ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سفرهای 60 دقیقه ای به هر نقطه از جهان؛ ایده جدید ایلان ماسک

به گفته ایلان ماسک، مدیرعامل کمپانی اسپیس اکس، موشکی که برای سفر در منظومه شمسی ما ساخته شده باشد، می تواند انقلابی بزرگ در سفرهای زمینی ایجاد کند. وی می گوید با استفاده از با ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۷ مهر ۱۳۹۶ | ۱۰:۴۵

به گفته ایلان ماسک، مدیرعامل کمپانی اسپیس اکس، موشکی که برای سفر در منظومه شمسی ما ساخته شده باشد، می تواند انقلابی بزرگ در سفرهای زمینی ایجاد کند. وی می گوید با استفاده از با موشک BFR که با بیشینه سرعتی نزدیک به 29 هزار کیلومتر بر ساعت به حرکت در می آید، ما می توانیم به هر نقطه ای کره خاکی در کمتر از یک ساعت سفر کنیم.

ماسک این برنامه جاه طلبانه را در 68 مین کنگره بین المللی فضانوردان در استرالیا اعلام کرد و همچنین برنامه های اسپیس اکس برای انجام ماموریت هایی در مریخ و قمر این سیاره را به نمایش در آورد. ماسک می گوید این سفرهای «زمین به زمین» سبب می شوند تا «اکثر» سفرهای طولانی زمینی در کمتر از نیم ساعت انجام شود.

BFR موشک جدید اسپیس اکس پس از Falcon Heavy است که به گفته ماسک، امید می رود تا پایان سال جاری میلادی پرتاب شود. برخلاف تمام موشک های قبلی، این موشک کاملاً چندبار مصرف بوده و از قابلیت سوخت گیری در فضا بهره می برد که نکته ای کلیدی برای ماموریت هایی نظیر تامین ایستگاه بین المللی فضایی، فرود روی ماه یا ماموریت ارسال فضانوردان به مریخ تا سال 2022 میلادی به حساب می آید.

BFR برای 150 تُن بار گنجایش داشته که به مراتب از گنجایش 30 تنی Falcon Heavy بیشتر است. دماغه این موشک به قدری بزرگ است که به گفته ماسک، می تواند آینه ای با سطح 10 برابر بزرگ تر از تلسکوپ هابل به فضا بفرستد و نیازی به خمیدگی آن نیست. با استفاده از چند موتور، BFR می تواند به عنوان هواپیمایی قابل اتکا نیز عمل کند که برخلاف فالکون 9 حتی با از دست دادن تمام موتورها، باز هم قادر به فرود خواهد بود.

در هر صورت این وعده ها بسیار جاه طلبانه به نظر می رسد اما ماسک و اسپیس اکس می خواهند با BFR، راهی مقرون به صرفه و کاملاً سریع برای سفر روی زمین و فراتر از زمین را در اختیار مردم بگذارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • pouya s
    pouya s | ۷ مهر ۱۳۹۶

    ایده های ماسک خلاقانه و هیجان انگیزه حتی فکر کردن به ایده هاش هم خوشایند هست

  • حسن حسینی
    حسن حسینی | ۷ مهر ۱۳۹۶

    به نظر من باید اصلاح نژاد کنیم
    یعنی همه خودکشی کنیم
    فقط نخبه ها زنده بمونن
    بعد ادامه نسل بدن
    ??
    من حاضرم خودمو بکشم بخاطر پیشرفت نسل

    • GdabouT
      GdabouT | ۷ مهر ۱۳۹۶

      ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی