ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

799-1؛ آتش سوزی گریبان گیر فراری F12 شد

فرقی نمی کند که شتابگیری فوق العاده آنها باشد یا یک تصادف کوچک، ورود به جاده خاکی باشد یا غرش موتور بعد از بیداری؛ اتومبیل های اسپورت و سوپر اسپورت همواره در کانون توجه قرار ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ مهر ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

فرقی نمی کند که شتابگیری فوق العاده آنها باشد یا یک تصادف کوچک، ورود به جاده خاکی باشد یا غرش موتور بعد از بیداری؛ اتومبیل های اسپورت و سوپر اسپورت همواره در کانون توجه قرار گرفته و کوچک ترین اتفاقات مربوط به آنها معمولا سوژه علاقه مندان و رسانه ها می شود. حال اگر یکی از خودروهای گران قیمت متعلق به این دسته - مخصوصا با برند فراری - نابود شود، یقینا تمام نشریات به اتفاق رخ داده خواهند پرداخت.

در آخرین مورد از حوادث این چنینی، فراری F12 TDF در آلمان به خاطر آتش سوزی با خاکستر یکسان شده است. آنطور که رسانه های محلی گزارش کرده اند، خوشبختانه در این اتفاق ناگوار کسی آسیب ندیده و سرنشین یا سرنشینان قبل از گسترش آتش موفق به خروج از خودرو شده اند.

بنا بر گزارش ها، این خودروی ایتالیایی در حال حرکت در اتوبان بوده که ناگهان راننده متوجه خروج دودهای غیر عادی از اتومبیل گران قیمت خود می شود. بعد از توقف در حاشیه اتوبان، راننده با آتش نشانی تماس می گیرد اما قبل از رسیدن نیروهای امدادی، دیگر چیزی جز خاکستر از خودرو باقی نمانده بود. تصاویر انتشار یافته از این فراری نگون بخت به خوبی گویای عمق فاجعه بوده و نشان می دهند که شدت حریق در چه حدی بوده است.

بر اساس برنامه ریزی های فراری فقط 799 دستگاه از F12 TDF تولید می شود. در حال حاضر مارانلویی ها در حال تحویل آخرین سفارش ها از این خودروی هیجان انگیز هستند. یکی از مشتریان معروف F12 TDF و در کل فراری ستاره این روزهای جهان فوتبال یعنی کریستیانو رونالدو است که علاقه خاصی به خودروهای اسپورت و سوپر اسپورت داشته و به غیر از این مدل انواع ساخته های لامبورگینی و بوگاتی را نیز در کلکسیون خود گردآوری نموده است.

به هر ترتیب با این اتفاق دردناک یک دستگاه از فراری F12 TDF های موجود بر روی کره خاکی کمتر شد. هنوز علت دقیق آتش سوزی مشخص نشده، مقامات فراری نیز تاکنون واکنشی در این باره از خود نشان نداده اند.

ناگفته نماند نیروبخش F12 TDF یک موتور 6.3 لیتری V12 است که 769 اسب بخار قدرت و 705 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. با تکیه بر این نیروگاه قدرتمند، اسب وحشی ایتالیایی ها می تواند در زمانی کمتر از سه ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت رسانده و به نهایت سرعت 340 کیلومتر در ساعت دست یابد. قیمت این خودرو چیزی نزدیک به 340 هزار پوند (حدود 460 هزار دلار) بوده و فقط مشتریان مورد اعتماد فراری صلاحیت خرید آن را دارند.

در نهایت باید گفت که مسئله آتش سوزی خودروهای ساخت فراری در چند سال اخیر بارها اتفاق افتاده و برای مثال در دهه گذشته تعداد قابل توجهی از مدل های F430 به دلیل استفاده از چسب نامرغوب در اتصال قطعات داخلی دچار حریق شدند، از این رو به نظر می رسد که خطر تکرار این مشکل برای سری F12 نیز وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • behzad
    behzad | ۲ مهر ۱۳۹۶

    جنسش چیه مگه همش اب شده ?

  • prn
    prn | ۱ مهر ۱۳۹۶

    آخ قبلم.
    نیگا چجوری نازنین ماشین دود شد رفت هوا :D

  • ali karami
    ali karami | ۱ مهر ۱۳۹۶

    عجب

مطالب پیشنهادی