ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درآمد 70 هزار میلیارد تومانی فروشگاه‌های اینترنتی در ایران

بعد از محبوبیت و موفقیت فروشگاه‌های اینترنتی، بسیاری از جوانان صاحب کسب و کار و یا سرمایه گذاران بزرگ وارد حوزه فروش آنلاین شده‌اند. شور و هیجان فروشگاه‌های اینترنتی به حدی است که طبق آمار ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

بعد از محبوبیت و موفقیت فروشگاه‌های اینترنتی، بسیاری از جوانان صاحب کسب و کار و یا سرمایه گذاران بزرگ وارد حوزه فروش آنلاین شده‌اند. شور و هیجان فروشگاه‌های اینترنتی به حدی است که طبق آمار پایگاه اطلاع رسانی دولت، تا پایان سال 1395 بیش از 25 هزار فروشگاه اقدام به اخذ نماد اعتماد از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت کرده‌اند.

این آمار نشان دهنده بهره‌گیری مردم از امکانات و ابزارهای فناوری اطلاعات است که می تواند شکوفایی اقتصادی را رقم بزند. بهتر است بدانیم آمار مورد بحث در حالی اعلام می‌شود که در آن فروشگاه‌های اینترنتی در بستر فضای مجازی چون اینستاگرام و کانال‌های تلگرامی لحاظ نشده‌اند.

رشد بیش از 3 برابر تعداد فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی

درآمد این تعداد فروشگاه‌های اینترنتی فقط از طریق پرداخت درگاه بانکی و بدون احتساب گزینه پرداخت در محل که برای بسیاری از آن‌ها فعال است، تا پایان سال گذشته (1395) بیش از 70 هزار میلیارد تومان برآورده شده است. این آمار و ارقام نشان می‌دهد که گروه‌های بسیاری از مردم راه کسب درآمد و ایجاد شغل را از طریق اینترنت فراگرفته‌اند. همچنین باید گفت که نقش رشد سه برابری خدمات دولت الکترونیکی در این چند سال اخیر برای رسیدن به این آمار بی تاثیر نبوده است.

ساخت اپلیکیشن‌های با محتوای بومی از جمله برنامه‌های دولت جدید است

آمار دیگر این پایگاه اطلاع رسانی نشان می‌دهد که در دوره دولت یازدهم بیش از 100 هزار اپلیکیشن اندرویدی توسط 22 هزار گروه توسعه دهنده ساخته و عرضه شده است. باید توجه داشت که بسیاری از این اپلیکشن‌ها هم برای سازندگان آن‌ها و حتی برای کاربرانشان درآمدزا هستند.

گفتنی است دولت در برنامه ششم توسعه به دنبال ایجاد سالانه 950 هزار شغل است که 160 هزار از این تعداد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تعیین شده است؛ ماموریتی که با رسیدن به آمار دو دهم درصد، فاصله بسیار زیادی تا رسیدن به رقم مطلوب و جهانی یعنی 1.87 درصد را دارد و هنوز به مرحله رضایت‌بخشی نرسیده است.

افزایش سهم فناوری و همگام شدن با پیشرفت روزافزون تکنولوژی در دنیا و کمتر سازمخالف زدن بعضی از کسب‌وکارهای سنتی در برابر کسب‌وکارهای مدرن از جمله مواردی است که می‌تواند با توجه به ظرفیت‏‌های بالقوه موجود، منجر به اشتغال‌زایی هرچه بیشتر در این حوزه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • abas xaleqi
    abas xaleqi | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

    دیجیاتو خیلی افت داره. همین منبعی ک ذکر کردید نوشته خرید از فروشگاهها اینقدر بوده. بنظرم نویسنده این پست رو اگه پسرخالتون هم هست اخراج کنید. گهگاه مطالب خیلی ضعیفی مینویسید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی