ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل رسما از آیفون 10 (iPhone X) رونمایی کرد

بالاخره انتظارات به پایان رسید و اپل دقایقی پیش به طور رسمی، از جدیدترین آیفون خود موسوم به آیفون 10 (iPhone X) رونمایی کرد. آیفون 10 دقیقا مشابه همان تصاویر فاش شده ای است که ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۲:۵۴

بالاخره انتظارات به پایان رسید و اپل دقایقی پیش به طور رسمی، از جدیدترین آیفون خود موسوم به آیفون 10 (iPhone X) رونمایی کرد. آیفون 10 دقیقا مشابه همان تصاویر فاش شده ای است که ماه هاست در شایعات شاهد آن بوده ایم؛ یک موبایل با نمایشگر بدون حاشیه که فقط بخش کوچکی از آن به دوربین سلفی و حسگرها اختصاص داده شده است.

تیم کوک پس از به نمایش درآمدن اولین تصاویر رسمی از آیفون 10، معرفی آن را این گونه آغاز کرد: "طی یک دهه گذشته، ما همواره با نوآوری پشت نوآوری در حال حرکت رو به جلو بوده ایم تا به این نقطه برسیم، زمانی که می توانیم دیوایس هایی هوشمند تر و خلاقانه تر از همیشه بسازیم."

بدنه آیفون 10 در جلو و پشت دستگاه از شیشه ساخته شده و در دو رنگ به دست مشتریان می رسد: خاکستری (Space Gray) و نقره ای. اپل از نمایشگر آیفون X با عنوان Super Retina یاد می کند، که با داشتن تراکم پیکسلی 458ppi با کیفیت ترین نمایشگر آیفون تا کنون محسوب می شود.

آیفون 10 به یک نمایشگر 5.8 اینچی OLED مجهز شده که از رزولوشن 2436x1125 برخوردار است. همچنین نمایشگر آیفون 10 همانند آیفون 8 که دقایقی پیش معرفی شد، از تکنولوژی True Tone بهره می برد.

اپل در آیفون 10 برای نخستین بار در تاریخ آیفون، دکمه آشنای هوم را به طور کامل از دستگاه حذف کرده و آن را جایگزین یک حرکت سوایپ از پایین صفحه به سمت بالا نموده است. با این اوصاف و حذف دکمه فیزیکی هوم، حسگر اثر انگشت Touch ID هم در آیفون X حذف شده و فناوری جدیدی به نام Face ID جایگزین آن گشته است.

به لطف Face ID، کاربران می توانند تنها با نگاه کردن به آیفون قفل آن را بازگشایی کنند. کاربران برای این کار لازم است که به شکاف کوچک تعبیه شده در قسمت بالای دستگاه نگاه کنند.

تکنولوژی Face ID از ترکیب یک سیستم IR (مادون قرمز) و دوربین جلویی دستگاه به وجود آمده است. اپل برای این که آیفون 10بتواند در تاریکی هم چهره تان را تشخیص بدهد، یک نور افکن مخصوص هم در جلوی دستگاه تعبیه کرده که می تواند در شرایط بدون نور یا نور ضعیف به کمک تشخیص Face ID بیاید.

همچنین اپل برای این که کار تشخیص چهره ها در حالت ریل تایم به طور کامل و بدون نقص پردازش شود، از یک موتور عصبی اختصاصی کمک گرفته است.

به ادعای اپل، Face ID به میزان قابلیت توجهی از تاچ آیدی امن است تر است، چرا که احتمال دارد فقط یک نفر در میان یک میلیون نفر بتواند آیفون 10 شما را به طور تصادفی توسط آن بازگشایی کند. اپل اعلام کرده که تکنولوژی جدید تشخیص چهره اش کاملا با Apple Pay و تمام اپلیکیشن های شخص ثالث پشتیبانی کننده از تاچ آیدی سازگاری خواهد داشت.

مالتی تسکینگ در آیفون 10 چیزی است که عادت کردن به آن کمی زمان می برد، چرا که نسبت به آیفون های قبلی تغییرات زیادی به خود دیده. حالا در آیفون 10 برای باز کردن کنترل سنتر iOS، می بایست انگشت تان را از گوشه بالا و سمت راست دستگاه به سمت پایین بکشید، کاری که در نسل های قبلی آیفون همیشه بر عکس آن را انجام می دادید.

اما به دوربین دستگاه می رسیم. آیفون 10 به یک دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی در پشت دستگاه مجهز شده که هر دو لنز آن دارای لرزشگیر اپتیکال هستند. سنسورهای دوربین نسبت به نسل های قبلی بزرگتر و سریع تر شده اند، و دوربین اصلی دارای ضریب گشودگی دهانه لنز  f/1.8 و لنز تله فوتو دارای ضریب گشودگی f/2.4 است. در میان دو لنز دوربین آیفون 10 هم یک فلش True Tone کواد LED قرار گرفته تا یکپارچگی نور تابیده شده را دوچندان نماید.

اپل برای پردازنده آیفون 10 همان پردازنده آیفون 8 را به کار گرفته که دقایقی پیش از آن ها رونمایی به عمل آورد. پردازنده A11 از شش هسته تشکیل شده و اولین GPU طراحی شده بدست اپل را در خود گنجانده است. همچنین اپل اعلام کرده که آیفون 10 می تواند با تکنولوژی شارژ بی سیم هم شارژ بشود.

اپل سیستم جدید شارژ بی سیم دیوایس های همراهش را AirPower نامگذاری کرده، و پد مخصوص شارژ آن را تا سال آینده در اختیار مشتریان قرار خواهد داد.

بد نیست بدانید که آیفون 10 از استانداردهای LTE Advanced و بلوتوث نسخه 5.0 هم پشتیبانی به عمل می آورد، و قرار است که با قیمت پایه 999 دلار برای مدل 64 گیگابایتی به دست مشتریان برسد. نسخه ای از آیفون 10 با 256 گیگابایت حافظه هم در دستور کار اپل خواهد بود.

در نهایت باید بدانید که پیش فروش آیفون 10 از تاریخ 27 اکتبر آغاز می شود و اپل آن را از تاریخ 3 نوامبر روانه بازار می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (55 مورد)
  • Atila_h2o
    Atila_h2o | ۲۲ شهریور ۱۳۹۶

    @erfan mti
    دايي عرفان برو ديگه نسل در نسل گاييدمتان بروو

  • Atila_h2o
    Atila_h2o | ۲۲ شهریور ۱۳۹۶

    @erfan mti
    خلاصه خاستم بگم دايي شدي از امروز صبح
    خانواده خوبي داري
    خدافظ عرفان جان از بچه خواهرت مراقبت کن

  • Atila_h2o
    Atila_h2o | ۲۲ شهریور ۱۳۹۶

    @erfan mti
    تبريک ميگم بهت دايي شدي ... به خاطر ايفون داشتن خانوادت

  • D D
    D D | ۲۲ شهریور ۱۳۹۶

    ارزش کلی قطعه های بکار رفته در آیفون ایکس برابر با ۳۰۰ دلاره که میاد هزار دلار میفروشه. عجب سودی می کنه. واقعا احمقانه است که یک شرکت این سیاست رو داشته باشه و از اون احمقانه تر مردم هستن که میخرن. ایها الناس دارن از دل ساده شما سو استفاده میکنن. از ما گفتن بود.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی