ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کانن دوربین بدون آینه M100 را برای کاربران مبتدی معرفی کرد

مدل M5 و مابقی دوربین های میرورلس (بدون آینه) کانن به اندازه محصولات مشابه فوجی فیلم یا سونی مورد استقبال قرار نگرفته اند، اما این کمپانی به تدریج توانسته سبد محصولاتش را بهبود بخشد و ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۷ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

مدل M5 و مابقی دوربین های میرورلس (بدون آینه) کانن به اندازه محصولات مشابه فوجی فیلم یا سونی مورد استقبال قرار نگرفته اند، اما این کمپانی به تدریج توانسته سبد محصولاتش را بهبود بخشد و سال گذشته 70 درصد افزایش فروش را در این حوزه تجربه کرده است.

حال این شرکت ژاپنی، دوربین بدون آینه M100 را معرفی کرده که جایگزین مدل ارزان قیمت قبلی یعنی M10 خواهد شد. از ویژگی های برجسته این مدل می توان به حسگر 24.2 مگاپیکسلی جدیدآن اشاره کرد که پیشرفت قابل توجهی نسبت به سنسور 18 مگاپیکسلی مدل قبلی محسوب می شود.

اگرچه M100 در پایین ترین جایگاه دوربین های میرورلس کانن قرار می گیرد، اما حسگر آن همانیست که در مدل های پیشرفته M5 و M6 حضور دارد. پردازشگر تصویر جدید DIGIC7 هم امکان عکسبرداری 6.1 فریم در ثانیه با محدوده ایزوی 100 تا 25600 را فراهم می سازد.

سیستم فوکوس دوربین M100 از نوع «دوال پیکسل» (Dual Pixel) است که سرعت فوکوس خودکار را در زمان عکاسی یا فیلمبرداری تا حد زیادی افزایش می دهد. متأسفانه توان ضبط ویدیوی این دستگاه همچنان به 1080p محدود است، اگرچه به نرخ 60 فریم بر ثانیه ارتقاء یافته.

از جمله دیگر ویژگی های M100 کانن می توان به نمایشگر 3.0 اینچی لمسی با قابلیت چرخش 180 درجه، کنترل نور پس زمینه با قابلیت HDR، ارتباط وای-فای، بلوتوث و NFC اشاره کرد.

این دوربین را نمی توان به عکاسان حرفه ای پیشنهاد کرد و بیشتر، بازار مبتدیان را هدف گرفته است. کانن M100 در دو رنگ نقره ای و مشکی و قیمت پایه 600 دلار همراه با کیت لنز 45-15 میلیمتری f/3.5-6.3 عرضه می شود.

البته اگر تمایل داشته باشید، می توانید با پرداخت 950 دلار یک عدد لنز 55-22 میلیمتری f/4.5-6.3 نیز دریافت نمایید. این دوربین با لنزهای سری EF کانن سازگار است و فقط کافیست مانت EF-M را خریداری کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی