ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

از M8 تا i5؛ تعهد ب ام و به لذت رانندگی بالا ادامه خواهد داشت

بی ام و پس از چندین سال غیبت به رقابت های لمانز باز خواهد گشت. بی ام و قرار است در کلاس سری GTE با مدل M8 خود شرکت کند. پیش از این بی ام ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

بی ام و پس از چندین سال غیبت به رقابت های لمانز باز خواهد گشت. بی ام و قرار است در کلاس سری GTE با مدل M8 خود شرکت کند. پیش از این بی ام و به ترتیب از مدل کانسپت، مدل تولیدی و پس از آن نسخه مسابقه ای محصولات خود رونمایی می کرد اما حال پس از رونمایی از کانسپت سری 8، مستقیما نمونه مسابقاتی آن را که قرار است در رقابت های لمانز شرکت کند را برای نمایشگاه ژنو در نظر گرفته است.

اولین مسابقه این خودرو در دایتونا سال 2018 در ماه ژانویه خواهد بود.

این خودرو از موتور 4 لیتری V-8 تویین توربو بهره می برد که با توجه به قوانین، قدرت آن به 500 اسب بخار محدود شده است. جعبه دنده آن نیز از نوع 6 سرعته سکوئنشال مجهز به صفحه کلاچ فیبر کربنی است.

میل گاردان این خودرو نیز از فیبرکربن پلاستیکی تحت نام CFRP که فن آوری اختصاصی بی ام و است ساخته شده. وزن این خودرو در حدود 1220 کیلوگرم است و طول کلی آن به  4980mm ،  2046mmپهنای آن خواهد بود. اسپیلیتر 12.5 اینچی در جلو و 13  اینچی در عقب، نشان دهنده تمهیدات آیرودینامیکی در نظر گرفته شده است. چرخ ها نیز سایزی برابر با 18 اینچ دارند.

شورلت کوروت C7.R، فراری 488 GTE، فورد GT، پورشه 911 RSR و آستون مارتین ونتیج GTE از رقبای بی ام و M8 خواهند بود.

پیش از این بی ام و با مدل 3.0 CSL در سال 1975، 320i در سال 1977 و M1 در سال 1979 در این کلاس شرکت کرده بود. در سال 1999 نیز بی ام و به کمک مدل پروتوتایپ خود یعنی V12 LMR قهرمان رقابت های لمانز لقب گرفت.

گرچه در دوران پیش از جنگ جهانی در سال 1939 نیز بی ام و سابقه حضور در رقابت های استقامتی کشور فرانسه با مدل 328 را داشته است که به قهرمانی نیز منجر شده بود.

در ادامه بی ام و با کانسپت ivision dynamic در این نمایشگاه ظاهر شده است که پیش نمایشی از سومین مدل از سری i این شرکت خواهد بود که به احتمال بسیار زیاد در سال 2021 تحت نام i5 عرضه خواهد شد.

به همین دلیل بی ام و اعلام کرده است که قرار نیست مشخصه هایی که این برند را به این میزان خاص می کند فدای نسل جدید وسایل نقلیه تمام الکتریکی بکند. در واقع از لحاظ دینامیک رانندگی و حس و حال، این خودروها باید همانند محصولات امروزی بی ام و غنی باشند و بی ام و هرگز این موارد را فدای رسیدن به شتاب گیری بیشتر همچون تسلا نخواهد کرد.

بی ام و اعلام کرده است که در سالیان آینده همچنان محصولات جذاب M نشان را تولید خواهد کرد و نمونه های الکتریکی همانند این محصولات جذاب و قابل توجه خواهند بود.

برای مثال نمونه تولیدی این کانسپت همانند یک بی ام و M4 امروزی، محور متحرک عقب خواهد بود و از مرکز ثقل پایینی بهره خواهد گرفت.

او محصولات تسلا را به دلیل وزن بسیار زیاد سرزنش می کند و می گوید: شاید شما یک شتاب صفرتا100 2.5 ثانیه ای داشته باشید اما در کنار آن باید یک تن وزن باتری ها را به دوش بکشید. به همین دلیل خودرویی با قابلیت های دینامیکی والا نخواهید داشت.

بی ام و و زیر مجموع های سری i به ازای هر سال یک مدل جدید را عرضه خواهند کرد. همچنین باید شاهد عرضه مدل های M الکتریکی باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • hamid
    hamid | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

    17 ساعت گذشت و همچنان اصلاح نشده

  • سامان
    سامان | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

    هفت ساعت گذشته ولی اصلاح نشده

  • Milad space
    Milad space | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶

    طول و پهنا جا به جا شده

مطالب پیشنهادی