در آن چراغ ها به سمت عقب تمایل دارند.

در قسمت عقب بازی با انواع خطوط و حجم ها باعث شکل گیری یک نمای فوق العاده جذاب شده؛ خروجی های اگزوز بزرگ نقره ای، برآمدگی روی صندوق عقب، چراغ های باریک و کشیده و دیفیوزر فیبر کربنی ویژگی های بارز کانسپت Z4 در این نما هستند.

همانند جلو و عقب، در نمای جانبی نیز Z4 به دلیل بهره گیری از چرخ های بزرگ، شیب زیاد کاپوت و شیشه اصلی و همچنین خروجی هوای آبشش مانند روی گلگیر که خطوط آغاز شده از آن تا انتهای خودرو امتداد پیدا کرده اند، بسیار پویا و آماده تهاجم دیده می شود.

در داخل کابین همه چیز با تمرکز بر روی راننده طراحی شده و قسمت میانی داشبورد اندکی به سمت فرمان تمایل دارد؛ ضمن اینکه اجزای داشبورد به جای اینکه همانند محصولات فعلی ب ام و حالتی عمودی داشته باشند، گویی از چپ به راست کشیده شده اند.

شکل فرمان نیز با آنکه جذابیت بسیار زیادی دارد، به نظر نمی رسد به نسخه تولیدی راه پیدا کند. نوع استفاده از رنگ ها و جداسازی قسمت های مختلف مربوط به کنترل اتومبیل با رنگ مشکی در این کانسپت، بار دیگر از تاکید ب ام و بر روی راننده و لذت رانندگی حکایت دارد.

طبق گزارش های اولیه، نیروبخش Z4 نهایی موتورهای 2 لیتری چهار سیلندر و سه لیتری شش سیلندر توربوشارژ به ترتیب با 187 و 355 اسب بخار قدرت خواهند بود، زمان عرضه آن نیز مارچ 2018 پیش بینی شده است.

کانسپت Z4 توسط آقای مارک گیرارد (Marc Girard) و بر اساس زبان طراحی جدید ب ام و خلق شده است. این کمپانی آلمانی با کانسپت های Z4 و سری 8 نشان داد که به دنبال ایجاد تحول بوده و قصد دارد در آینده تغییراتی را در ظاهر محصولات خود اعمال کند.

به گفته آقای گیرارد این تغییرات کاملا بر مبنای میراث و هویت همیشگی ب ام و خواهد بود و اجزایی مثل جلو پنجره ی کلیوی شکل و چراغ های اصلی با حفظ اصالت از نو طراحی خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • khabaat apado
    khabaat apado | ۲۸ مرداد ۱۳۹۶

    فم کلیش یکم شبیه f-type شده
    بخصوص چراغای جلوش

    • Goyban bl
      Goyban bl | ۲۸ مرداد ۱۳۹۶

      اومدم بگم کاملا شبیه جگوار شده که دیدم یکی دیگه هم نظرش همینه

  • zoroastrian
    zoroastrian | ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

    wow ?

  • مجوری
    مجوری | ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

    طراحی امریکایی تر داره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی