ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

این چسب مایع زخم ها را در 60 ثانیه بهبود می دهد

محققان دانشگاه سیدنی استرالیا با همکاری محققان دانشکده پزشکی هاروارد آمریکا و دانشگاه شمال شرقی آمریکا موفق به ساخت چسب قابل تزریق مخصوصی شده اند که در بسیاری از جراحت ها نیاز به بخیه را ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۶ مهر ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

محققان دانشگاه سیدنی استرالیا با همکاری محققان دانشکده پزشکی هاروارد آمریکا و دانشگاه شمال شرقی آمریکا موفق به ساخت چسب قابل تزریق مخصوصی شده اند که در بسیاری از جراحت ها نیاز به بخیه را مرتفع کرده و زخم را در عرض تنها 60 ثانیه می بندد.

این چسب که «MeTro» نام دارد، مایع است و وقتی از طریق سرنگ مخصوص روی زخم ریخته می شود، فضاهای خالی را پر می کند. همچنین می تواند روی بافت های داخلی و خارجی از جمله پوست، قلب، ریه ها و شریان ها به کار رود. در آزمایشی که محققان انجام دادند، مترو توانست به خوبی بریدگی شریان ها و ریه موش و نیز ریه خوک را پوشش دهد و از خونریزی بیشتر جلوگیری نماید.

تصویر محل زخمی که به واسطه تزریق مترو بسته شده.

مترو از ترکیب پروتئین کشسان و مواد درزگیر ساخته شده

محققان برای تولید این چسب از ترکیب پروتئین کشسان طبیعی و مواد درزگیر استفاده کردند. پس از اِعمال چسب، روی زخم، حدود یک دقیقه تابش نور ماورای بنفش موجب سفت شدن آن می شود. مترو همچنین شامل آنزیم های مخصوصی است که مقدار آنها می تواند مشخص کننده زمان ماندگاری چسب باشد. این آنزیم ها موجب می شوند پزشکان بتوانند بسته به نوع زخم، از مدت زمان ماندگاری متفاوت چسب بهره ببرند.

این چسب می تواند در مواقع اضطراری، شرایط جنگی یا در جراحی ها به کار رود. مهمترین کابرد این چسب در زخم هایی است که احتمال می رود مجدداً باز شوند. لازم به ذکر است که قبل از عرضه عمومی آن به بازار، باید روی انسان ها نیز آزمایش شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۱۶ مهر ۱۳۹۶

    پیوند مغز چی شد می خواستن ت‌و پاییز اجرا بشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی