ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

طراحی سیستم تعلیق بدون فنر و کمک فنر

یک شرکت انگلیسی اخیرا یک سیستم تعلیق در نسخه پروتوتایپ بدون هرگونه فنر و کمک فنری را طرحی کرده است که در حدود 40 درصد وزن کمتری به نسبت نمونه های رایج دارد. این سیستم ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

یک شرکت انگلیسی اخیرا یک سیستم تعلیق در نسخه پروتوتایپ بدون هرگونه فنر و کمک فنری را طرحی کرده است که در حدود 40 درصد وزن کمتری به نسبت نمونه های رایج دارد.

این سیستم که بر پایه مدل های جناغی دوبل طراحی شده، با قابلیت ارتجاعی خود می تواند از پس از دست انداز ها و لرزش ها بر بیاید. سیستم لیفت آن در واقع یک جادوی سیاه است که در این تعلیق استفاده شده است.

"لیفت" مخفف فن آوری سبک وزن با قابلیت ارتجاعی است و در آینده نزدیک می توان از آن در خودروهای الکتریکی استفاده کرد. این پروژه در حال کار بر روی مدل آریل از شرکت خودروسازی اتم است، اما به دلیل کمبود بودجه متوقف شده و برای حرکت رو به جلو نیازمند تزریق مالی بیشتری است.

برای توصیف و درک آن نیاز به فکر نخواهید داشت. چند بازوی جناغی با قابلیت ارتجاع به شاسی و چرخ ها وصل می شوند و کنترل چرخ ها را فراهم می کنند.

گرچه این سیستم تعلیق می تواند در جهت های مختلفی حرکت کند و حرکت آن محدود به بالا و پایین شدن نیست. به همین دلیل در بخش جزئیات بسیار پیچیده است.

با توجه به این که بازوهای آن از جنس فیبرکربن خواهند بود، می توان آن ها را در جهت های مخصوصی کنترل کرد.

سیستم باید به گونه ای کار کند که بتواند عمری بیشتر از 600 هزار کیلومتر را پوشش دهد که بیشتر از عمر 99.9 درصد تمامی خودروها است و همچنین باید قابلیت استفاده در خودروهای تجاری همچون پیکاپ را نیز داشته باشد.

اما به نظر می رسد بهترین راه حل استفاده از فیبرهای پیزو است که می توانند قابلیت های مختلفی با توجه به جریان الکتریکی از خود نشان دهند. این مسئله باعث می شود که به ذخیر انرژی تولید شده در حین گذر از دست اندازها بی انجامد و این خود برد خودروهای الکتریکی را افزایش می دهد و استفاده از باتری های کوچک تر و وزن کمتر را هموار می کند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی